FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak przeskalować model w 1:25 na 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Maniek
User



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:13, 07 Wrz 2010 Powrót do góry

Ponieważ Jelcz z kap będzie w złej skali znalazłem model papierowy w skali 1:25. Oto on
[link widoczny dla zalogowanych]
W jakim programie go przeskalować?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 22:23, 07 Wrz 2010 Powrót do góry

Łopatologicznie przedstawię to tak: pomnóż razy 25 i podziel na 43
1313
Moderator



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2695
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 23:27, 07 Wrz 2010 Powrót do góry

Koledze chodzi chyba o program do obróbki graficznej, bo tyle, to chyba każdy wie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 23:43, 07 Wrz 2010 Powrót do góry

Smile Mały żarcik z mojej strony. Myślę, że w 3ds max, ale dla pewności jutro sprawdzę.
Gość







PostWysłany: Pią 13:58, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

Choć jestem "świeżak" na forum to mam lekkie doświadczenie w tego typu działaniach Smile
Po pierwsze to pirat, ale to już tak na marginesie. Zakłądam, że kolega zakupił oryginał i sobie go zeskanuje. Pomijając kwestie prawne to powinienes tak zrobić dla swojego dobra. Dlaczego? ponieważ kazda z kart tego modelu w sieci moze być skanowana w nieco innym rozmiarze, z drukarka twoja (albo ploter) odczyta tak jakbyś miał skan pełenj A4. Niby szczegół, ale mogą później wyjść "dziury i dziureczki"

Jak juz zeskanujesz (najlepiej w trakcie skanowania an każdej ze stron narysuj miarkę, załóżmy - 1cm) to potem takie pliki (jpg, png, albo pdf, obojętnie) importujesz do programu corel draw. Nie baw się w żadne nowe wersje, spokojnie zrobi ci to każda wersja corela (załóżmy od wersji 7). ja ostatnio kupiłęm 12 na allegro za 150-170 zeta. juak juz bedziesz miał zaimportowane pliki to w corelu korzystajac z prostej matematyki przytoczonej przez moich pzredmówców zmiejszasz odpwoiednio każdy z plików a potem nic tylko drukwoać.

WAŻNE !
Po zaimportowaniu tych plików sprawdź czy ten 1cm narysowany przez ciebie na oryginale pokrywa się z 1cm w programie. to jest bajecznie proste, rysujesz prostokąt o boku 1cm i nakładasz sobie. Zobaczysz wtedy ze nawet pracujac na plikach które ty skanujesz będziesz mógl miec delikatne rozieznosci. Po tym jak wsyztkie pliki spasujesz do siebie (czyli posprawdzasz tą miarkę 1cm) mozesz drukwoać. Wszystkie operacje mozesz wykonac na jednej karcie corela, tak zebys miał wszytkei czesci "pod ręką" cały czas.

Acha... i możesz sobie tedy pozmieniać dodolwnie malowanie, oznaczenia itd Very Happy.... ale to już inna historia...

powodzenia i daj znać jak Ci wyszły te prace. W razie czego służę radą w temacie obsługi corela. Bardzo przyjemny i skuteczny program do grafiki wektorowej. I wcale nie jest drogi (starsze wersje)

Pozdrawiam
Gość







PostWysłany: Pią 14:00, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

Kolego, 3ds max to tylko do "rozwijanych brył, gdzie masz plik źródłowy. W przypadku już "spłąszczonych na stałe" pozostają tylko programy wektorowe 2d Cool
Gość







PostWysłany: Pią 14:53, 17 Wrz 2010 Powrót do góry

No właśnie coś mi nie chce odpalić program, ale przy założeniu, projektu samodzielnego rozpoczętego na nowo jesteśmy w stanie stworzyć również w tym programie obraz 2d. Oczywiście jeśli chcemy wgrać plik już zrobiony to zgodzę się, że będzie to nie lada problem.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin