 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Radoslav1986
User
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard
|
Wysłany:
Wto 22:54, 24 Mar 2015 |
 |
Odgrzewam temat, gdyż potrzebuję informacji, dość pilnej. Książki Pana Połomskiego mam w domu, a w chwili obecnej jestem poza domem, stąd idę "na łatwiznę" i zapytam Was - może ktoś podać lata produkcji Jelcza 315M, który był wydany w serii Atlas i DeAgostini. Nie mogę doszukać w necie, a dość pilnie potrzebuję taką informację. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2775 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 8:41, 25 Mar 2015 |
 |
Wg W. Połomskiego Jelcz 315 z kabiną typu 113 produkowany był w latach 1971 - 1984. Model Atlas/KAP nie jest doskonały ale kilka szczegółów kabiny pozwala przypuszczać, że przedstawia samochód z roku 1978 lub nowszy. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Kubrick
User
Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Śro 20:56, 25 Mar 2015 |
 |
promens napisał: |
Wyzłośliwiłem się, ale rzeczywiście nie rozumiem dlaczego z tym Jelczem jest tak dziwnie. Mam zresztą nadzieję, że wbrew różnym opiniom rysunek z długością 7345 mm jest po prostu prawidłowy i może to komuś się uda zweryfikować tzw. „metrówką” o długości ponad 8 metrów. Ponieważ mówimy o rozbieżności rzędu 30 cm to powinno to dać się zrobić i ustalić czy auto – od zderzaka przedniego do końca skrzyni ładunkowej ma 7,05 m czy też ca.7,35 m.
|
Najprościej będzie wytłmaczyć to tak:
Samochód ciężarowy wyjeżdża z fabryki jako rama pod zabudowę i to na niej dopiero zewnętrzna firma (chociaż nie zawsze) montuje zabudowę, która może mieć w zasadzie dowolny rozmiar.
Z tego wynika, że mierzenie długości samochodu jako takiego do katalogu powinno odbywać się od przedniego zderzaka do tylnego zderzaka/końca ramy. Wszelkie elementy wystające poza koniec ramy w tył w 99% przypadków są zależne od konkretnej zabudowy, stąd na przykład 2 MANy F2000 z takimi samymi podwoziami, nawet podobnymi zabudowami (np. ode mnie z firmy i od SzJana), ale od różnych producentów mogą mieć de facto różne długości całkowite. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dziwny Mag
User
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp
|
Wysłany:
Śro 21:02, 25 Mar 2015 |
 |
Tyle tylko, że w tym przypadku dyskusja dotyczyła tej samej, fabrycznej wersji  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2775 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 295 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 21:47, 25 Mar 2015 |
 |
Kubrick napisał: |
Najprościej będzie wytłmaczyć to tak:
Samochód ciężarowy wyjeżdża z fabryki jako rama pod zabudowę i to na niej dopiero zewnętrzna firma (chociaż nie zawsze) montuje zabudowę, która może mieć w zasadzie dowolny rozmiar.[...] |
To rzeczywiście byłoby proste
Ale z JZS wyjeżdżały nie tylko podwozia pod zabudowę ale także, a właściwie głównie wersje skrzyniowe. I to ich dotyczyła dyskusja, a konkretnie długości skrzyniowych Jelczy 315 i 315E z kabiną typu 407 oraz Jelcza 315M z kabiną typu 113. Przy czym ten ostatni w trakcie 13-tu lat produkcji poddawany był kilkakrotnie modernizacjom - w tym tak poważnym jak zmiana konstrukcji ramy, zmiana konstrukcji skrzyni oraz korekta kształtu i mocowania przedniego zderzaka, co nie pozostało bez wpływu na wymiary. Materiały archiwalne nie są jednoznaczne i budzą wiele wątpliwości. Pomysł z mierzeniem samochodu wydaje się absurdalny, ale dla kogoś komu wymiary Jelcza spędzają sen z powiek, może być jedynym wyjściem z sytuacji  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Radoslav1986
User
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 737 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 70 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard
|
Wysłany:
Pon 12:13, 30 Mar 2015 |
 |
Dzięki max za szybką odpowiedź  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|