FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Tractor Fordson i konwersje 1:35 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Holt
User



Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:17, 21 Sty 2019 Powrót do góry

W trakcie porządków dokopałem się do resztek traktorka który od paru lat zalegał ,a ponieważ postanowiłem że podłubię trochę te modele które kiedyś zacząłem a nie skończyłem .
Inną alternatywą był kosz na śmieci , nie bez znaczenia było też znalezienie dwóch zdjęć z historii naszego drogownictwa na których jest Fordson .
Tak więc zdjęcia uratowały obiekt przed złomowaniem .
Model jest wytworem czeskiej firmy ,niestety wymaga paru przeróbek , najpoważniejszą jest przeróbka karteru silnika a co za tym idzie skrzyni biegów ,oraz obudów mostu .
Po prostu nie trzymają wymiarów względem oryginału .
Drugą kwestią jest to że nie za bardzo interesuje mnie wersja RAF jeśli już to typowy model N używany w rolnictwie ,oraz wersja F i jej konwersja Trakson .
Nieco ogarnąłem sam model i dorobiłem koła ,tylnie siedzisko .
Oczywiście teraz czaka mnie dopracowanie detali , na razie wygląda to tak .
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 812
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Śro 22:04, 23 Sty 2019 Powrót do góry

Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Holt
User



Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:46, 15 Lut 2019 Powrót do góry

Trochę do przodu , zabrałem się za przeróbkę na wersję wcześniejszą czyli F .

Musiałem całkowicie dorobić nowy zespół podpory kierownicy wraz z przyległym do niego filtrem olejowym .

Zupełnie inny karter silnika jak i zmiany objęły sam korpus silnika ,oraz chłodnicę a także zbiornik paliwa .

Dokończone zostały koła i powielone w żywicy ,jak i przednie zawieszenie .

Ponieważ takie koła były też przy wersji N wiec co nieco warsztatowo poskładałem .

Teraz detale no i wersja która podoba mi się najbardziej , Fordson Trackson .

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Holt
User



Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:13, 08 Mar 2019 Powrót do góry

Trochę z historii naszego drogownictwa .
Budowa drogi Nowogródek -Nieśwież około 1930 roku w roli równiarki Trackson.
Image
Oraz coś z Fordsonem w wersji industrial , budowa drogi Wisły do Ustronia 1929rok.
Image
Trochę części z których powstaną te dwie maszyny drogowe .
Image
Image
Image
Oraz rodzinne zdjęcie w tle dla porównania na razie z Ursusem C 45 ,ale mam nadzieję jak tylko czas pozwoli na porównanie z pierwszym Ursusem z 1922 roku .
Image
A na koniec To że duży może więcej to wiemy ale mały też potrafi .
Image
Na dioramkę jak znalazł . Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 812
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Sob 0:20, 09 Mar 2019 Powrót do góry

Smile
Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin