FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Mercedesy Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:39, 04 Wrz 2014
PRZENIESIONY
Czw 16:45, 04 Wrz 2014
Powrót do góry

Ja na W-115 słyszałem określenie "Trapez"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2430
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:12, 04 Wrz 2014
PRZENIESIONY
Czw 16:46, 04 Wrz 2014
Powrót do góry

Jeździłem jednym i drugim. W115 nie miał żadnej dodatkowej nazwy, przynajmniej do roku 1973/74 kiedy został poddany liftingowi. Wtedy m.in. pojawiła się szersza osłona chłodnicy, zlikwidowane zostały fletnerki w przednich szybach, a w tylnych lampach pojawiły się klosze z poziomymi przetłoczeniami. Przez to W115 stylistycznie nawiązywał do W123, który pojawił się w 1976r. Wtedy W115 po liftingu zaczęto nazywać przejściówką czyli modelem przejściowym między klasycznym W115 a nowym W123. Wcześniej był nowym modelem, kolejnym w historii producenta więc trudno go nazywać przejściowym. Trzeba jeszcze pamiętać, że do Polski rzadko trafiały nowe Mercedesy, zazwyczaj kilkuletnie i proces nadawania im polskich "nazw" też trwał dość długo. O ile W123 dość szybko został nazwany beczką z racji "pękatego" kształtu nadwozia to klasyczny W115 sprzed liftingu obywał się bez nazwy bardzo długo. Nazwy "puchatek", "niedźwiadek" i inne pojawiły się bardzo późno, chyba dopiero w latach 90-tych. Przynajmniej na Górnym Śląsku. A dla osób nie odróżniających wersji W115 sprzed i po liftingu, nazwa "przejściówka" stała się synonimem wszystkich wcieleń tego modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Czw 13:25, 04 Wrz 2014
PRZENIESIONY
Czw 16:46, 04 Wrz 2014
Powrót do góry

Przejsciowke akurat dosc latwo odroznic,
ale fakt - wielu nazywa tak zarowno wczesne W114 jak i ostatnie W115.

TE wszystkie nazwy, najwyrazniej region ma znaczenie,
powstawaly duzo pozniej.

Swoja droga na W126 na Pomorzu mowilo sie czesto "Bismarck" Wink,
a na W140 - "wieloryb"... Mowie o czasach, gdy te auta mialy po kilka lat,
a nie po kilkanascie czy wrecz - obecnych, bo mlodziez ma najwyrazniej inne wspomnienia,
nazwy sie przemieszaly, nawet pozmienialy, no i jeszcze te wspomniane regiony...
Caly czas mowimy po nazwach potocznych
jak by nie patrzec.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2430
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:10, 04 Wrz 2014
PRZENIESIONY
Czw 16:47, 04 Wrz 2014
Powrót do góry

Raf napisał:
Przejsciowke akurat dosc latwo odroznic,
ale fakt - wielu nazywa tak zarowno wczesne W114 jak i ostatnie W115.


Chodzi o to, że zarówno wczesne W114/115 jak i ostatnie W114/115 ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 3:44, 05 Wrz 2014 Powrót do góry

Z tego wynika, że całe życie kojarzyłem sobie kształt beczki z 5-litrową beczką piwa, do której podobne są przednie światła W114/115.

Z kolei kubuś i ponton to chyba to samo, czyli W120/121. Istniał jeszcze "duży ponton", czyl W180 i pokrewne jemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:07, 05 Wrz 2014 Powrót do góry

Jeszcze o "trapezie" - dla mnie zawsze to będzie W111. Nazywaliśmy go trapez lub zamiennie "skrzydlak" (częściej trapez) w czasach, gdy model W124 jeszcze nie istniał. Brat jeździł takim autem w latach 80-83. Jeździł jako taksówkarz. Samochód miał już wtedy ponad 20 lat.
Więc jeśli ktoś się upiera, że to trapez to W124, to skąd taka nazwa przed jego "narodzinami" w 1984 roku ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez promens dnia Pią 10:09, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
przemek77
Gość






PostWysłany: Pią 10:10, 05 Wrz 2014 Powrót do góry

Nazwy z którymi się spotkałem
W115 - przejściówka
W123 - puchatek
W140 - katedra
W116 - amerykańska beczka

Warto przy okazji poruszyć temat serii W114/W115 bo wielu myli pojęcia Seria W 114 to nic innego jak modele W115 ale z silnikami 6 cylindrowymi


Ostatnio zmieniony przez przemek77 dnia Pią 10:12, 05 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2430
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:27, 10 Wrz 2014 Powrót do góry

Dokładnie tak. W114 był w programie produkcyjnym modelem wiodącym, seria W115 to takie trochę zubożone Mercedesy dla biedniejszych Wink. W praktyce różniły się głównie silnikami (i szczegółami wyposażenia) i na dobrą sprawę były to takie same samochody. Mercedes celowo wprowadził podział modelu na dwa typy żeby zachować prestiż producenta samochodów luksusowych i dowartościować klientów gotowych wydać więcej za auto z silnikiem większym o dwa cylindry.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin