FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
carman
User



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 210
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:42, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Ktoś już wspomniał na forum, że prawe lusterko stało się obowiązkowe dopiero w latach 90. Więc wcześniej pojawiały się za dopłatą lub z dobrej woli producenta Laughing
Kilka przykladów: [link widoczny dla zalogowanych], wersja [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych]. Swoją drogą, jaką sknerą trzeba było być, żeby brać droższą wersję coupe i żałować kilku $ na boczne lusterko Shocked Ale nawet młodsze Mercedesy [link widoczny dla zalogowanych] też nie miały prawego lusterka.

Co do modelu, to jest on moim pierwszym KAP od czasu Volvo 343. Nie ma się do czego przyczepić. Jedynie tylne światła są trochę nieproporcjonalnie podzielone. No i się zdziwiłem, że nie ma dźwigni hamulca ręcznego... Doszukałem się, że jest on w pedale, a o tym nie wiedziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PiotrekP.
User



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 628
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudna Wielka/ Rzeszów

PostWysłany: Śro 18:42, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Jak mówię- lusterko to moje czepialstwo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2426
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:29, 29 Paź 2014 Powrót do góry

carman napisał:
Ktoś już wspomniał na forum, że prawe lusterko stało się obowiązkowe dopiero w latach 90.....


Ten ktoś się mylił bo w Polsce prawe lusterko w samochodach osobowych do dnia dzisiejszego nie jest obowiązkowe. Model Mercedesa W123 z jednym (lewym) lusterkiem bocznym jest poprawny.

A co najważniejsze:
1. Mercedesy W123, którymi jeździliśmy (lub jeździmy) pochodzą z indywidualnego importu z różnych krajów w których przepisy różnie stanowią o lusterkach.
2. Ich pierwotni nabywcy być może preferowali bezpieczeństwo (co w Europie Zachodniej jest dość powszechną postawą) i zamawiali prawe lusterka nawet jeśli były dodatkową opcją.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kazik353
User



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 742
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Śro 21:42, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Zauważyliście, że jest to amerykańska wersja a nie niemiecka, bo ma okrągle reflektory z przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
msch00
User



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 629
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz/Elbląg

PostWysłany: Śro 21:55, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Na początku montowano w W123 podwójne okrągłe reflektory tak jak w modelu.
W późniejszym okresie zaczęto montować równolegle układ mieszany (reflektor prostokątny/okrągły). Układ mieszany stosowano początkowo w bogatszych wersjach.

W internecie pojawiają się co jakichś czas opinie, że benzyniaki miały taki układ, a diesle tylko reflektory okrągłe, co oczywiście jest bzdurą.

A jeśli chodzi o rynek amerykański, modele szły tam faktycznie z reflektorami okrągłymi i dodatkowo miały wystające zderzaki (wymóg USA).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez msch00 dnia Śro 21:57, 29 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kazik353
User



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 742
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice

PostWysłany: Śro 22:03, 29 Paź 2014 Powrót do góry

A to tego nie wiedziałem. Myślałem, że mieszane miały tylko europejskie czyli niemieckie wersje ,a Merce na amerykański rynek miały okrągłe. Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Prezes_XJ
User



Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:04, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Poza tym, "u nas" były całe lampy za szkłem, a na USA lampy były tak jakby we wnękach:

Europa:
Image
USA:
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
D.J.TUNING
User



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ

PostWysłany: Śro 23:19, 29 Paź 2014 Powrót do góry

Witajcie:)

Z reflektorami w W123 (rynek europejski - sedany*) jest tak iż początkowo były reflektory okrągłe. Miały je zarówno diesle jak i benzyny za wyjątkiem topowej wersji 280 / 280E (ta od początku ma prostokątne reflektory, inne zderzaki itd).
Dopiero od bodajże września 1982 każde W123 otrzymało takie reflektory jak 280 / 280E

Na niemieckiej wikipedii ładnie ujęto czym się różnią poszczególne serie / roczniki:)

.../wiki/Mercedes-Benz_Baureihe_123

Jak dobrze pójdzie zakupię sobie ten model i wtedy będę w stanie ocenić, którą mniej więcej jest seriąSmile

Co do wykonania wstępnie z tego co widzę na zdjęciach konieczna jest waloryzacja. Mam na myśli podmalowanie na czarno przedniego i tylnego zderzaka, elementów lewego lusterka, zaznaczenie listw pod tylnymi lampami oraz zabawienie kratek grilla (na szaro).
To tak wstępnie. Jestem fanem tej marki i przez kilka lat doświadczałem 200D z 1977 stąd to i owo rzuca się w oczy xD

Z lusterkami było tak iż prawe jest za dopłatą. Nawet w W124 Smile W Polsce sporo Mercedesów i tak miało dokładane lusterka z prawej strony by było wygodniej i bezpieczniej (inwencja właścicieli a wymóg gdy auto posiadało hak. Przez hak wiele aut musiało też mieć dodatkowe kierunkowskazy na błotnikach )


*
O coupe, kombi czy wersjach amerykańskich itd nie wspominam bo tam są pewne różnice i ogólnie inna bajka:). Coupe przykładowo od początku ma prostokątne reflektory i zderzaki jak 280 / 280E


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 1569
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Pią 16:01, 31 Paź 2014 Powrót do góry

Ja dzis kupilem Mercedesa i naprawde jestem z niego zadowolony. Z 6 egzemplarzy wybralem ten najlepszy na oko. Ale defekty w tych pozostalych to glownie slabo barwione tylne lampy, skrzywiona gwiazda na masce i kolpaki. Trzeba bylo sie przyjrzec dokladnie. Jedna fotka dla wgladu.

Image

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
D.J.TUNING
User



Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZ

PostWysłany: Sob 21:43, 01 Lis 2014 Powrót do góry

W czwartek udało mi się również zdobyć ten model:D Było ciężko, bo akurat w tym dniu w Gliwicach tylko w jednym znanym mi miejscu znalazłem ten model:)

A więc tak :
Wg mnie jest to 300D sprzed Sierpnia 1979 (I seria) gdyż ma :
- Zagłówki starszego typu "uszy królika"
- Okrągłe reflektory
- Kierownica starszego typu


Co do wyposażenia i cen prawdziwych 123 tutaj można sobie skonfigurowaćSmile :

[link widoczny dla zalogowanych]


Moim zdaniem warto kupić ten model, gdyż jest świetnym uzupełnieniem kolekcji szczególnie jeśli posiada się inne modele Mercedesa 123 np. 1:18 od Revella. Tam akurat jest odwzorowana młodsza beczka:) (III seria)
Ze skali 1:43 można znów trafić 280E AMG od NEO. Model żywiczny za 54,95 €

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na podstawie zdjęć modelu od Neo można poprawić tylne lampy w 300D:)
(Zauważcie że model NEO ma znaczek naklejony za bardzo na prawo xD)

Co do rysunku z gazetki z ostatniej strony jest tam mała niezgodność mianowicie W123 z 1977 jak wspomniałem ma zagłówki "uszy królika" i raczej nie ma z tyłu pasów bezpieczeństwa. W każdym razie ojca 200D z 1977 nie miało pasów z tyłu Smile

Jednak biorąc pod uwagę fakt, iż w epoce i nawet dziś wiele egzemplarzy jest pomieszanych co do części od różnych serii (zależnie od upodobań właściciela), można to wybaczyćSmile

Biała beczka z ostatniego zdjęcia "plakatu" to znów bez wątpienia 280 / 280E Smile

Co do danych technicznych :

121 koni miało 300D Turbo 08/1981-08/1985. Wolnossące 300D 80 lub 88 (po 09/1979) Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez D.J.TUNING dnia Sob 21:50, 01 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 11:55, 04 Lis 2014 Powrót do góry

Modelik W123 kupiłem dopiero wczoraj. Miałem wątpliwości głównie z uwagi na kolor. Akurat "budyń" nie bardzo mi pasuje, bo mam T123 (kombi w tym samym malowaniu tylko z kogutem). W końcu jednak się zdecydowałem, po przeczytaniu całego szeregu wręcz entuzjastycznych opinii na tym forum.

Modelik jest rzeczywiście wykonany bardzo starannie i co do jakości montażu, detali czy lakieru, nie ma na co narzekać. Z całą pewnością jest wart 27 złotych.

Przód modelika został dobrze odwzorowany, koła są rzeczywiście ładne, ale o zaletach już tu wielokrotnie wspominano.

Tak się akurat składa, że na parking pod mój blok ktoś "przywlókł" 2 stare auta właśnie W123 (sedan) i T123 (kombi) miałem więc możliwość oceny modelika przez porównanie z pierwowzorem.
Moje zastrzeżenia budzi tył modelika, a zwłaszcza dwie kwestie :
Klapa bagażnika, powinna łagodnie przechodzić w ściankę na którj są napisy i gwiuazda. W modeliku jest kant
Naroża tylnej szyby powinny mieć kształt łuku, a nie być zakończone kantem zarówno na dole jak i na górze (tak jak w cytowanym tu modeliku minichamsa)
Poza tym innych wad "na szybko" nie stwierdziłem.

[link widoczny dla zalogowanych][/quote]

Mimo wspomnianych wad, modelik jak napisałem wart jest swojej ceny i w zupełności mnie zadowala.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez artemis dnia Wto 12:02, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Śro 7:49, 05 Lis 2014 Powrót do góry

Wydanie specjalne KAP - JELCZ 315M

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Śro 9:32, 05 Lis 2014 Powrót do góry

Dzięki za zdjęcia. Niestety wg. mnie wygląda na zdjęciach znacznie gorzej niż ten wydany przez Atlas. Szkoda. Co nie znaczy, że go nie kupię, ale pewien niedosyt jest.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simon2107 dnia Śro 9:35, 05 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Śro 9:40, 05 Lis 2014 Powrót do góry

Jelcz z wydania specjalnego już zawitał u mnie. O ile w stałym miejscu gdzie kupowałem KAP Jelcza już nie było to o tyle znalazłem go w kiosku w którym KAP-u dawno nie widziałem.

Jak dla mnie model mimo widocznych uproszeń, jak m.in. odlane z bryłą kabiny kierunkowskazy czy malowane tylne światła, sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Oby było więcej tak udanych wydań specjalnych.

Pozdrawiam !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Władek dnia Śro 9:41, 05 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Śro 9:55, 05 Lis 2014 Powrót do góry

Oto kilka ujęć dla porównania - Lublin 51, Star 20 i Jelcz 315M. Smile

Image

Jedno wystarczy. Jak chcesz więcej, to załóż swoją galerię w odpowiednim dziale. Mod.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin