Autor |
Wiadomość |
leszo77
User
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 107 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 19:36, 30 Kwi 2015 |
|
Kabriolet powstał latem 1974 roku w Falenicy, wystąpił na wystawie Warszawa XXX we wrześniu oraz brał udział w sesji zdjęciowej na dziedzińcu biurowca FSO z jamnikami i akropolisem i słuch po nim zaginął.
Taka historia polskiej motoryzacji a zaledwie parę dostępnych zdjęć. Może ktoś posiada jakieś stare zdjęcia z tej wystawy.
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawia mnie brak klapki wlewu paliwa? Może ktoś z Was kolegów z forum posiada informacje na temat tego wyjątkowego pojazdu.
A oto moje dzieło w trakcie budowy skala 1:43
[link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych]
Tematy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W sumie powstały dwa prototypy o których coś wiadomo, jeżeli wiecie coś więcej, posiadacie zdjęcia z wystawy dajcie znać. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Czw 21:17, 30 Kwi 2015 |
|
Wg mojej wiedzy w OBRSO powstał jeden prototyp samochodu PF 125p kabrio. Przy czym słowo "prototyp" jest tu używane na wyrost, była to jednostkowa przeróbka na bazie seryjnego samochodu MR 73 (a nie MR 74 ponieważ w roku 1974 w produkowanych seryjnie samochodach nie wprowadzono istotnych zmian, które uzasadniały by zmianę oznaczenia modelu). Oprócz widocznych zmian konstrukcyjnych związanych ze skróceniem nadwozia i zmianą jego charakteru, w kabriolecie zastosowano tylne światła z Fiata 124 oraz nowy typ deski rozdzielczej, która weszła później do seryjnej produkcji wraz z MR 75. Samochód został wystawiony w 1974 na wystawie XXX lecia PRL. W kolejnym roku, po wprowadzeniu w FSO do produkcji MR 75, kabriolet poprzez wymianę niektórych zewnętrznych elementów nadwozia został upodobniony do tego modelu. W kolejnych latach samochód "wzbogacono" o pałąk na wysokości zlikwidowanego słupka B co umożliwiło osadzenie szczątkowego dachu i ułatwiło jego eksploatację. Tylna część pozostała otwarta z możliwością zamknięcia dachem płóciennym. Samochód eksploatowany był jeszcze w latach 80-tych. Nie mam twardych dowodów na poparcie powyższego ale interesowałem się tą konstrukcją od czasu jego powstania i jestem przekonany, że był tylko jeden kabriolet z OBRSO. Uważna analiza zdjęć pozwala znaleźć charakterystyczne wspólne dla wszystkich trzech wersji szczegóły. To też nie dowód ale uzasadnia moją wersję |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 21:18, 30 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
leszo77
User
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 107 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 8:18, 01 Maj 2015 |
|
Dziękuję za pomoc, powiązanie z Fiatem 124 tłumaczyłoby brak klapki wlewu paliwa z lewej strony.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 9:25, 01 Maj 2015 |
|
Bardzo proszę. Ale nie traktuj mojej opinii jako jedynej słusznej, to tylko głos w dyskusji. Temat kabrioletu z OBRSO jest ciekawy ale do końca nie wyjaśniony, warto go nadal zgłębiać. Powodzenia w pracy nad modelem |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
leszo77
User
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 107 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pią 21:27, 01 Maj 2015 |
|
Znalazłem dobre zdjęcie, jednak klapka była na swoim miejscu.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
leszo77
User
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 107 Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 8:50, 02 Maj 2015 |
|
Im dłużej zagłębiam się w temat kabrioleta to mam większy mętlik w głowie: ponieważ albo były dwa prototypy (z klapką wlewu paliwa jak w orginale i bez klapki) a najbardziej widać to na MR 75,który jej nie ma.
Może ktoś to potrafi wyjaśnić? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
xiedzu
Moderator
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2078 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 53 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: óć
|
Wysłany:
Sob 16:26, 02 Maj 2015 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2418 Przeczytał: 97 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 21:13, 02 Maj 2015 |
|
leszo77 napisał: |
Im dłużej zagłębiam się w temat kabrioleta to mam większy mętlik w głowie: ponieważ albo były dwa prototypy (z klapką wlewu paliwa jak w orginale i bez klapki) a najbardziej widać to na MR 75,który jej nie ma.
Może ktoś to potrafi wyjaśnić? |
Ja na żadnym zdjęciu prototypu z OBRSO nie widzę klapki po lewej stronie, na tym największym dobrej jakości tez nie. To zdjęcie jest zrobione pod takim kątem, że coś co wydaje się konturem klapki z jasną plamką zamka, może być zwykłem odbiciem czegoś na lakierze. Takich "bliknięć" jest więcej ale są w miejscach na które w tym wypadku nie zwracamy uwagi. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|