FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zastava 850 by 1313 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:18, 25 Gru 2010 Powrót do góry

Właśnie jestem w trakcie przeróbki Zastavy 750 z Kapu na 850 z roku 1980. Już wszystkie rzeczy zrobiłem, teraz będzie lakierowanie. Finał dopiero jak dostanę nową szybę. Mam jednak problem i proszę o radę. 850tka nie miła kłów. Mogę zeszlifować kły, lecz wówczas zderzaki będą do malowania. Mogę je strzelić srebrzystym humbrolem, ale... to już nie to co chrom. Jakieś porady?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2961
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 22:29, 25 Gru 2010 Powrót do góry

niestety jesteś bez szans , elementy mają chrom nakładany metodą proszkową i żadna farba nie może imitować chromu , nie kupuj tak zwanej chromówki w spreyu , efekt całkiem inny niż na dekielku , możesz spróbować jeszcze specjalnego srebrnego Humbrola do polerowania , ale trzeba zrobić próbę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 0:07, 26 Gru 2010 Powrót do góry

E, to chyba zrobię na srebrno i tyle. Jak kiedyś wymyślę coś mądrzejszego, to przemaluję Smile. Póki co Zastava schnie.
Jat, a nie orientujesz się, czy Zastavy 850 z końca produkcji nie miały czarnych zderzaków? W sieci są takie zdjęcia, ale nie wiadomo, czy to nie twórczość właścicieli.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Nie 0:13, 26 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2961
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Nie 16:34, 26 Gru 2010 Powrót do góry

wszystkie dostępne mi informacje na temat tego auta wskazują , że samochody fabrycznie miały zderzaki chromowane , prawdopodobnie były modele wyposażone w zderzaki z kłami , a czarne to raczej inwencja właściciela


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:34, 26 Gru 2010 Powrót do góry

Ja już kły usunąłem. 1980 to już raczej nie miał kłów. Pociągnąłem je Revellem srebrnym, nie jest to chrom, ale tragedii nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
classicline
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 1046
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/oko-lice

PostWysłany: Nie 21:03, 26 Gru 2010 Powrót do góry

A próbowałeś z "pazłotkiem" ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 21:42, 26 Gru 2010 Powrót do góry

jat02 napisał:
niestety jesteś bez szans , elementy mają chrom nakładany metodą proszkową i żadna farba nie może imitować chromu , nie kupuj tak zwanej chromówki w spreyu , efekt całkiem inny niż na dekielku , możesz spróbować jeszcze specjalnego srebrnego Humbrola do polerowania , ale trzeba zrobić próbę

potwierdzam z tym sprayem chromowym - lipa
szjan-64
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 2878
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/CHICAGO

PostWysłany: Nie 22:11, 26 Gru 2010 Powrót do góry

Jedyne sprawdzone i spełniające oczekiwania to zastosowanie pisaka olejowego "uni PAINT" firmy MITSUBICHI PENCIL CO,LTD.
sam taki stosuje do chromów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cysior
User



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1813
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:31, 26 Gru 2010 Powrót do góry

Temat chromu wałkowany był tu:
http://www.motoshowminatura.fora.pl/wyklady-techniczno-praktyczne,48/jak-to-jest-z-tym-chromem,512.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 1:28, 27 Gru 2010 Powrót do góry

No to pokażę co do tej pory zrobione (w zasadzie już więksozść poza kalkami. Skręcona zostanie jak dostanę szybkę. Moja pękła. Nie wiem jeszcze co z kołami. Przejściowo założę te, co były, ale bez kołpaków.

Oto Zastava 850 rocznik 1980.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oczywiście kolory są przekłamane - telefon wieczorem itd. Zastava ma kolor kość słoniowa F-204.
Co zostało zrobione: przemieszczone klamki, wyrzucone ozdoby przodu, zmiana wycieraczek na czarne (malowanie), usunięcie kierunków bocznych, usunięcie kłów zderzaków oraz odwrócony zderzak przedni (tablica rejestracyjna w dół).
Komentujcie proszę Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Pon 1:33, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 2961
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 12:49, 27 Gru 2010 Powrót do góry

no to prosi się jeszcze malowanie uszczelek do szyb a z kołami będzie niezły kłopot , można by od malucha , ale felga nie ta


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:43, 04 Sty 2011 Powrót do góry

Uszczelki już są zrobione - czarne z tyłu, przodu i w tylnych bocznych szybach. Przednie natomiast otrzymały srebrne ramki. Szyby już wstawione. Teraz tylko czekam na inne koła, mniejsze i "nowsze" i pokażę co wyszło. Potem tylko 2 kaleczki, rejestracja - tu poproszę o sugestie na jej temat. Nie znam żadnej Zastavy 850 z Polski Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 15:42, 05 Sty 2011 Powrót do góry

No i gotowe na 99,9%, Brak tylko kalek ze znaczkami i rejestracji. Jak zwykle foty przesadzają z pokazywaniem niedoróbek Smile. Każda nierówność się jakoś trasznie afizuje na nich... No nic, zaryzykuję pokazać:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Porównanie z wrakiem Zastavy 750 z lat 60 z KAP:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Koła zamontowałem takie zamist oryginalnych, aby bardziej przypominały te używane w Zastavach 750/850 z końca lat 70 i początku 80. LUŻNĄ inspiracją do tego projektu była Zastava z tej stronki internetowej. Znajduje się ona mniej sięcej w 2/3 "suwaka" na tej stronce:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3434
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Śro 16:06, 05 Sty 2011 Powrót do góry

Zdecydowanie lepsza od tej z otwieranymi drzwiami Hongwella Smile Lakier ciekawie dobrany Wink
Poczekam na kalki, bo przód bez nich taki jakiś goły i duży Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2705
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 16:10, 05 Sty 2011 Powrót do góry

Masz rację, łysy jakiś taki Smile. Wrzucę zdjęcia jak tylko będą. To już zależy od naszego Kalkodzieja Smile. Trochę roboty było, ale chyba warto. Ciekawie dobrany kolorystycznie, ale jakość tych lakierów to porażka. To Autorenolak Nobilesa. Cenię je tylko ze względu na bardzo szeroką paletę odcieni przy jednocześnie niskiej cenie. Robią starą paletę FSO. Jednak bez polerowania, którego nie praktykuję w modelach, powłoka jest kiepska. Kiedyś jak miałem pierwszego 125p w skali 1:1, to robiłem sobie pierwsze próby lakiernicze tymi sprayami. Po odczekaniu 10 dni i polerce są fajne, ale bez tego kiepściutko...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 1313 dnia Śro 16:11, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin