FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Crashtest Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2498
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Śro 15:44, 30 Mar 2011 Powrót do góry

I pomyśleć że jeszcze nie tak dawno temu, na ulicach walało się pełno takich Orionów, Ascon czy Rekordów ... Lubię te autka, ale poziom bezpieczeństwa mają marny Neutral

Za to polecam ten filmik. Test przeprowadzony przez brytyjski 5th Gear, przy prędkości 55 mp/h ( ok. 90 km/h ). Widać jak wzrósł poziom bezpieczeństwa, mimo że, Laguna II debiutowała 10 lat temu.

http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

P.S
Jeszcze przed chwilą znalazłem taką oto reklamówkę Reno .. Fajna, nieźle przemyślana i ... efektowna Very Happy
http://www.youtube.com/watch?v=08kriJgg_dk&feature=related


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Śro 15:51, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 19:00, 30 Mar 2011 Powrót do góry

buusoola napisał:

Daewoo Matiz (miałem nim dzwona i jest naprawdę bezpieczny)

http://www.youtube.com/watch?v=Lojq0X8A7is&feature=related


Hehe miałem ostatnio możliwość przetestowania jego wytrzymałości przy wyższej niż crashtestowa prędkości, na szczęście udało się masakrę obrócić w stłuczkę Razz także na sobie nie sprawdziłem, Tobie muszę wierzyćSmile


A T3 ewidentnie ma załadowaną pakę, przy 50 nawet próchno by się tak nie złożyło


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Śro 19:03, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 795
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Śro 19:13, 30 Mar 2011 Powrót do góry

Za to można pozostałą tylnią cześć VW T3 wykorzystać jako przyczepkę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4275
Przeczytał: 160 tematów

Pomógł: 81 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 20:21, 30 Mar 2011 Powrót do góry

No to ja pokażę crash-test w realu, w wykonaniu mojej żony 3 lata temu. Suma prędkości obu samochodów to ~120km/h (oba po ~60km/h), chwila nieuwagi (oderwanie wzroku od drogi), zderzenie czołowe "na zakładkę". Żona jechała Peugeotem, facet Pandą. Obrażenia w Peugeocie - stłuczona klatka piersiowa od pasa z napinaczem. Obrażenia w Pandzie - stłuczony opuszek palca i odnowione złamanie nosa (wcześniejsze, nie zagojone, od wystrzału poduchy). Pomimo braku przodu w Peugeocie, przedział pasażerski prawie nietknięty - gródź została w tym samym miejscu, jedynie podłoga pod nogami kierowcy nieznacznie się podniosła - to efekt zgięcia i skręcenia się całej budy w górę i w bok.
I nikt mi nie powie, że kontrolowane strefy zgniotu w nowoczesnych autach, nawet tych z dolnej półki, to ściema - w starym aucie lub nowoczesnym niewiadomego pochodzenia (od blacharza-cudotwórcy), miałaby marne szanse...
Zdjęcia są z portalu straży pożarnej w Rybniku + jedno moje (klikać w miniaturki, żeby powiększyć).

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Śro 20:23, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 3986
Przeczytał: 98 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Śro 20:21, 30 Mar 2011 Powrót do góry

mac_kaw napisał:
Jak na moje to Opel Rekord E.

Ode mnie takie 2:
http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=BZQMfb5naz8&feature=player_embedded



Sorki ale nigdzie nie znalazłem Opla Rekorda Wink


smookee napisał:
Hehe miałem ostatnio możliwość przetestowania jego wytrzymałości przy wyższej niż crashtestowa prędkości, na szczęście udało się masakrę obrócić w stłuczkę Razz także na sobie nie sprawdziłem, Tobie muszę wierzyćSmile


Miałem kiedyś matiza. Facet wymusił pierwszeństwo Skodą Fabią Kombi. Dostał w tylne koło, odbił się od krawężnika i już nie odjechał z miejsca wypadku. A tylne drzwi się wyprostowały. Ja w Matizie miałem rozwalony zderzak i zbiorniczek spryskiwaczy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez buusoola dnia Śro 20:29, 30 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4130
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 2:06, 31 Mar 2011 Powrót do góry

No mi kobieta wymusiła pierwszeństwo na skrzyżowaniu, bym jej centralnie grzmotnął w sam środek boku, ale się udało trochę dohamowac i na konie skręcić, także do wymiany tylko zderzak, reflektor i błotnik (500zł w sumie)Razz mogło być gorzej bo predkość niemała

@JarekS mylisz się z tymi prędkościami (60+60=/=120 tylko nadal 60) ale się nie dziwię, że się mylisz bo każdy (w tym ja) się myli. Potwornie nieintuicyjne ale jednak, polecam, bo na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwe:

http://www.youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4

pomarańczowa nubira uderzyła w ścianę przy 50mph, żółta przy 100mph. A dwa samochody zderzające się z prędkoścą każdy po 50mph nie wyglądają jak ten uderzający przy 100. Niby oczywiste ale zawsze się mówi że "prędkości się sumowały" No cóż, właśnie dzięki tym wszystkim strefom zgniotów zamochody są mięciutkie jak kaczuszka:P

i dlatego też crashtesty przy, wydawałoby, się małej prędkość 50 albo 60 km/h są miarodajne, zwykle przed zderzeniem się jeszcze hamuje i prędkość trochę spada Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Czw 2:14, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4275
Przeczytał: 160 tematów

Pomógł: 81 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Czw 6:41, 31 Mar 2011 Powrót do góry

smookee napisał:
@JarekS mylisz się z tymi prędkościami (60+60=/=120 tylko nadal 60) ale się nie dziwię, że się mylisz bo każdy (w tym ja) się myli. Potwornie nieintuicyjne ale jednak, polecam, bo na pierwszy rzut oka wydaje się niemożliwe:

Ok, ja wiem, że takie zderzenie nie jest równe zderzeniu samochodu jadącego z prędkością 120km/h z twardą przeszkodą, ze względu na rozkładanie się energii zderzenia po obu pojazdach, "po obu kontrolowanych strefach zgniotu". Ale nie jest to również to samo, co uderzenie każdego z samochodów z prędkością 60km/h w przeszkodę (energochłonną bądź nie). W tym wypadku trudno ocenić rozkład sił, ponieważ to 2 różne auta o różnych wielkościach i masach, a więc i o różnych energiach uderzenia. Dlatego najłatwiej jest powiedzieć, że suma prędkości wynosiła 120km/h, a energia uderzenia została pochłonięta przez oba pojazdy.
Zresztą widać to po uszkodzeniach samochodów - Panda teoretycznie ma zachowaną geometrę kabiny - Peugeot nie (jest załamana i skręcona).
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Czw 6:45, 31 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1209
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Czw 0:48, 04 Sie 2011 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin