FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jelcz 315 lub Żubr A80 - jak rozebrać ? Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:50, 18 Wrz 2022 Powrót do góry

Chciałbym rozebrać Jelcz 315 lub Żubr A80. Jeśli było to już opisane to proszę o link, bo nie udaje mi się znaleźć.
Szczególnie interesuje mnie mocowanie koła zapasowego (jak je zdjąć), bo wygląda, że jest przyklejone, a śrubka mocująca skrzynię jest pod spodem Sad
Oraz mocowanie kabiny przy zderzaku - odkręcenie śrubki nic nie dało, wszystko trzyma bardzo mocno.
Ma ktoś sposób na to, albo choćby złe doświadczenia ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 17:22, 18 Wrz 2022 Powrót do góry

Tylne koło, jak zwykle w modelach DeA, trzeba oderwać, bo jest przyklejone...
Natomiast przód kabiny jest na wcisk i po odkręceniu śrubki powinieneś unieść tył kabiny i wysunąć ją całą ruchem do przodu. Być może skrzynia przeszkadza w uniesieniu kabiny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mafo dnia Nie 17:25, 18 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:08, 18 Wrz 2022 Powrót do góry

Dzięki !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:19, 18 Wrz 2022 Powrót do góry

Tylne koło w ciężarówkach DeA jest na dwóch bolcach wciśniętych w otwory w ramie. Niestety napuszczają w te otwory kleju. Demontowałem tylne koło w różnych ich modelach około 10 razy i tylko raz udało mi się je wyjąć bez urwania bolców. Warto próbować podważając je i próbując wyjąć, ale szansa jest góra 10%, że się uda bez uszkodzeń. Ja zwykle najpierw ściągam oponę, a potem podważam felgę równo z każdej strony. Z kabiną jest tak jak mafo napisał. W niektórych modelach dodatkowo trzymają jeszcze przewody z tyłu kabiny i wtedy trzeba je wyrwać z tylnej ściany. Też są wklejane i raz wyjdą, a raz bolec się urwie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 20:36, 18 Wrz 2022 Powrót do góry

W Jelczu 315 i w Żubrze koło jest dodatkowo "opakowane" paskami plastiku imitującymi metalowe osłony koła i ten element też jest przyklejony w czterech punktach. Jak się go nie da w miarę łatwo odkleić to lepiej odciąć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:26, 19 Wrz 2022 Powrót do góry

Niestety z kabiną jest trochę inaczej. Miałeś Maćku dużo szczęścia, że Twój Żubr się tak gładko rozłożył.
Rzeczywista konstrukcja mocowania jest podobna do mocowania burago. Oprócz śrubki o której pisałeś, kabina jest mocowana do podwozia atrapą, która posiada wystający prostopadle wypust-płetwę. Ta płetwa powinna wejść poprzez kabinę do otworu, który jest w podwoziu. Ten otwór jest wystającym do góry elementem podwozia, jakby prostokątnym pałąkiem.
Niestety u mnie ten wypust, oprócz zaklinowania w tym otworze, został jeszcze przyklejony i to w dodatku klejem, który rozpuszcza tworzywo. W efekcie, wysuwając kabinę ruchem do przodu, odłamałem tę płetwę od atrapy. Została w podwoziu.
Na zdjęciu poniżej widać prawie wszystko, tyle że nie widać otworu w podwoziu, ponieważ tkwi w niej „na beton” odłamany od atrapy kawałek mocującego wypustu.

Image

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3116
Przeczytał: 102 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 19:38, 19 Wrz 2022 Powrót do góry

No niestety, z tymi modelami tak jest, że jeżeli pracownik producenta zaleje klejem to rozłożenie go jest trudne i kończy się uszkodzeniami. Sam wielokrotnie zastanawiałem się po co klejone są niektóre elementy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin