FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4201
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Sob 16:41, 28 Paź 2023 Powrót do góry

Można już kupić w 1:43

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2435
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:24, 28 Paź 2023 Powrót do góry

Już od dość dawna 🙂
Zdjęcie modelu było już w tym wątku: http://www.motoshowminatura.fora.pl/gadamy-o-samochodach,35/willeme-tg300-zte-radom,23485.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:42, 28 Paź 2023 Powrót do góry

Może buusoola Wy jako firma mająca już doświadczenie w robieniu modeli
byście zrobili Willeme TG 300. Very Happy Jest dużo
materiałów . Oczywiście żeby był dużo tańszy od tego z linku i taki jak był w Radomiu . Ten co pokazałeś to się trochę różni, Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4201
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Nie 9:28, 29 Paź 2023 Powrót do góry

Jak namówisz Marek2g, to jest szansa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:10, 29 Paź 2023 Powrót do góry

Nie wiem czy tu Marek zagląda więc wysłałem zapytanie na PW
takie jak poniżej

Cześć Marek
Ostatnio w temacie http://www.motoshowminatura.fora.pl/gadamy-o-samochodach,35/ciezarowki-w-prl-w-pierwszych-latach-po-ii-ws,24063-360.html
jak również w temacie http://www.motoshowminatura.fora.pl/gadamy-o-samochodach,35/willeme-tg300-zte-radom,23485.html poruszamy sprawę
modelu w 1/43 samochodu kultowego w Prl Willeme TG 300 z ZTE Radom
Na rynku nie ma takiego modelu w skali 1/43. Jest podobny wydany we Francji
ale szczegółami i chyba wymiarami odbiega od Willeme TG 300 i jest drogi
Jest pytanie czy Ty i twoja firma podjła by się zrobienia takiego w przystępnej cenie Very Happy Na pewno wiesz o jaki model chodzi ale dla zobrazowania sytuacji wysyłam foto
po prawej stronie wydanie francuskie 1/43. Różnice widać gołym okiem
Myślę że byłoby sporo chętnych Wink
Pozdrawiam

ImageImage


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Silesion
User



Dołączył: 20 Sty 2022
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:30, 29 Paź 2023 Powrót do góry

Z Czeskiego do Polskiego Cieszyna / Skoda Liaz z 1978 roku


"27 października w godzinach wieczornych do Cieszyna pod OSP Cieszyn - Mnisztwo podjechał wyjątkowy wóz strażacki. "

https://www.youtube.com/watch?v=o_9R19rBiZA


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:40, 30 Paź 2023 Powrót do góry

Mam odpowiedż od marek2g w sprawie wykonania modelu Willeme TG-300

Ze względu na dużą pracochłonność przy modelu na razie się nie podejmuje tego zadania . Trudno może wyda ten model Deagostini w co ja bardzo nie wierzę Sad
Chyba że jakaś inna firma zrobi metodą wydruku 3D. Ciekawe jakie by były koszty?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 84 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 15:11, 30 Paź 2023 Powrót do góry

Silesion napisał:
Z Czeskiego do Polskiego Cieszyna / Skoda Liaz z 1978 roku

Oooooo Shocked
Trzeba będzie podjechać Smile
Szkoda, że na lokalnych portalach cisza...
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:30, 31 Paź 2023 Powrót do góry

Willeme TG-200 Chemar Kielce

Znalazłem kolejny ciągnik balastowy Willeme TG- 200 na starym filmiku
Ciągnik ten należał do Chemaru Kielce. Od małego z ZTE Radom na pierwszy rzut oka różni się między innymi światłami przednimi w zderzaku . Tutaj są w pionie a ten z Radomia ma w poziomie

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

https://www.youtube.com/watch?v=eCxX_s33V7Q


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 561
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:47, 31 Paź 2023 Powrót do góry

Ten to chyba wlasnie bedzie ten co francuski 1:43, wysokosc drzwi i polozenie swiatel w zderzaku pasuje, w przeciwienstwie do tego z ZTE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
prlman55
User



Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 629
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Śro 13:34, 01 Lis 2023 Powrót do góry

Witam !
Czy ktoś ma wiedzę ,czy Berliet TB 015 jeździł w Polsce ?Jest ładny model ..
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2435
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:04, 01 Lis 2023 Powrót do góry

Dwa lata temu szukałem intensywnie informacji na ten temat. Tylko od jednej osoby usłyszałem, że tak, podobno na początku lat 70 tych kupiono dwa takie ciągniki.
I tyle. Nie dotarłem do żadnych zdjęć, dokumentów, świadków itp więc nie wiem kto ich używał i czy to w ogóle prawda.

PS. Ale prawda wychodzi czasem po wielu latach, mnie np udało się ostatnio ustalić wiele szczegółów związanych z Mackami z piekarskiego Montometu. Łącznie z ustaleniem typów pojazdów i ich zabudów. Mam też kilka barwnych fotografii ostatnich Macków z lat 90 tych, w tym ostatniego jeżdżącego do likwidacji Montometu w roku 1998.
Czyli, nie należy tracić nadziei 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:55, 02 Lis 2023 Powrót do góry

Poniżej przedstawię trochę zdobytych wiadomości z róznych żródeł głównie zagranicznych w sprawie ciagników balastowych Willeme.

Jesli chodzi o Willeme z Chemaru Kielce dowiedziałem się nie tak dawno z publikacji zagranicznej. Do Polski
w 1976 roku dostarczono dwa większe modele TG300 i kolejny TG200. Odbiorcą wszystkich ciągników i przyczep był POL-MOT jako firma specjalizująca się w handlu zagranicznym pojazdami. Następnie moduły NICOLAS i ciągniki TG150 przekazano do Mostostalu Zabrze, a później do oddziału II PKS Poznań, ciągnik TG200 przekazano CHEMAR Kielce, a TG300 przekazano ZTE Radom (ZEOW Radom).
Jeśli chodzi o Willeme TG 200 to napisano że kolejny to znaczy że tym pierwszym mógł być ten z Radomia i na to wychodzi że przyjechał do Radomia przed TG-300.Nie wiadomo ile czasu ten Willeme TG 200 z Radomia był użytkowany.Długo nie mogłem znależć zdjęcia Willeme z Chemaru w końcu się udało.

We Francji nie używano ciągników balastowych Willeme TG 300 ze względu na przepisy drogowe. Chodziło chyba o nacisk na oś , ciężar, wymiar Nie trafiłem na wiarygodne foto Willeme TG 250 z długą kabiną Dlatego na podstawie Willeme TG 300 zrobiono Willeme TG 250 dla Francji, które miały słabszy silnik i były na pewno lżejsze.Używane były między innymi przy budowie elektrowni atomowych we Francji Z tego co mi wiadomo wymiarowo były zbliżone lub prawie takie same z TG-300 Dla Francji zbudowano 5 szt. dla jakiejś firmy w Algierii zbudowano 6 szt. może jeszcze dla kogoś.

Ciągniki Willeme TG 200 miały węższą kabinę, świadczy też o tym fakt że Willeme TG 300 i TG 250 miały po trzy wycieraczki a Willeme TG-200 miał dwie wycieraczki na szybie i były tez niższe co widać np. po wysokości grilla na zdjęciach poniżej.

ImageWilleme TG-300
ImageBegijski MOL 8x8 Willeme
ImageWilleme TG-250
ImageWilleme TG-200
ImageWilleme TG-250
ImageWilleme TG-200

Willeme TG-200 z Chemaru jest prawie taki sam jak wydany model 1/43
z tym że model przedstawia Willeme z 1973r a nasz Willeme jest z 1976r
Różnice to napis Willeme jest z boku na modelu, burty mają inne użebrowanie inny sposób umocowania koła zapasowego rura wydechowa z tyłu za kabiną drabinka do wejścia
ImageWilleme TG-200
ImageWilleme TG-200


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Czw 12:40, 02 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2435
Przeczytał: 73 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:54, 02 Lis 2023 Powrót do góry

Tą skrzynią ładunkową z użebrowaniem się nie sugeruj bo z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że nie jest wyposażeniem fabrycznym. Większość ciągników Willeme i Faun kupiona do Polski była dostosowana do pracy z ciężkimi naczepami (miały siodła) i przyczepami (sprzęgi). W polskich warunkach siodła nie były zwykle używane (brak specjalistycznych, ciężkich naczep) i były demontowane. W ich miejsce montowano skrzynie ładunkowe na drobne wyposażenie, balast lub dodatkowe kabiny brygadowe i sypialne.
Ta skrzynia prawdopodobnie powstała już w Polsce.
A co do ilości wycieraczek i szerokości kabiny Willeme TG 200 to też warto się temu dokładnie przyjrzeć. W necie jest wiele zdjęć TG 200 z trzema wycieraczkami i takimi samymi szczegółami kabiny (zderzak, błotnik, ilość i położenie reflektorów) jak w cięższych TG 250 i TG 300.
Prawdopodobnie te zmiany były wprowadzane sukcesywnie w kolejnych latach produkcji i nie muszą stanowić wyróżnika poszczególnych wersji.
Znamy takie przypadki z produkcji rodzimych Starów i Jelczy.
Poszczególne wersje między sobą na pewno różniły się szerokością bo jednoznacznie wynika to z zachowanych fotografii (2.9m vs 3,35m), ale to wcale nie oznacza, że była to różnica szerokości kabiny.
Najszerszym wymiarem TG 300 nie była kabina tylko rozstaw tylnych kół, a wynikało to z zastosowanych tylnych mostów przenoszących większy moment silnika, większego i mocniejszego niż w innych wersjach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie twierdzę, że kabiny wszystkich trzech wersji były na 100% takie same (poza wysokością), ale temat nie jest jednoznaczny i warto mu się jeszcze przyjrzeć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Czw 20:34, 02 Lis 2023, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1070
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 137 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:31, 02 Lis 2023 Powrót do góry

Dzięki max za komentarz. Dużo zdjęc jest w necie żle podpisanych.Jak byś mógł wstawić zdjęcie Willeme TG 200 z trzema wycieraczkami. Ja jakoś ich nie widzę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin