FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Legendy FSO Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3463
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 87 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pią 20:44, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Może ktoś przetłumaczy co Niemcy tam nabazgrali. Próbowałem translatorem, ale wychodzi gorzej niż po chińsku.

Kiedyś wyczytałem gdzieś, że sprowadzono kilka sztuk pokazanych na Targach Poznańskich jako PF 130p. Auta przyjechały w całości, u nas zmieniono jedynie znaczki i nic poza tym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Pią 20:52, 20 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 191
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:58, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Juz dosc dawno i nie pamietam gdzie ale cos slyszalem o siedmiu sztukach, choc prawda, mogla to byc tylko zmiana emblematow.

Po za tym, do kolekcji pasuje jak nic bo wiekszej legendy chyba nie bylo niz ta, ktora owiany jest wlasnie 130p Smile

Dla mnie i tak byl taki model, nawet jesli tylko w filmach i na pocztowkach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HUMBER IMPERIAL dnia Pią 21:03, 20 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 507
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:12, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Jeżeli czyta to Wydawca, jest podpowiedź: nie dawajcie kubków czy koszulek jako zachęty dla prenumeratorów serii LEGENDY FSO. Dołączcie CD z serialem "Życie na gorąco".

Propaganda ale jednocześnie APOTEOZA fabryki FSO i Polskiego Fiata👍 Wersja Fiata 125p, którą poruszał się Maj, pasuje do kolekcji jak ulał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 977
Przeczytał: 140 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:36, 20 Lis 2020 Powrót do góry

[quote="QLIG"]Niestety nie znam niemieckiego, ale wyłapałem słowo "montagecośtam" Wink
Image

Tak po krótce:

"W produkcji pojazdów rozróżnia się kompletną budowę pojazdów oraz ich montaż. FSO w Warszawie na Żeraniu zajmuję się obydwoma tymi sposobami.
Produkcja montażowa obejmuje cztery typy. Pojazdy importowane/dostarczane są w stanie rozłożonym do montażu, lub jako pojazdy do których dodaje się tylko niektóre własne, rodzime dodatki. Takim topowym modelem, jest tutaj reprezentatywny Polski Fiat 130 p. Samochód ten o najwyższym technicznym poziomie, fascynuje wieloma genialnymi technicznymi rozwiązaniami oraz harmonią osiągów. Doskonała stateczność, bezpieczeństwo oraz komfort, były tymi czynnikami, które wykazywały ten właśnie model, jako topowy, w ofercie POL-MOT u."

Dalej jest już tylko opis budowy silnika, zakres użytych materiałów w poszczególnych segmentach konstrukcji oraz dalsze zalety i właściwości pojazdu. Same superlatywy.

To wszystko co Niemcy napisali pod zamieszczonym zdjęciem pojazdu.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Sob 8:20, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1036
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:43, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Skoro apelujemy do wydawcy i szukamy prawdziwych legend, to może coś takiego Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jarek555
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 21
Przeczytał: 50 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skoczów

PostWysłany: Pią 21:49, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Wstyd się przyznać ale pierwszy raz widze tył duttona, dużo ciekawszy samochód (dla mnie osobiście) niż jakiś 130p...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 507
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:07, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Znakomity pomysł. Takie pojazdy są mile widziane w Kolekcji. Trafili w "10- tkę" z tym pomysłem. A na marginesie: znakomicie może się wpisać w tę kolekcję "złota dekada" marki FIAT.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Pią 22:08, 20 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1036
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:31, 20 Lis 2020 Powrót do góry

Jarek555 napisał:
Wstyd się przyznać ale pierwszy raz widze tył duttona, dużo ciekawszy samochód (dla mnie osobiście) niż jakiś 130p...

E tam, żaden wstyd, to rzadkie zdjęcie 😉
Chociaż jakoś się już przedostało do netu...
Modele Fiata 130 1:43 można spokojnie kupić, kilku producentów je wypuściło, ostatnim chyba był Starline.
A Dutton to taka prawdziwa "legenda", że do niedawna mało kto o nim wiedział 😁


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 22:33, 20 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 507
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:02, 20 Lis 2020 Powrót do góry

A jako numer specjalny w serii byłby mile widziany oryginalny, włoski FIAT 125. 👍 Z tymi charakterystycznymi, kwadratowymi lampami z przodu. Piękny samochód. Muzeum marki FIAT jest w Turynie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 1036
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:09, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Tak, Centro Storico Fiat.
Równie ciekawe (dla mnie ciekawsze) jest Museo Nazionale dell’automobile di Torino.
Jest tam ponad dwiescie eksponatów, nie tylko z Włoch, m.in. Trabant Hycomat zakupiony w Polsce - ze starą, czarną rejestracją.
Ale żeby było jasne, zdecydowana większość z nich jest duuużo ciekawsza niż Trabant 😉


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 0:13, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 507
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:13, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Dziękuję 👍 Jadę tam zaraz po epidemii. Druga "destynacja" to będzie muzeum marki Berliet w Lyon.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 575
Przeczytał: 138 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Sob 0:58, 21 Lis 2020 Powrót do góry

To może i taki by się załapał.
Czytałem, że ten pojazd na bazie Poloneza służył do obwożenia wycieczek
po FSO.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AtuPlusV12Lang




Dołączył: 18 Lis 2020
Posty: 7
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 1:17, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Jeśli wydawca tu zajrzy, to poza tym co pisałem wcześniej o polonezach to są jeszcze inne sugestie:

Odnośnie numerów specjalnych - w KAP były to auta służb, np. milicja, ja myślę że na pewno nieźle by się tu sprawdził Polonez Cargo jako karetka pogotowia. Można iść także w stronę strażackiego trucka (ew pogotowie gazowe).

Sportowe wersje polskiego fiata - Monte Carlo i Akropolis, a także (to już na wydania specjalne) rajdówki, te na fiacie i na polonezie, tu można by wykorzystać formę od coupe albo od zwykłego poloneza, np stratopolonez itp.

Nie wymieniłem wcześniej także Poloneza Kombi i słynnej zubożonej C klasy, czyli poloneza 1.5 C ze stalowymi zderzakami. Akurat on przez brak listew wymagałby innej formy niż borewicz z KAP, bo od listwy drzwiowej tam był oddzielny element, zatem w C byłaby widoczna wtedy szpara szpecąca model.

Jest jeszcze jedna propozycja, tylko ze to już bardziej na legendy FSM niż FSO - Beskid. Ale przyznacie, że akurat w kwestii legend to tu pasuje Wink Jak to żabojady niedobre ukradli polską obronę Europy przed kompromitacją z Japonii... Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AtuPlusV12Lang dnia Sob 1:56, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 507
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:53, 21 Lis 2020 Powrót do góry

LEGENDY FSO. Niezwykle interesujące samochody. Znane i nieznane. Duże pole do popisu przed osobami doradzającymi Wydawcy w sprawie merytorycznego doboru modeli do kolekcji.

Ciekaw jestem czy te LEGENDY będą miały zawsze wydźwięk pozytywny czy również będą w znaczeniu pejoratywnym? Słyszałem o takiej "legendzie". W poniedziałki bywały w FSO problemy z frekwencją pracowników produkcji. Taśma musiała ruszyć. Napięte plany trzeba było realizować. Wg tej legendy, dyrektor brał pracowników z tzw. "łapanki" by tylko uruchomić produkcję. Brał magazynierów, osoby sprzątające, pracowników z biura. Czy to "legenda" czy rzeczywiście tak było?

Również takich i podobnych legend oczekiwałbym w zeszytach dedykowanych do poszczególnych modeli. A że mają czasem charakter pejoratywny? Trudno. To czyni te legendy równie interesującymi 😉


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BUSSING dnia Sob 9:56, 21 Lis 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Krzysztof
User



Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 203
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 14:30, 21 Lis 2020 Powrót do góry

Ciekaw jestem czy te LEGENDY będą miały zawsze wydźwięk pozytywny czy również będą w znaczeniu pejoratywnym? Słyszałem o takiej "legendzie". W poniedziałki bywały w FSO problemy z frekwencją pracowników produkcji. Taśma musiała ruszyć. Napięte plany trzeba było realizować. Wg tej legendy, dyrektor brał pracowników z tzw. "łapanki" by tylko uruchomić produkcję. Brał magazynierów, osoby sprzątające, pracowników z biura. Czy to "legenda" czy rzeczywiście tak było?

Pracowników z łapanki brało nie tylko FSO.W czasie moich studiów mieliśmy tzw. "wycieczkę produkcyjną" /październik 1976 r./po zakładach Śląska iWielkopolski.Będąc w Tychach mieliśmy zwiedzić FSM,ale w ostatniej chwili dyrekcja nie zgodziła się na wizytę.Tłumaczono to napiętym planem i tp. trudnościami.Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się ,że na taśmie wykorzystywano do pracy więźniów z pobliskich zakładów karnych.Nie chciano by postronni zobaczyli kto montuje "maluchy".W FSO zatrudniano ponadto żołnierzy z jednostek Nadwiślańskich.Wybuchłaq nawet afera,bo kilku oficerów zaczęło robić sobie z tego niezły interes.Okazało się ,że wyjeżdżające na parking przyfabryczny gotowe pojazdy nie zawsze tam trafiały.Podawały o tym media. A wracając do FIAT-a 130,to będąc w lipcu 1975 r. w Warszawie widziałem kilka tych fiatów krążących po stolicy.Jednego nawet uchwyciłem na filmie.Mignąl mi na Trasie Łazienkowskiej.Był to pojazd w kolorze bordo z próbnymi tablicami rejestracyjnymi.


Post został pochwalony 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin