|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
MaSCott
User
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605 Przeczytał: 30 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin
|
Wysłany:
Śro 14:44, 30 Mar 2011 |
|
I pomyśleć że jeszcze nie tak dawno temu, na ulicach walało się pełno takich Orionów, Ascon czy Rekordów ... Lubię te autka, ale poziom bezpieczeństwa mają marny
Za to polecam ten filmik. Test przeprowadzony przez brytyjski 5th Gear, przy prędkości 55 mp/h ( ok. 90 km/h ). Widać jak wzrósł poziom bezpieczeństwa, mimo że, Laguna II debiutowała 10 lat temu.
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE
P.S
Jeszcze przed chwilą znalazłem taką oto reklamówkę Reno .. Fajna, nieźle przemyślana i ... efektowna
http://www.youtube.com/watch?v=08kriJgg_dk&feature=related |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Śro 14:51, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Śro 18:00, 30 Mar 2011 |
|
Hehe miałem ostatnio możliwość przetestowania jego wytrzymałości przy wyższej niż crashtestowa prędkości, na szczęście udało się masakrę obrócić w stłuczkę także na sobie nie sprawdziłem, Tobie muszę wierzyć
A T3 ewidentnie ma załadowaną pakę, przy 50 nawet próchno by się tak nie złożyło |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 18:03, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Władek
User
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 893 Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój
|
Wysłany:
Śro 18:13, 30 Mar 2011 |
|
Za to można pozostałą tylnią cześć VW T3 wykorzystać jako przyczepkę |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547 Przeczytał: 109 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Śro 19:21, 30 Mar 2011 |
|
No to ja pokażę crash-test w realu, w wykonaniu mojej żony 3 lata temu. Suma prędkości obu samochodów to ~120km/h (oba po ~60km/h), chwila nieuwagi (oderwanie wzroku od drogi), zderzenie czołowe "na zakładkę". Żona jechała Peugeotem, facet Pandą. Obrażenia w Peugeocie - stłuczona klatka piersiowa od pasa z napinaczem. Obrażenia w Pandzie - stłuczony opuszek palca i odnowione złamanie nosa (wcześniejsze, nie zagojone, od wystrzału poduchy). Pomimo braku przodu w Peugeocie, przedział pasażerski prawie nietknięty - gródź została w tym samym miejscu, jedynie podłoga pod nogami kierowcy nieznacznie się podniosła - to efekt zgięcia i skręcenia się całej budy w górę i w bok.
I nikt mi nie powie, że kontrolowane strefy zgniotu w nowoczesnych autach, nawet tych z dolnej półki, to ściema - w starym aucie lub nowoczesnym niewiadomego pochodzenia (od blacharza-cudotwórcy), miałaby marne szanse...
Zdjęcia są z portalu straży pożarnej w Rybniku + jedno moje (klikać w miniaturki, żeby powiększyć).
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 19:23, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
buusoola
User
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4201 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 32 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
|
Wysłany:
Śro 19:21, 30 Mar 2011 |
|
Sorki ale nigdzie nie znalazłem Opla Rekorda
smookee napisał: |
Hehe miałem ostatnio możliwość przetestowania jego wytrzymałości przy wyższej niż crashtestowa prędkości, na szczęście udało się masakrę obrócić w stłuczkę Razz także na sobie nie sprawdziłem, Tobie muszę wierzyćSmile |
Miałem kiedyś matiza. Facet wymusił pierwszeństwo Skodą Fabią Kombi. Dostał w tylne koło, odbił się od krawężnika i już nie odjechał z miejsca wypadku. A tylne drzwi się wyprostowały. Ja w Matizie miałem rozwalony zderzak i zbiorniczek spryskiwaczy |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez buusoola dnia Śro 19:29, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
smookee
User
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 24 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany:
Czw 1:06, 31 Mar 2011 |
|
No mi kobieta wymusiła pierwszeństwo na skrzyżowaniu, bym jej centralnie grzmotnął w sam środek boku, ale się udało trochę dohamowac i na konie skręcić, także do wymiany tylko zderzak, reflektor i błotnik (500zł w sumie) mogło być gorzej bo predkość niemała
@JarekS mylisz się z tymi prędkościami (60+60=/=120 tylko nadal 60) ale się nie dziwię, że się mylisz bo każdy (w tym ja) się myli. Potwornie nieintuicyjne ale jednak, polecam, bo na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwe:
http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
pomarańczowa nubira uderzyła w ścianę przy 50mph, żółta przy 100mph. A dwa samochody zderzające się z prędkoścą każdy po 50mph nie wyglądają jak ten uderzający przy 100. Niby oczywiste ale zawsze się mówi że "prędkości się sumowały" No cóż, właśnie dzięki tym wszystkim strefom zgniotów zamochody są mięciutkie jak kaczuszka:P
i dlatego też crashtesty przy, wydawałoby, się małej prędkość 50 albo 60 km/h są miarodajne, zwykle przed zderzeniem się jeszcze hamuje i prędkość trochę spada |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Czw 1:14, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
JarekS
Moderator
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547 Przeczytał: 109 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn
|
Wysłany:
Czw 5:41, 31 Mar 2011 |
|
smookee napisał: |
@JarekS mylisz się z tymi prędkościami (60+60=/=120 tylko nadal 60) ale się nie dziwię, że się mylisz bo każdy (w tym ja) się myli. Potwornie nieintuicyjne ale jednak, polecam, bo na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwe: |
Ok, ja wiem, że takie zderzenie nie jest równe zderzeniu samochodu jadącego z prędkością 120km/h z twardą przeszkodą, ze względu na rozkładanie się energii zderzenia po obu pojazdach, "po obu kontrolowanych strefach zgniotu". Ale nie jest to również to samo, co uderzenie każdego z samochodów z prędkością 60km/h w przeszkodę (energochłonną bądź nie). W tym wypadku trudno ocenić rozkład sił, ponieważ to 2 różne auta o różnych wielkościach i masach, a więc i o różnych energiach uderzenia. Dlatego najłatwiej jest powiedzieć, że suma prędkości wynosiła 120km/h, a energia uderzenia została pochłonięta przez oba pojazdy.
Zresztą widać to po uszkodzeniach samochodów - Panda teoretycznie ma zachowaną geometrę kabiny - Peugeot nie (jest załamana i skręcona).
Pozdrowienia |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 5:45, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
Cochise
User
Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1277 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany:
Śro 23:48, 03 Sie 2011 |
|
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|