Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Pon 11:21, 11 Kwi 2011 |
 |
Witam serdecznie, mam zaczętą faze projektowania Polskiego motocykla Sokół 1000 , w oparciu o dokumentację od Pana Piotra Kawałka - wspaniałego kolekcjonera, chetnego mi pomóc. Z pewnością bez Jego pomocy nie podjął bym sie budowy sokoła. Powód prosty mógłbym tylko "nazmyślać" z częściami. |
|
|
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 0:40, 12 Kwi 2011 |
 |
oto link do zdjęć sokoła którego robie
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 23:19, 12 Kwi 2011 |
 |
no i jak Wam się podoba maszyna? |
|
|
|
 |
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5719 Przeczytał: 76 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Wto 23:48, 12 Kwi 2011 |
 |
Wprawdzie to nie mój klimat, bo kompletnie nie znam się na motocyklach, ale od strony "wizualnej" dla mnie rewelka
Prezentuje się świetnie - strony merytorycznej nie oceniam, ale za to wrażenia artystyczne niepowtarzalne.
PS
Tak luźno nawiązując do motocykli, to na długo przed moimi narodzinami, ojciec miał SHL-kę (drugą w Rybniku). Motocykl kilkadziesiąt lat stał nieużywany w jakimś zapyciałym garażu, kilka lat temu został podarowany 17-sto letniemu pasjonatowi, który przywrócił go do życia:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 7:12, 13 Kwi 2011 |
 |
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 8:43, 13 Kwi 2011 |
 |
Piękna bardzo mi się podoba ciekawe malowanie lakierem w kolorze złotym i jak mi bardzo podoba się ten bieżnik na tylnej oponie. Rewelacja. |
|
|
|
 |
Gość
|
Wysłany:
Śro 22:50, 13 Kwi 2011 |
 |
Powstaje koło- pracuję obecnie przy feldze nad podziałem 40 wejsć szprych no i skąpletowaniu szprych do zaplotu. Polega to na dokładnym rozrysowaniu zaplotu i wykonaniu go krok po kroku. Muszę szczególną uwagę zwrócić na to iż pochromowana szprycha łączy się z polakierowaną felgą w kolorze nadwozia. A kolor mówię wam piękny oczywiście taki sam jak na oryginale. No i rzecz oczywista tolerancja bicia tutaj wynosi max 0.05 mm by praca obrotu pod błotnikiem była nalezyta. Po skończeniu oczywiście dam fotke. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 22:53, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 23:11, 13 Kwi 2011 |
 |
Wstawisz fotki jak robisz koło, dokładniej szprychy? W wakacje chciałem zrobić swój rower (myślę nad skalą 1:5, ale rozsądniejsza jest 1:10) i mimo iż konstrukcja lżejsza to koło powinno się robić podobnie
Aha i jeszcze pytanie o łańcuch - sklejasz segmenciki fototrawione czy sam wycinasz, gdzieś widziałem jak ktoś taki łańcuch robił z elementów fototrawionych i to się wydawało najrozsądniejsze. Tym bardziej dla mnie bo tak samo mógłbym zrobić przerzutki, tarcze hamulcowe itp:)
[link widoczny dla zalogowanych]  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 23:13, 13 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Czw 7:18, 14 Kwi 2011 |
 |
Witaj , ja buduję wszystko samamemu ,nie jestem zatem uzależniony od produktów rynkowych. Łańcuch mozna zbudować ,a w skali 1:6 z pewnością ruchomy. W motorynce ogniwa są wielkościowo- dlugość ogniwa 2 mm przy wysokości 1 mm, dochodzą jeszcze ogniwa łaczące gabarytów 1.8 mm na 0.7. Mozliwość wykonania części samodzielnie zawsze daje mi mozliwość odwzorowania oryginału 1:1. Skalą jaką sam Ci polecam na rower jest 1:10. Ale zdecydujesz oczywiście sam. Pozdrawiam -oczywiście wyślę fotki. |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 7:21, 14 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 11:54, 14 Kwi 2011 |
 |
W 1:5 koło miałoby jakieś 12cm tak na szybko licząc i w sumie mógłbym się w tej skali pobawić w ruchomość niektórych elementów No a łańcuch w sumie najłatwiej zrobić fototrawiony, bo przy wycinany takich elementów byłoby mnóstwo strasznie nudnej roboty. No ale nic, mam nadzieję, że pokażesz jak robisz swój i będzie mi łatwiej zdecydować |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 16:31, 15 Kwi 2011 |
 |
Masz jak wytoczyć felgę z aluminium? |
|
|
|
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Pią 17:17, 15 Kwi 2011 |
 |
Oj nie wiem, musiałbym podpytać, może coś się da pod koniec maja, jak będę coś dłużej siedział w Olsztynie |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Pią 17:37, 15 Kwi 2011 |
 |
Bo tam idzie stozek prawda? |
|
|
|
 |
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Sob 0:21, 16 Kwi 2011 |
 |
w rowerze (jeśli o tym mowa) masz przekrój - prawie trapez równoramienny tylko z jeszcze ściętymi rogami - nie wiem jak to opisać, ale chyba każdy wie jak wygląda felga do roweru z klasycznymi felgami - (nie jest wielce skomplikowana, zawsze mogę zrobić z hipsu |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Sob 7:54, 16 Kwi 2011 |
 |
Owszem można myślałem o stizku gdyż takie właśnie felgi występują w rowerach wyczynowych. |
|
|
|
 |
|