FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Belki skręcanych kól Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
metall
Klubowicz



Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 876
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: słupsk

PostWysłany: Nie 21:43, 12 Lis 2017 Powrót do góry

Na prośbę Bartka napiszę parę słów o obróbce i montażu belek.

niezbędne narzędzia, pilniczek najlepiej półokrągły,imadło.
pomocne narzędzia wiertła 2; 1,5;1mm ,wiertarka ,mały młotek lub coś do stuknięcia .
Klej cjanoakrylowy (dobry) najlepiej żel
Belka jest cięta z blachy stalowej 1,5 lub 2mm. Siłą rzeczy elementy na których bedą skręcać koła są kwadratowe (cztery rogi elementu D) trzeba je zaokrąglić pilnikiem,stal z której jest to cięte jest dość twarda dlatego imadło bardzo ułatwia pracę. Piłujemy aby swobodnie dało się założyć na to elementy A i C. Tu przydaje się wiertło 2mm aby poprawić otwory gdyż mogą być nadlewki,można też nałożyć element ruchomy na oszlifowaną belkę i przy pomocy kombinerek spróbować zaokrąglić otwór. Teraz trzeba w elementach A spiłować część prostokątną która wchodzi w element B. musi wejść w miarę luźno,
Element B środkowy otwór trzeba poprawić wiertłem 2mm. Przygotowujemy koła modelu by miejsce gdzie wchodziła oś nie wystawało poza krawędź koła i teraz dwie możliwości
1) gwoździk który jest w zestawie pasuje do kamaza 5510 trzeba go tylko skrócić do 5-6mm,przekładamy przez środek B i wciskamy koło,tu dobrze było by też to przykleić,niby przewidzieli to tak by koło się obracało ale wtedy ciężko jest zlikwidować luz i powoli koła się rozjeżdżają.
2) koło przykręcam śrubką (tak zrobiłem w krazie) i spiłowuję łepek.

Element C podobnie jak A szlifujemy część prostokątną ale delikatniej aby weszła ciężko w element B,tu wykorzystywałem wiertło ,wkładalem je w otwór o dobijałem młoteczkiem lub ściskałem kombinerkami (wiertełko zapobiegało zniekształceniu otworu) zalewamy klejem (jeśli mamy rzadki) jeśli gęsty nakładamy wcześniej.Teraz całość składamy do kupy czyli-
C i B mamy połączone wkładamy belkę i na którą nałożony jest A posmarowany klejem. Pamiętajcie tylko o ustawieniu prawidłowym tych małych otworów w elemencie C.
Łącznik E także trzeba oszlifować by wszedł w małe otwory elementu C.
To tyle co do obróbki ,można go też zastąpić kawałkiem drutu ze spinacza biurowego. dalsza część to już zamontowanie elementu w modelu,co do Kamaza 5510 to trzeba trochę (około 2-3 mm ściąć plastik który trzyma oś i włożyć belkę od góry wszystko pasuje bez problemu, w krazach trzeba oderwać lub delikatnie odciąć belkę przedniego zawieszenia i wkleić skrętną.
Całość nie jest skomplikowana tylko trzeba trochę cierpliwości.

Image
widok z przodu
Image
widok z góry
Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
buusoola
Klubowicz



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 3932
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Pon 12:09, 13 Lis 2017 Powrót do góry

Dzięki bardzo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin