FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Ciężarówki w Prl 1945-1989r Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:45, 17 Lut 2024 Powrót do góry

Tatra 27H na gaz drzewny

Zdjęcie znane z internetu lecz nie podpisane jaka to marka samochodu.
Zidentyfikowałem jest to Tatra 27H na gaz drzewny. Więcej na 29 stronie inny egzemplarz takiej Skody był tam opisywany

Image Pracownicy pogotowia technicznego 1947r Prl Tatra 27H

ImageTatra T 111 w Prl

Image TatraT 111
w Prl 1961r Radar Jawor na podwoziu Tatry 111

ImageTatraT 111


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Golfpolo dnia Wto 21:15, 20 Lut 2024, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 5:41, 23 Lut 2024 Powrót do góry

Skoda 706R
Pegaso 2011


ImagePKS Zielona Góra

Image PKS Zielona Góra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:09, 25 Lut 2024 Powrót do góry

MPO Łódz
PKS Zamość

ImageMagirus Deutz z kierownicą po prawej stronie Łódż



ImageBaza PKS Zamość lata 60 te różnorodnośc marek samochodów

Imagefoto porównawcze Magirus Deutz z kierownicą po prawej stronie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:05, 29 Lut 2024 Powrót do góry

Ciężarówki z Czechosłowacji w Prl

Image Praga V3S

ImageSkoda 706R

Image Tatra 111 D-030


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:48, 02 Mar 2024 Powrót do góry

Scania 141 6x2 z cementonaczepą Zremb w Prl
Unic z naczepą Zremb w Prl

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SE 2647
User



Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 216
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 8:40, 04 Mar 2024 Powrót do góry

Pegaso 2011 musiały krótko być w Międzynarodowym Oddziale PKS.
Dość szybko "Hiszpany" rozprowadzono po innych oddziałach krajowych, a ich miejsce zajęły "Francuzy" z kabiną MAN-a. To są tylko moje domniemania na podstawie obserwacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:57, 04 Mar 2024 Powrót do góry

Odniosę się do drugiego zdjęcia z postu powyżej

Miejsce gdzie zrobiono zdjęcje Unica ze Stalińcami jest Radom
Ośrodek ten specjalizował się między innymi w naprawie i regeneracji częsci do Stalińców

[link widoczny dla zalogowanych]

Image Zremb Radom

Image Transport spycharki do Zremb Radom lata 80 te


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2431
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:01, 04 Mar 2024 Powrót do góry

SE 2647 napisał:
Pegaso 2011 musiały krótko być w Międzynarodowym Oddziale PKS.
Dość szybko "Hiszpany" rozprowadzono po innych oddziałach krajowych, a ich miejsce zajęły "Francuzy" z kabiną MAN-a. To są tylko moje domniemania na podstawie obserwacji.

Pegaso 2011 z naczepami Fruehauf i 1064 z przyczepami Daf jeździły w transporcie międzynarodowym (PEKAES) dość długo, średnio 7-8 lat. Potem trafiały do krajowych przewoźników, głównie lokalnych oddziałów krajowego PKS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3140
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 74 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 20:49, 04 Mar 2024 Powrót do góry

SE 2647 napisał:
Pegaso 2011 musiały krótko być w Międzynarodowym Oddziale PKS.

Może się mylę, ale PEKAES nie był oddziałem międzynarodowym PKS-u. To były dwa osobne przedsiębiorstwa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:16, 06 Mar 2024 Powrót do góry

Drugie życie ciężarówek Unic w Polsce


ImageUnic z HDS

Image Unik na balonach od Kraza

Image Unik na balonach od Kraza

ImageUnic na stawach rybnych


Image Unic w Wejcherowie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:16, 07 Mar 2024 Powrót do góry

Steyr z Dromex w Prl

ImageCieszyn 1987r
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:53, 08 Mar 2024 Powrót do góry

International Payhauler 180 w PRL

Image International Payhauler 180 na budowie Huty Katowice


Image International Payhauler 180 foto porównawcze

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 12:17, 08 Mar 2024 Powrót do góry

Jeśli chodzi o Steyr'y ciągniki siodłowe z naczepami wywrotkami w Cieszynie, które pod banderą Dromex'u budowały przejście graniczne z Czechami, była ich kilka sztuk i występowały w dwóch wersjach - z krótką i długą kabiną. Miały w zasadzie dwa zadania - woziły materiały na podbudowę dróg z okolicznych żwirowni (dowoziły materiał do bazy Dromex-u), a także woziły asfalt dla rozściełaczy. Jeździły głównie drogami publicznymi, po samej budowie tylko sporadycznie. To były zestawy, na które nie mieliśmy wstępu... Natomiast wszystkimi innymi wywrotkami, które służyły do przemieszczania milionów metrów sześciennych ziemi/gliny po samej budowie, trochę w dzieciństwie się najeździłem - chodziliśmy z kolegami na wagary na budowę i łapaliśmy "na stopa" jakąś wywrotkę - kierowcy chętnie nas przybierali. Pamiętam, że jeździłem Tatrą 815, Steyr'em 91 (wywrotką solo) i MAN-em 26. Pamiętam, że marzyliśmy, żeby przejechać się takim zestawem - Steyr + naczepa wywrotka, ale kierowcy tych zestawów nas nie przybierali, z czysto prozaicznych powodów - jeździli oni w trasy po kilkanaście/kilkadziesiąt km, a nie lokalnie po budowie...
Szkoda, że zdjęć z tamtej budowy w zasadzie nie ma Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Golfpolo
User



Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 1069
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 136 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:59, 09 Mar 2024 Powrót do góry

Dutra DR-50D i inne ciężarówki w Prl

Do wyboru do koloru różne ustawienia 1969r okolice Bolesławca Dolny Sląsk
Przygotowania do filmu.
Najmniej znane to Dutry DR 50 D. W tym temacie już opisywane były te pojazdy w Prl pierwszej wersji bez kabin.

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

Image

Image

Image

ImageDutra DR-50D Kamieniołom przy Cementowni Kujawy, tutaj z innym kiprem bez zabezpieczenia na kabinę .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gryngol
User



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 1689
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 14:51, 10 Mar 2024 Powrót do góry

kadr z filmu "Znaki na drodze" Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gryngol dnia Nie 14:52, 10 Mar 2024, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin