FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moje prace andrzej50_lodz (różne skale). Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 827
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 21:28, 08 Sie 2019 Powrót do góry

Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3651
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 66 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:13, 08 Sie 2019 Powrót do góry

Piękne prace. To czekamy na dalsze relacje z prac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 438
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 20:06, 10 Sie 2019 Powrót do góry

Kilka zdań informacji o przedstawionych modelach.
1. Star 20 GM8- konwersja modelu z KAP-u na wersję strażacką. Zabudowa Stara wykonywana od podstaw wg posiadanych zdjęć.
2. Skoda-Karosa NO 80-model wykonany za namową mojego syna Przemka. Doszedł do wniosku, że skoro mamy taki model w skali 1:87, to dobrze by było mieć taki w skali 1:72. Model dawca na naczepę był, ale problemem była kabina kierowcy ponieważ nikt nie robi modelu Skody-Karosy w skali 1:72. Z resztek części, które były wykorzystywane do wykonywania konwersji 21 sztuk Jelczów (były pokazane na targach Hobby, ale jako nieskończone) udało mi się zrobić tą kabinę.
3. Studebaker (wersja straż pożarna)- to model samochodu strażackiego, który pamiętam z wakacyjnych wyjazdów na wieś. Pamiętam go, że był na
wyposażeniu lokalnej straży pożarnej i sukcesem było go zobaczyć w czasie jakichś prac wykonywanych przy nim. Nigdy nie widziałem go w całości i nie wiem jak wygląda jego tył i stąd kłopot przy wykonywaniu modelu. Udało mi się zdobyć kilka zdjęć tego samochodu, ale na wszystkich widać go w 2/3 długości i na żadnym zdjęciu nie widać jego tyłu, a wszystkie zrobione są z jego prawej strony. Odbyłem podróż na wieś w celu zebrania jakichś dodatkowych informacji i zdjęć, ale poza ogólnymi wspomnieniami nic nie zdobyłem. Mam jeszcze spotkać się z dwoma strażakami z tamtych czasów, może dodadzą coś nowego.
4. Jelcz 315 (straż pożarna)- konwersja modelu z KAP-u z wykorzystaniem żywicznych odlewów oferowanych swego czasu na Forum.
5. VW T4 (policja)- model przedłużony do wymiarów zgodnych z oryginałem.
6. Jelcz 272 Mex-Pogotowie Techniczne MPK Lublin (to jedna ze wspomnianych konwersji Jelczów w skali 1:72). Taki model, ale w skali 1:43 wykonał kiedyś Kolega Szjan.
7. San H100B- konwersja modelu na wersję miejską. Będzie chyba najszybciej ukończony, bo mam już do wreszcie brakujące drzwi.

Oprócz tych modeli jest jeszcze sporo innych, które czekają cierpliwie na swoją kolej, a o ich zakończeniu będę informował na bieżąco.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzej50_lodz dnia Sob 20:10, 10 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 795
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Nie 0:37, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Powodzenia Andrzej i czekamy na efekty.

Pozdrowienia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marek2g
User



Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 285
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:03, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Kolego Andrzeju Wink ,
Świetne projekty i wykonanie Wink. Trzymam kciuki za dalsze prace.
GM 08/16 tez mi zaczął chodzić po głowie i projekt oparłem na tej samej zasadzie - wykorzystania kabiny od stara 20 KAP i dobudowania reszty
Ostatnio mam zapał do czerwonego koloru

Może to pomoże Tobie w dalszych pracach nad GM 08 :

Image

Image

Image

Image

Ja z kolei poszukuje informacji o STARze 25L GSn-900. Coś było w katalogu sprzętu pożarniczego wyd. 1970. Czy ktoś może ma ten katalog?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 438
Przeczytał: 101 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 23:36, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Marku dziękuję za przesłane materiały dotyczące Stara 20 GM8, tego zestawu zdjęć akurat nie posiadałem, natomiast wszystkie rysunki posiadam. Moje wykonywanie zabudowy na podwoziu znacznie odbiega od tego, co przedstawione jest na zdjęciach z fabryki, bo wiadomo, że model to uproszczenie. Dziękuję Tobie oraz pozostałym Kolegom, którym się moje niedokończone prace podobają oraz zachęcają do ich sfinalizowania. Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów.

Dzisiaj odwiedziłem kuzyna, który swego czasu miał do czynienia z opisywanym Studebaker-em i uzyskałem od niego trochę brakujących informacji, które pomogą mi w uzupełnieniu szczegółów samochodu. Pozostał mi tylko jeszcze jeden znajomy, który być może jeszcze coś nowego do informacji dołoży. Jednej sprawy na pewno nie nie przeskoczę, a mianowicie oryginalnego numeru rejestracyjnego. Pamiętam tylko, że miejscowe samochody i traktory miały wtedy numery rejestracyjne zaczynające się od liter FB-......., bo było to oznaczenie województwa łódzkiego i powiatu Brzeziny skąd Studebaker pochodził. Nikt z tych, z którymi rozmawiałem nie pamięta tych numerów. Najbliższy był obecny prezes tamtejszej straży pożarnej, ale pamięta tylko numery Żuka, który posiadali, ale już dużo później. Na razie nie załamuję rąk z tego powodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin