FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Białe opasanie opon. Jak zmyć opony z białego malowania ? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:30, 13 Paź 2011 Powrót do góry

Kupiłem kilka modeli z oponami z białym opasaniem. Na tzw. zachodzie takie opony często w samochodach montowano, bo są efektowne. Ale kiedy samochód trafiał do Polski, to miał już zwykłe czarne opony.

Dlatego w modelikach chcę to białe opasanie opon zmyć. Pomyślałem jednak, żeby zapytać o Wasze doświadczenia, bo:
- zmycie farby z podkładu z gumy to nie to samo, co zmycie farby z plastiku czy metalu.
- rozpuszczalniki czy też płyn hamulcowy DOT3 mogą rozpuszczać gumę nawet po dłuższym czasie. Pewna ilość rozpuszczalnika może utrzymać się w nieco gąbczastym, gumowym podłożu,
- guma jest porowata i być może w ogóle nie udaje się zmyć farby do czysta, bo farba wniknie w gąbczaste podłoże.

Ma ktoś dobre/złe doświadczenia w tym zakresie, czy będę musiał pójść na żywioł ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Czw 13:31, 13 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 13:36, 13 Paź 2011 Powrót do góry

Ha, przerabiałem to świństwo!
Rozwiazanie jest zupełnie przewrotne: wsadź same opony do kieszeni spodni w których chodzisz (jesli więcej opon wsadź w więcej kieszeni). Po około tygodniu - zależy od intensywności chodzenia i materiału kieszeni - resztki zbierz szczoteczką do zębów albo czym innym podobnym. Ważne by miękkim, czyli nic metalowego.
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 17:04, 13 Paź 2011 Powrót do góry

A to nie łatwiej użyć grubszego i drobniejszego papieru ściernego, potem przepolerować i odwrócić oponki, żeby na wewnątrz była część, na której opasania nie dali? Przerabialiśmy to przy okazji BMW z LSów. Sam tak zrobiłem i 100% satysfakcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:58, 14 Paź 2011 Powrót do góry

1313 napisał:
A to nie łatwiej użyć grubszego i drobniejszego papieru ściernego, potem przepolerować i odwrócić oponki, żeby na wewnątrz była część, na której opasania nie dali? Przerabialiśmy to przy okazji BMW z LSów. Sam tak zrobiłem i 100% satysfakcji.


Nie da się odwrócić opon. To IXO-wski patent, jak w taksówkach - np Austin FX4, KAP np Fiat 131 też GAZ 21 Wołga. Opona jest niesymetryczna a felga ma rant po wewnętrznej stronie.
BMW z LS-ów to Schuco. Ma te opony symetryczne. Sam je przełożyłem na lewą stronę i było po sprawie. Nawet ich nie czyściłem z białego opasania.
Tak naprawdę chodzi mi o Mercedesa W111 z Liebhaber Autos.

pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin