FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:11, 09 Paź 2022 Powrót do góry

Matford V8-F01W & V8-F11W
Ford F598 P

Oryginalna fabryka Matford znajdowała się w pobliżu Strasburgablisko granicy niemieckiej. Ze względu na niebezpieczeństwo niemieckiej okupacji fabryki w wyniku wojny, która wybuchła między Francją a Niemcami, jesienią 1939 roku jako środek ostrożności przeniesiono montaż do Poissy pod Paryżem .
Po zawieszeniu broni w Compiegne fabryka przeszła pod administrację niemiecką. Matford został skutecznie rozwiązany na nadzwyczajnym zgromadzeniu ogólnym 30 czerwca 1940 r. przez odejście Mathisa, ale model nadal był budowany pod oryginalnym oznaczeniem dla niemieckiego Wehrmachtu.

Po zakończeniu wojny w 1945 r. produkcja wróciła na potrzeby cywilne. Od końca 1945 roku ponownie produkowano francuskie ciężarówki Ford F198 ,F598,F 698 które odpowiadały niemieckiemu Fordowi V 3000 S.

ImageMatford V8-F01W & V8-F11W Warszawa

ImageMatford V8-F01W & V8-F11W
[link widoczny dla zalogowanych]

Image FORD F 698 W produkcja powojenna

Foto z wcześniejszego postu Straż pożarna Poznań przedstawia jednak Fordy z produkcji francuskiej widać po bocznych emblematach z produkcji powojennej kupione we Francji prawie takie same jak niemieckie
ImageFord F 598 Prl Poznań Straz Pożarna
[link widoczny dla zalogowanych]
foto z netu
jeszcze wyjaśnienie nazwy np ford f 698 T
f- francuski (może być jeszcze G niemiecki B angielski C Kanada lub bez litery
USA)
6- rok budowy 1946
9- silnik V-8
8- rozstaw osi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Pon 12:51, 10 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:52, 11 Paź 2022 Powrót do góry

Fordson Wot 3
Fordson Wot 2

Fordson WOT ( od War Office „typ” lub „ciężarówka”) była ciężarówką wojskową produkowaną przez Ford of Britain podczas II wojny światowej . W latach 1939-1945 w fabryce Forda w Dagenham wyprodukowano około 130 000 sztuk, z czego prawie połowa to WOT2. [1]

Wyprodukowano pięć modeli WOT1, WOT2, WOT3, WOT6 i WOT8. WOT1, 2 i 3 miały napęd na tylne koła i miały kabinę za silnikiem; WOT6 i 8 były napędem na wszystkie koła z kabiną nad silnikiem. Ten sam silnik był używany w całej gamie - 3,6-litrowy silnik benzynowy V-8 z zaworami bocznymi Forda o mocy 85 KM przy 3800 obr./min. Skrzynia biegów była czterobiegową manualną skrzynią biegów z dodatkową przekładnią
redukcyjną dla modeli z napędem na cztery koła.

[link widoczny dla zalogowanych]


ImageFordson WOT 3 Prl
Image Fordson WOT 3 PRL
ImageFordson Wot 3 Prl
ImageFordson WOT 3 Pogrom kielecki 1946r
Image Fordson WOT 3 holownik samolotów ze skróconym rozstawem

Wg. artykułu i zdjęcia porównawczego jest mowa o Fordsonie Wot 2 z miękkim dachem poniżej

[link widoczny dla zalogowanych]

ImageFordson Wot 2

Image

WOT 2
W 1939 roku rozpoczęto produkcję WOT 2, który był najmnizą wersją z sześciu modeli o ładowności około 750 kilogramów (15 cwt). Został zbudowany jako ciężarówka z platformą lub furgon . W sześcioletnim okresie budowy następowały ciągłe ulepszenia, a oznaczenie modelu wahało się od A do H. Model A miał otwartą kabinę z plandekową konstrukcją i małymi oknami, które nie były całkowicie uszczelnione. Z drugiej strony wersja E miała częściowo zamknięte metalowe drzwi, ale bez przedniej szyby. Układ elektryczny miał pierwotnie 6 woltów, ale w późnizych wersjach został zwiększony do 12 woltów. W sumie wyprodukowano około 60 000 kopii i używano ich do lat pięćdziesiątych XX wieku

Długość: 4,50 m
Wysokość: 2,30 m
Szerokość: 2,00 m
Masa własna: 2050 kg
Pojemność zbiornika: 104 litry
Silnik V- 8 o pojemności 3621 cm3 i mocy 85 KM.
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 18:16, 11 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:50, 13 Paź 2022 Powrót do góry

Fordson WOT- 6

Fordson WOT-6 to brytyjska ciężarówka wojskowa z okresu II wojny światowej. Produkcja seryjna trwała w latach 194-1945. W jej toku powstało ok. 30.000 ciężarówek tego typu wszystkich odmian. Masa całkowita wozu wynosiła 5,4 tony, jego długość – 6,1 metra, przy szerokości rzędu 2,3 metra. Zasięg działania wynosił 450 kilometrów. Fordson WOT-6 został opracowany w toku II wojny światowej, jako członek rodziny ciężarówek przeznaczonych dla armii brytyjskiej. Co ciekawe, pojazdy WOT były od początku projektowane jako samochody przeznaczone dla sił zbrojnych, a ich produkcja odbywała się w zakładach Forda w Dagenham, stąd też określenie Fordson. Ciężarówka WOT-6 stanowił ewolucyjne rozwinięcie wozu WOT-8, przy czym posiadał większy rozstaw osi, a jego ładowność została zwiększona do 3 ton. Jako, że ciężarówki WOT-6 nierzadko znajdowały się w pobliżu linii frontu montowano na nich czasami, na dachu kabiny kierowcy, karabin maszynowy. Ciężarówki WOT-6 okazały się udaną konstrukcją – British Army używała ich jeszcze krótko po II wojnie światowej, a siły zbrojne Danii, aż do 1974 roku!


Image Fordson WOT- 6

ImageFordson WOT- 6 Prl


ImageFordson WOT- 6 Fordson Wot- 8 różnice zewnętrzne

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
imagines7
User



Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 609
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WARSZAWA

PostWysłany: Czw 19:22, 13 Paź 2022 Powrót do góry

Znalazłem takie zdjęcie Wrzesień 1958, Warszawa, Polska.
Ciężarówka Warszawskiego Przedsiębiorstwa Transportowego przed sklepem.
Fot. Romuald Broniarek, zbiory Ośrodka KARTA
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:04, 13 Paź 2022 Powrót do góry

Jest to Faun F- 68 z połowy lat pięćdziesiątych, Jako ciągniki były sprowadzane
z Niemiec do Prl

produkowany 1955-1961r

Image
Image

[link widoczny dla zalogowanych]

Gdzieś mam jeszcze więcej zdjęc z Prl tych ciężarowek, Jak znajdę to je pokażę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:27, 14 Paź 2022 Powrót do góry

Faun F 60
Na temat tego samochodu ciężko coś znależć ale najbardziej podobny jest jednak ten z filmu poniżej Faun F 60
[link widoczny dla zalogowanych]

Wszystkie te Fauny na zdjeciach w Prl poniżej pochodzą z jednej firmy co widać po napisach na drzwiach
ImageImage
Image
Image
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:39, 16 Paź 2022 Powrót do góry

Nazbierało mi się trochę nowych zdjęć cięzarówek i wiadiomosci które już były
omawiane a są wg. mnie ciekawe.

ImageFord 917t 1,5t Prl

[link widoczny dla zalogowanych]
ImagePanhard Movic


ImageMorris CS8 Prl
ImageHorch 901 wersja nowsza bez koła zapasowego z boku w Prl
ImageRenault AHN Warszawa

ImagePegueot GBM lata 40 te wersja wojenna prawdopodobnie przerobiony na strażacki
ImageRenault AHN Gdańsk
Image Lotnisko Babice/Bemowo Dodge WC 57 Command Car


Część 1
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:06, 17 Paź 2022 Powrót do góry

Druga część zdjęć pojazdów które były omawiane nowe zdjęcia

Dwa pierwsze zdjęcia przedstawiają francukie Fordy powojenne zakupione prawdopodobnie w tej partii co wcześniej omawiane Fordy z Poznania dla straży dostosowane do potrzeb Prl.Z boku widać francuskie emblematy Forda z tamtego okresu
Dwa następne zdjęcia porównawcze Fordów francuskich. Przedstwiłem bo ciężko znależc takie zdjęcia nawet na zagranicznych stronach.Znalazłem na jakimś blogu.


ImageFord F-x98 Straż kolejowa Tczew
ImageFord F x98 Straz pożarna Prl
ImageFord F x98
Image]Ford F x98

ImageCitroen T-45 Warszawa
ImageRenault 1000 Prl
ImagePraga RND Prl
ImagePragaRND Prl

[link widoczny dla zalogowanych] czwarte zdjęcie Pegueot DMA

ImagePegueot DMA

foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1377
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Pon 19:58, 17 Paź 2022 Powrót do góry

A cóż to za "powietrzny wilk" jak by lekko sprasowany przy tej Pradze RND?, a tak na poważnie, cóż to za osobówka o tak wyrafnowanych kształtach jak na tamte czasy i ten ustrój ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3553
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 21:40, 17 Paź 2022 Powrót do góry

Mnie również zaciekawiła, jak to ujął Rafał - "osobówka o tak wyrafinowanych kształtach " Very Happy
Raczej nie kojarzę z żadnym oryginalnym pojazdem i obstawiam jakiegoś "sam`a".
Golfpolo, masz coś więcej na jej temat?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:42, 18 Paź 2022 Powrót do góry

Jeśli chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia to jest Olsztyn Więcej w linku

[link widoczny dla zalogowanych]

link podobny trochę staych zdjęć w gablotach
[link widoczny dla zalogowanych]

Podobny do Melkusa. Very Happy Tylko nie te lata i jakoś węższy Razz

ImageImage


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 20:42, 18 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:08, 19 Paź 2022 Powrót do góry

DKW F-8 furgon

DKW F8 (znany także jako DKW Reichsklasse / Meisterklasse oraz IFA F8 ) to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką firmę DKW w latach 1939-1942 oraz pod marką IFA przez zakłady VEB Automobilwerk Zwickau w latach 1948–1955.
DKW F8 to następca modelu F7. Dostępny był on jako 2-drzwiowy sedan, 2-drzwiowy kabriolet, a także jako kombi (IFA F8 Lieferwagen).
Do napędu użyto dwusuwowego silnika R2 o pojemności 0,6 lub 0,7 l. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 3-biegową manualną skrzynię biegów.

Image DKW F-8 w Prl (podczas jakiegos wyscigu)lata 40- te
Image
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:23, 21 Paź 2022 Powrót do góry

Saurer SGS-4500


Saurer SGS 4500 ( 4x2) odp. SGA 4500 (4x4) powstała ze wspólnego rozwoju firm Henschel , Magirus i Saurer . Około 240 egzemplarzy wyprodukowano w latach 1942-1943.

ImageSaurer SGS-4500 Gdańsk zaraz po wojnie

ImageSaurer SGS-4500 Zbudowany w Austrii foto porównawcze

ImageSaurer SGS-4500
Image
Kolejne ładne zdjęcie Saurera SGS 4500 . Co ciekawe, pojazd miał wykończenie kamuflażowe, ale numer licencji cywilnej Berlin

Szwajcarska firma Saurer przed 1939r produkowała samochody nie tylko w Szwajcari ale jeszcze w kilku państwach europejskich Austrii, Francji we Włoszech na licencji jako OM Milano. Do 1938r nawet w Anglii jako (Armstrong-Saurer)
foto z netu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3553
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 19:04, 22 Paź 2022 Powrót do góry

Golfpolo napisał:
Jeśli chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia to jest Olsztyn Więcej w linku


Dzięki Smile
Czyli jednak może to być Sam zrobiony w warsztatach szkolnych przez uczniów lub
prywatne autko któregoś z nauczycieli lub pracowników.

A Masz może coś na temat IFA F8 Kombi w Polsce ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andy ns dnia Sob 19:05, 22 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1093
Przeczytał: 77 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:03, 23 Paź 2022 Powrót do góry

Na temat IFA F8 Kombi w Polsce na razie nic nie mam


Man Diesel
Saurer Diesel

ImageMan Diesel w Prl Gdańsk
ImageMan Diesel w Prl Gdańsk

ImageMan Diesel w Prl Gdańsk

ImageSaurer Diesel w Prl Gdańsk
ImageSaurer Diesel w Prl Gdańsk

ImageSaurer Diesel w Prl Gdańsk

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Nie 11:04, 23 Paź 2022, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin