FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kapowe modyfikacje - domowy warsztacik Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Wto 18:17, 22 Kwi 2014 Powrót do góry

jat02 napisał:
to tak jak z robotami blacharskimi , o końcowym wyglądzie świadczy wykończeniówka .
w Żuku do poprawy
-- dźwignie pod kierownicą , czemu do góry ?
-- do zlikwidowania dźwignia zmiany biegów w podłodze
-- do pomalowania punkty mocowania szyby w ścianie działowej


Tak wywnioskowałem z info od kolegi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4126
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 19:02, 22 Kwi 2014 Powrót do góry

Ale Tomek w żadnym miejscu nie zasugerował, że dźwignia ma być w dół...
Jeśli czegoś nie wiesz, dopytaj... Po co się tak spieszysz z tymi waloryzacjami?
Poza tym, uważam, że wszystko psujesz montując te toporne wycieraczki. Wkrótce zaprezentuję moje Żuki, zobaczysz, jak dużo dają wycieraczki fototrawione.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Wto 19:09, 22 Kwi 2014 Powrót do góry

Spieszę się powoli.
Nie posiadam praktycznie żadnej dokumentacji co do poprawności oraz kolorystyki danego egzemplarza - sugeruje się jedynie zdjęciami z neta których jest nie wiele.

Więc jeżeli dżwignia przy kierownicy ma być ze wskazaniem na godzinę drugą to jest żle wykonany odlew DEA. Nie przestawię inaczej kierownicy bo ramiona będą nie w poziomie. Z wycieraczkami już pisałem pare postów wcześniej że kiedyś je wymienię na fototrawione. Mimo to i tak modele lepiej wyglądają od tych które nabyłem w kiosku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Wto 19:16, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4126
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 19:15, 22 Kwi 2014 Powrót do góry

Ale mamy kilku kolegów, którzy doskonale znają i pamiętają te samochody.
Ich wiedza jest nieoceniona i znaczy więcej, niż niejedno zdjęcie.
Zamiast się tak spieszyć, wystarczy zapytać... Zanim się zabierzesz za kolejny model, napisz, jakie chcesz dokonać modyfikacje, a koledzy z pewnością doradzą, jak powinno być w rzeczywistości.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 724
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:03, 22 Kwi 2014 Powrót do góry

Napisałem wcześniej, że Twój Maluch jest fajny. Bo moim zdaniem rzeczywiście wygląda lepiej niż wcześniej a poza tym uruchamia fajne wspomnienia Wink.
Ale gdybyś przed rozpoczęciem pracy oczekiwał sugestii to mógłbyś się dowiedzieć, że PF 126p nie miał uszczelek przednich reflektorów. A także, że ten typ deski rozdzielczej z klawiszami na środku i miejscem na radio po prawej był elementem pierwszej większej modernizacji z połowy roku 1977, kiedy m.in. wprowadzono całe czarne uszczelki (bez błyszczącego klina) szyby przedniej i tylnej. Warto dodać, że wtedy też zapoczątkowano proces zmiany pionowego znaku "Polski Fiat" na dwurzędowy znak poziomy ale nie stało się to od razu. Mógłbyś się też dowiedzieć, że chromowane zderzaki miały po dwa a nie cztery punkty mocowania. Widoczne na zewnątrz zderzaka ozdobne, płaskie łby śrub odpowiadają w modelu odpowiednio: w przednim zderzaku tym zewnętrznym a w tylnym tym wewnętrznym. Pozostałe są zbędne. Mógłbyś się jeszcze dowiedzieć paru innych rzeczy, które mógłbyś wykorzystać przy planowanej przeróbce lub nie, ale zrobiłbyś to świadomie.
Myślę, że rady JarkaS trafiają w sedno, pośpiech w takiej sytuacji nie jest wskazany Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 23:05, 22 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Grexik
User



Dołączył: 24 Wrz 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 21:42, 25 Kwi 2014 Powrót do góry

Napisz mi na PW czego fotki z I serii Malucha potrzebujesz, pójdę jutro do garażu i wszystko Ci się wyjaśni. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 22:36, 25 Kwi 2014 Powrót do góry

Dzięki, ale model ukończyłem - jest jaki jest - na mnie robi ogromne wrażenie Smile

Wprowadzone zmiany: kolorystyka wnętrza, uszczelki reflektorów oraz kierunków, tylne kierunkowskazy + uszczelki, uszczelki tylnych bocznych szyb, listwy ozdobne - niklowane, srebrne klamki, tablice rejestracyjne, boczne szybki ze słupkami, odchudzone wycieraczki.

Przy okazji w niewiadówce (Hand Made) zmieniłem felgi na oryginalne od maluszka.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Pią 22:47, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1023
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:48, 25 Kwi 2014 Powrót do góry

Grexik napisał:
Napisz mi na PW czego fotki z I serii Malucha potrzebujesz, pójdę jutro do garażu i wszystko Ci się wyjaśni. Smile

U mnie w maluszku (1:1) jest wszystko czarne, u Kolegi w modelu widać chyba bogatszą wersję kolorystyczną Smile ale obicie deski rozdzielczej raczej wszędzie bylo czarne (?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez autobusy_prl dnia Pią 22:50, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Pią 23:01, 25 Kwi 2014 Powrót do góry

Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autobusy_prl
User



Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 1023
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:09, 25 Kwi 2014 Powrót do góry

Dlatego dałem (?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 934
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sob 0:21, 26 Kwi 2014 Powrót do góry

Model, jako konwersja oczywiście dosyć sympatycznie wygląda i widać - jak zawsze - bardzo dużo Twojego zaangażowania w to co robisz, niestety, - jak zwracało Ci uwagę paru kolegów - Twój model nie odzwierciedla pojazdu z epoki.
DeA wypuściła pierwszą wersje "Malucha" produkowaną w latach 1974-1976 (emblemat FIAT-a w wersji "trumienki" na przednim pasie, tylna klapa z wycięciami na "dolot powietrza do silnika" do końca przetłoczenia, prędkościomierz wyskalowany do 130 km/h ). Ta wersja "maluszka" miała niestety zawsze czarne wnętrze. Kolorowe wnętrze było montowane w późniejszych modelach. Uszczelka przedniej i tylnej szyby miała co prawda klin koloru srebrnego, ale na pierwszy rzut oka widać było jednak grubą, czarną uszczelkę. "Uszczelka" wokół przednich reflektorów, to oczywiście "inwencja własna" użytkowników tych pojazdów, a i to stosowana dopiero w latach 80'. Zostawiłeś czarne lusterko, a takowe ( mam na myśli ten model lusterka), nigdy nie występowało w wersji "czarnej", ale zawsze pochromowane, czyli srebrne.
No i jakbyś jeszcze "przerysował" na czarno rant felg, to medel wyglądał by zdecydowanie korzystniej. Mimo to - OGROMNE BRAWA za dotychczasowe zaangarzowanie.
Pozdrawiam
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 867
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Sob 0:39, 26 Kwi 2014 Powrót do góry

Nie jestem specem od maluchów, ale ten [link widoczny dla zalogowanych] ma czarne lusterka.

PS. chyba z linkiem mi coś nie wyszło, a zapomniałem jak go poprawić Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba96 dnia Sob 0:43, 26 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Sob 0:45, 26 Kwi 2014 Powrót do góry

Pokazany przez Ciebie egzemplarz z allegro został wyprodukowany w 1987 roku ,
więc ma czarne , masywniejsze , plastikowe zderzaki , lusterka . ( Jest to Fiat po przeprowadzonym w 1985 roku face-liftingu , znacznie różniący się od 126p z pierwszej serii ) .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 867
Przeczytał: 57 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Sob 1:11, 26 Kwi 2014 Powrót do góry

Tak, ale lusterko wygląda na takie jak w maluszku z KAP.
P.s [link widoczny dla zalogowanych] rocznik 1977, czyli bliższy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba96 dnia Sob 1:19, 26 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kolekcjoner87
User



Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnica

PostWysłany: Sob 16:54, 26 Kwi 2014 Powrót do góry

Mój egzemplarz nie musi mieć wiele wspólnego z orygionalnością - żółte blachy - mógł być odrestaurowany - a zarazem poddany zmianom w kolorystyce wnętrza, tak samo lusterko które wg mnie wogóle różni kształtem od oryginalnego i pochodzi bardziej o nowszego rocznika. Lusterko powinno być bardziej przybliżone budową do tego z Poldka - Borewicza. Chciałem troche urozmaicić wnętrze - zostawiając czarne - troche by powiewało nudą - a było by na pewno zgodne z oryginałem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kolekcjoner87 dnia Sob 16:55, 26 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin