FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ikarus 280 1/72 praca własna Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mirand




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:01, 07 Sty 2015 Powrót do góry

Witam.
Przedstawiam parę zdjęć mojego Ikarusa 280 zbudowanego z 2 szt. Ikarusów 260. Model prawie skończony, zostało mi tylko zamontować lusterka i zderzaki. W modelu pomalowałem środek i uszczelki okien. Resztę zmian widać na zdjęćiach.

Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brociu
User



Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:22, 07 Sty 2015 Powrót do góry

Z czego przegub zrobiony? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 23:06, 07 Sty 2015 Powrót do góry

mirand napisał:
Model prawie skończony, zostało mi tylko zamontować lusterka i zderzaki.

A przegub ? Zobacz na to :
[link widoczny dla zalogowanych]
A sam pomysł fajny. Czy coś wydłubiesz z tego co Ci zostało ?
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 367
Przeczytał: 97 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 23:29, 07 Sty 2015 Powrót do góry

Dobrze, że przesunąłeś położenie osi skrętnej w drugim członie, choć na zdjęciach widać, że pozostały ślady po przeróbce.
Jeszcze pozostał do wykonania pantograf łączący oba człony.
Ale wrażenie bardzo pozytywne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mirand




Dołączył: 06 Sty 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:51, 07 Sty 2015 Powrót do góry

Przegub zrobiony z takiej elastycznej gumy ryflowanej, który sciągłem z rączki od wędki,sam ryfel powiniem być bardziej gęsty ale na dzisiaj nie znalazłem niczego lepszego.Może ktoś z kolegów ma lepszy pomysł na niego i mi coś doradzi. Oś tylna musi być przesunięta, bo bez tego model wygląda pokracznie, a wykończenie tylnego nadkola w realu nie jest tak bardzo widoczne jak na zdjęciach, które są zrobione w dużym przybliżeniu.Faktycznie zapomniałem o wykończeniu dachu nad przegubem, będzie dorobiony.Długość całego modelu pokrywa się wymiarem faktycznym, tak samo jak i rozstawy osi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 395
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:46, 09 Sty 2015 Powrót do góry

Dobry pomysł no i fajnie Ci to wyszło. Też myślałem o takiej przeróbce ale stwierdziłem, ze poczekam na oryginalną wersję 280, powinna za jakiś czas pojawić się w węgierskiej edycji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 72
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 17:08, 02 Gru 2015 Powrót do góry

Jakim sposobem przeciąłeś modele? Szlifierka, czy piłka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
razamanaz
User



Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 360
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:43, 02 Gru 2015 Powrót do góry

Przegub powinien się składać z 2 części. Pozostajeci tylko dorobić na dachu ten element spinający człony i przesunąć ostatni wywietrznik we właściwe miejsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 72
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:19, 27 Gru 2015 Powrót do góry

To ja się pochwalę swoją przeróbką dwóch 260-tek. Jeszcze przegubu nie skończyłem, a model został zespolony na chwilę tylko do zdjęcia... W najbliższym tygodniu zajmę się szczegółami, tzn. nakleję kalkomanię, żeby to jakoś wyglądało... Wink

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba! dnia Nie 22:19, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4101
Przeczytał: 117 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 22:28, 27 Gru 2015 Powrót do góry

Na początek zmniejsz zdjęcie.
I wskazane by było, żebyś założył własny temat.
Malowanie nie specjalnie Ci wyszło i drugi człon wygląda na jakiś krzywy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemotz280
User



Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:54, 22 Gru 2016 Powrót do góry

Odwieczny problem konstruktorów przegubowców - z czego wykonać połączenie i opończę.
@mirand: Rozumiem, że model jest połączony na stałe, bo to "półkownik" do gabloty?
@JarekS: Dobrze wypoziomowany Ikarus 280, to rzadkość, więc przekrzywiona naczepa dodaje realizmu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 27
Przeczytał: 46 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Pią 8:55, 23 Gru 2016 Powrót do góry

Model podoba mi się jak najbardziej i doceniam wkład pracy włożonej w budowę. Ale ... i tu pojawia się błąd na który ja też się złapałem chcąc zbudować 280 -tkę. Człon B jest za DŁUGI.przestawiona oś jest O.K. lecz człon B miał mniejsze szyby środkowe a co za tym idzie drzwi muszą być bliżej siebie i dotyczy to również drugiej strony modelu gdzie mają być inne mniejsze środkowe szyby. W sumie człon B musiałby być krótszy od obecnego o 5-7 mm. Można to sprawdzić na rys.tech. Ikarusa 280 . Ja w porę uniknąłem tego błędu więc przestrzegam innych przy budowie 280 - tek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
przemotz280
User



Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 7:24, 25 Gru 2016 Powrót do góry

@STIV 57: Miałem o tym napisać, bo tak by wychodziło, ale osobiście nigdy nie mierzyłem zgodności wymiarowej modelu 260 z KAP/ATLAS. Problem ten mam od lat w 260-tkach w skali 1:87 SES/MODELTEC i od dawna chodzi mi po głowie, że zamiast się każdorazowo bawić w przerabianie naczepy, to dobrze byłoby zrobić jej model od zera i kolportować też innym jako dodatek do gotowych modeli solówki bądź jako podmiana drugiego członu, gdy ktoś zakupił wcześniej model 280-tki.
Przeróbek jest sporo. Oś jest za daleko od ostatnich drzwi, długość naczepy jest za duża, bo oba okna na prawej burcie są za długie - powinny być takie jak między I, a II drzwiami ciągnika (jakby w modelu obciąć ciągnik kawałeczek za drugimi drzwiami - idąc ku naczepie - oraz odciąć przód i wkleić ścianę tylną, a potem odpowiednio ogarnąć lewą burtę, to uzyskamy idealną naczepę Ikarusa 281 Wink ). Skracanie naczepy wiąże się z cięciem i przerabianiem lewej burty. Należy przerobić również dach, bo nie zgadzają się wyłazy dachowe.
O ile w modelu plastikowym można się pobawić (zakładając, że mamy do zrobienia tylko 1 szt.), to już cięcie i klejenie modelu metalowego może okazać się mega wyzwaniem, bądź misją niemożliwą do wykonania, która co niektórych (np. mnie zachęci jedynie do niepodejmowania próby).

W ogóle tak na marginesie mówiąc, to Ikarus 281 chodzi mi po głowie jako takie dość spore wyzwanie modelarskie. Nawet samą 261-kę zrobić to już jest dużo rzeźby i raczej jeden model by na to nie starczył.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemotz280 dnia Nie 7:28, 25 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kuba!
User



Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 72
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:33, 02 Maj 2017 Powrót do góry

Skrócenie przyczepki w modelu metalowym jest możliwe, bo sam to zrobiłem u siebie. Nie bawiłem się jedynie w cięcie dachu, żeby się zgadzały wyłazy. Przyznam, że jest to rzecz pracochłonna, bo oprócz wykonania 3 cięć, żeby się wszystko mniej więcej wymiarowo zgadzało to trzeba też piłować okna, bo przecież w przyczepce są te mniejsze.. Smile Ale przy odrobinie cierpliwości i wolnego czasu idzie to spokojnie wykonać Smile

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba! dnia Wto 10:34, 02 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
przemotz280
User



Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 35
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 2:39, 05 Maj 2017 Powrót do góry

No, jest dosyć smacznie, ale narobiłeś się tyle z cięciem pudła, a na drobiazgach się wyłożyłeś. Pomijam szparę oszklenia na lewej burcie, ale robiąc srebrne listwy pionowe mogłeś dokładniej przyjrzeć się zdjęciom oryginalnych wozów. Nawet jak nie chciało Ci się, bądź nie miałeś możliwości spiłowania fabrycznych podziałów klap i błotników, to można to było ładnie zamaskować tymi listwami, które namalowałeś. Trzecia oś ma błotniki z cienkimi bokami. Na prawej burcie między III drzwiami, a błotnikiem osi jest długa blacha. Lewa burta ma również cienki błotnik, ale klapa przed osią naczepy jest krótsza.
[link widoczny dla zalogowanych]

Brakiem klapy za III osią, na zdjęciu, nie ma się co sugerować, bo to wóz po remoncie. Radziecka wersja 280.33 posiadała takie klapy. Tutaj zdjęcie z młodości takiego samego wozu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Fajnie pomalowane koło trzeciej osi Wink

Pochwaliłbyś się połączeniem członów i opowiedział coś o skrętnej osi tylnej. Zrobiłeś system drążków sterujących naczepą, czy tylko koło to zdjęcia ustawiłeś? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemotz280 dnia Pią 2:48, 05 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin