FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 WRC jest dla chłopców, Grupa B była dla mężczyzn Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Towi
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1730
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Herford

PostWysłany: Pon 9:40, 02 Maj 2016 Powrót do góry

Przepraszam, CZY TU BIJA?


1. Fajny temat - czy ktoś może mi wyjaśnić co to jest grupa A, B … , ale tak jak bym był 7-io letnim chłopcem (nie znam się na tym).


2. Gazetówki , Gazeciarze itp. - gdyby ich nie było, to wielu z nas nigdy by się nie zdecydowało na tę przygodę - wiem że wielu z nas przeszło do mini motoryzacji po wielu latach klejenia i zbierania pancerki, a to wyostrzyło spojrzenie na detale i jakość, ale mimo wszystko mam szacunek do początków.

3. O gustach się nie dyskutuje, ale podziwia - z czystego szacunku dla
posiadacza !!! Stać mnie czy nie stać - to też relatywne podejście - zostawmy to tym którym się to czy inne podoba i szanujmy jego wybór !!!


Mateo ciągnij temat - bo warto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pon 9:41, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 693
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 11:29, 02 Maj 2016 Powrót do góry

Towi, tutaj świetny artykuł o Grupie B:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ogólnie te grupy to wytyczne, według których budowano i klasyfikowano samochody. Tak jak obecnie mamy specyfikację World Rally Car, czy Super2000.
Grupa B była najmniej restrykcyjna i pozwala na niemal dowolne modyfikacje samochodów. Stąd mała Lancia Delta, posiadająca 600-konny silnik zaraz za siedzeniem kierowcy. Cała specyfikacja mieściła się zaledwie na jednej stronie (bodajże A4, ale mogę się mylić). Z tego względu mogły się w niej ścigać również samochody zbudowane według starszych wymogów Grupy 4, bo spełniały zarazem wymagania Grupy B.
Po wypadku Henriego Toivonena podczas rajdu Korsyki '86 ogloszono wycofanie Grupy B z końcem sezonu '86 i ustalono regulamin Grupy A, pozwalający na znacznie mniejsze modyfikacje. Samochody wyglądały niemal identycznie jak uliczne odpowiedniki, a ich silniki osiągały o wiele mniejsze moce. O tym jak bardzo spowolniły samochody po przeskoku z B do A powiedział Markku Alen:
Cytat:
W połowie sezonu ’86, gdy już wiadomo było, że grupa B będzie zlikwidowana, przeprowadziliśmy testy A-grupowej Delty HF 4WD. Gdy ruszyłem, miałem wrażenie, że silnik jest zepsuty. Auto w ogóle nie przyspieszało. W porównaniu z modelem S4, którym startowałem w tamtym czasie, nowa Delta poruszała się w żółwim tempie
Warto wspomnieć, że A-grupowa Delta była jednym z najlepszych samochodów i w latach 87-92 zdobyła 6 razy pod rząd mistrzostwo producentów.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez HitFan dnia Pon 11:31, 02 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:01, 03 Maj 2016 Powrót do góry

A ja chcialem tylko wspomniec,
ze napisalem, iz zaczynanie watku aut B-grupowych,
z tak mocarnym tutulem tegoz,
od samochodziku rodem niemalze z KJS'u
- to nieporozumienie Wink obojetnie czy kosztowal 20 PLN
czy 200 itd. itp.

ALE - dostrzegam poprawe Piwo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mateo96PL
User



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 548
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 11:18, 04 Maj 2016 Powrót do góry

Druga część teorii....Grupa B nie miała żadnych ograniczneń praktycznie, producenci prześcigali się w pomysłach,moc dochodziła do 600km FISA traciła kontrole nad grupą b, co raz cześciej dochodziło do wypadków z udziałem kierowców jak i kibiców....

Kolejny model to już nie gazetówka Razz

Audi quattro Sport z rajdu Rothmans Acropolis 85'

Kierowca:Stig Blomqvist
Pilot:Björn Cederberg
Rajd:32. Rothmans Acropolis Rally 1985 pozycja 2 czas 10:24:34
Moc:2.1T 450km
Przyspieszenie: 0-100km/h 3,5s
Image
Image
Image

1/1
Image



Ciekawostką jest to że w tym rajdzie wziął udział Polak Wiesław Cygan niestety nie ukończył rajdu w swoim fiacie 126p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 693
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 19:01, 04 Maj 2016 Powrót do góry

No i to jest już coś Smile Niektóre samochody trzeba kupić lepszych firm. Pierwsze Sport Quattro niewątpliwie do nich należy i tu ukłon dla PMA, bo całkiem fajnie to wyszło. Gratuluję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1276
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Śro 22:12, 04 Maj 2016 Powrót do góry

Fajny Ok! takich modeli sie tu spodziewalem od poczatku Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Peyton
User



Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 278
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce/Warszawa

PostWysłany: Czw 10:53, 05 Maj 2016 Powrót do góry

Mocny temat i takiej też kolekcji spodziewam się u Ciebie Smile
Powoli się rozkręcasz ale mam nadizeje, że skończysz z przytupem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mateo96PL
User



Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 548
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 11:10, 22 Lip 2016 Powrót do góry

O boziu tak zaniedbac temat Embarassed Czas odświeżać temat Very Happy

Dziś troche mniej znane rajdówki

Nissan 240RS


Kierowca: Timo Salonen
Pilot: Seppo Harjanne
Rajd: Rally Monte Carlo 84'
Moc: 2.4 265-275km
Przyspieszenie:?


Team Nissan Europe
Image
Image
Image
1/1
Image

Winiki rajdu
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz mniej znana "rajdówka" bmw m1

Kierowca: Bernard Beguin
Pilot: Jean-Jacques Lenne
Rajd: Rallye de Lorraine 1984
Moc: 3.4 430km
Przyspieszenie:?


Image
Image
Image
1/1
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HitFan
User



Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 693
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 14:58, 22 Lip 2016 Powrót do góry

W końcu coś się ruszyło Wink
240 RS fajny model, ale mi się kojarzy tylko z rajdem Safari. M1 to super auto, i sam poluje na nie.
Gratuluję Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin