FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Linie podzialu Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 3:13, 10 Sie 2010 Powrót do góry

Macie panwie jakiś sposób na robienie linii podziału w modelach ? Kiedy je najlepiej wykonać? Przy budowie modelu, przed malowaniem czy po malowaniu?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 3:32, 10 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Czw 23:34, 16 Cze 2011 Powrót do góry

Odświerzam temat.
jakoś do tej pory nie musiałem tego robic ale cóż.... trzeba przedłużyć drzwi.
Czym zrobić rowek Razz ? oto jest pytanie.
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
Moderator



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2127
Przeczytał: 100 tematów

Pomógł: 96 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Czw 23:48, 16 Cze 2011 Powrót do góry

Tak naprawdę to też miewam z tym kłopot... Na razie najsensowniejsze, co mi sie w tej kwestii udało, to pilnikiem bądź szlifierką zrobić sakramencko grubą linię Wink zaszpachlować, i właściwą linię wyrzeźbić delikatnie skalpelem w szpachli... Trochę to "naokoło" - ale działa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4107
Przeczytał: 138 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 23:57, 16 Cze 2011 Powrót do góry

W polistyrenie, plastiku i żywicy sprawdza mi się delikatne trasowanie za pomocą szpilki lub gwoździa, a następnie okrągły pilniczek, zaostrzony do szpica - pogłębianie linii jak rylcem - na sztorc pod ostrym kątem. W metalu jeszcze nie robiłem, ale spróbowałbym takiej metody. Pilniczek, który mam, to dość powszechnie dostępny komplet pilniczków Italeri.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Pią 1:08, 17 Cze 2011 Powrót do góry

no cóż.
Coś pomyślę i dam znać jak wyszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4087
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 2:10, 17 Cze 2011 Powrót do góry

Ja to robię tak, dremelek na najniższych obrotach plus:

Image

Do tej pory zrobiłem tak 3 albo 4 pary drzwi i muszę powiedzieć, że moim zdaniem żadne igły, szpilki lub pilniki nie mają z tym szans - jeśli jest się BARDZO uważnym, i przed cięciem wyprostuje tarcze, to szczelina wychodzi niewiele większa od tarczki, zdecydowanie zadowalająca.

I mimo iż dłubie się w metalu, zużycie tarczy jest żadne, co zresztą widać na zdjęciu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
grochu71
User



Dołączył: 10 Cze 2010
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ciechocinek/Toruń

PostWysłany: Pią 6:26, 17 Cze 2011 Powrót do góry

Bezpieczniejsza jest tarcza z gładkim brzegiem i nasypem diamentowym. Nie muszę się obawiać, że tarcza mi będzie szarpać lub łapa się omsknie. Nie lecę na spida lecz wolniejsze obroty i lepiej wtedy czuję jak jadę. Ale to moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tracker
User



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 1800
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Góra Kalwaria

PostWysłany: Pią 9:40, 17 Cze 2011 Powrót do góry

No brałem pod uwagę dremelowe tarczki.
Będę dziś kombinował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 20:32, 17 Cze 2011 Powrót do góry

tracker napisał:
No brałem pod uwagę dremelowe tarczki.
Będę dziś kombinował.


Sprawdzają się idealnie , po próbach z frezem i tymi do cięcia wybieram to drugie . Robię rowek , szpachtlówka , nacięcie skalpelem i dla wyrównania lini lekko przeciągam iglakiem . Wychodzi jak z formy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 20:33, 17 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin