FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Stary - dywagacje na temat kabin Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MARIANIK12
User



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 18:02, 30 Paź 2021 Powrót do góry

To zapytam jeszcze raz tutaj skoro pytanie o modelu nie moze być w wątku o modelu.

Jak wygląda sprawa zderzaków w Starze 1142? Był jeden rodzaj czy więcej, czy zmieniały się z biegiem lat?

[link widoczny dla zalogowanych]
Tu wydaje się nowszy ze zderzakiem z naszego modelu z poziomą linią środkową opadającą ku dolowi po środku pod stopień.

[link widoczny dla zalogowanych]
Star z naszą kabiną ale zderzakiem ktory wyglada jakby był starszy, z wyraźną linią podziału góra/dół.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1959
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 153 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:22, 30 Paź 2021 Powrót do góry

W tych dwóch samochodach nie tylko zderzak jest inny, ale sama atrapa również. Nie umiem odpowiedzieć szczegółowo na Twoje pytanie, ale nowszych Starów 1142 z laminatową atrapą i zderzakiem widziałem co najmniej kilka rodzajów. Część z nich to nie były w ogóle wyroby fabryczne, tylko radosna twórczość jakichś manufaktur. Przykładowo firmy karosujące podwozia pod zabudowę pożarniczą (Bonex, Bocar itp.) przy okazji dobudowywania części załogowej potrafiły zrobić też "lifting" przodu kabiny po swojemu.

EDIT: Nie na temat. Mod.

EDIT W126: A ten dopisek moderatora to niby za co? Odpowiadam na pytanie o kabiny w wątku o kabinach już po wydzieleniu z gazetówek.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Nie 12:45, 31 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:17, 30 Paź 2021 Powrót do góry

RICA napisał:
Więc co jest nie tak z tymi kabinami?

Kabiny są ok tylko to "porównanie" z netu słabe.
Jedno błędnie podpisane zdjęcie już sam usunąłeś ale to które je zastąpiło nie jest wiele lepsze. Jest na nim samochód po przejściach, Star 1142 pierwszej serii w którym oryginalne podwójne okrągłe reflektory ktoś zastąpił prostokątnymi. Owszem, takie w późniejszych latach też były montowane ale nie w starym zderzaku z owalnymi wnękami.
Poza tym zdjęcia dobrane są przypadkowo i zupełnie niezrozumiale opisane są typami pojazdów. Np, zdjęcie żółtej kabiny 642 podpisane jest jako Star 28 co może sugerować, że w tym samochodzie występowała tylko taka kabina. A w rzeczywistości Star 28 przez trzy ostatnie lata produkcji wyposażany był w kabinę 678.
Z kolei Star 266 od początku produkcji wyposażany był w kabinę 641, znacznie dłuższą od 642, z lukami dachowymi, innym oszkleniem, schowkami bocznymi itp itd. W 1986 r kabina przeszła lifting ściany przedniej bez zmiany oznaczenia.
Jedno zdjęcie tylnej ściany takiej kabiny z opisem, że od innych różni się przednią szybą i dachem też wprowadza w błąd.
Reasumując, żeby porównanie miało sens, trzeba by porównać nie samochody tylko konkretne typy kabin: 641, 642, 671 i 678. Z wyjątkiem pierwszej, każda z pozostałych montowana była na więcej niż jednym typie Stara i była do nich odpowiednio dostosowana.
Z takiego porównania z pewnością wyniknie, że kabiny są dużym stopniu zunifikowane i bardzo do siebie podobne ale tego od początku dyskusji nikt nie kwestionował 😉


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 22:18, 30 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MARIANIK12
User



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:30, 30 Paź 2021 Powrót do góry

W126 Z tego co ja pamietam te auta, to właśnie te 2 typowe atrapy. Jak tak myśle, to własnie ta pierwsza to jest jakby kolejny lift bo nawet znaczek wydaje się nowszy. Dlatego też zadalem pytanie pod postem o modelu bo wszyscy skupili się na kabinie a mi ten zderzak nie zagrał. Kupilem model na przerobkę na właśnie tego i nagle okazalo się że zderzak jest jakby poliftowy na ktory mialem go przerobić, a ten ktory w teorii powinien być i jest na wiekszości zdjęć w necie, ten bardziej kanciasty, to go nie mamy. Trochę to zagmatwane. Ale zanim znawcy tematu się odezwali zginęły 4 strony wątku i temat się urwał.

EDIT: Nie na temat. Mod.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hans
User



Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 30
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:47, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Co do kabin ,to różnica jest jeszcze w zakończeniu nadkoli.

Co do zderzaków pomijając metalowe było co najmniej pięć

Oryginał pierwszy po metalowych najpopularniejszy
Image
Zderzak z naszego modelu
Image
Strażackie
Image
Bardziej prototypy wąskie reflektory
Image
Image
A to jest dopełnienie do pełnego ospojlerowania kabiny
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARIANIK12
User



Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 9:01, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Jednym słowem, każdy zderzak mógł wystapić z każdą atrapą 🤣 przynajmniej wątek zakonczony 😉


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARIANIK12 dnia Nie 9:01, 31 Paź 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
hans
User



Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 30
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:43, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Po latach eksploatacji mogły wystąpić różne kombinacje Embarassed
np.Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:02, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Akurat ten powyżej jest niekombinowany.
To ładnie zachowany Star 1142 pierwszej serii w fabrycznej kompletacji.
Zderzak przedni jest stalowy, dolna dokładka z tworzywa była opcją fabryczną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hans
User



Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 30
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:26, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Jeżeli to oryginał to musi być jakaś wypasiona wersja (rocznik 1989)
Taka dokładka była pewnie za dopłatą .
Felgi też te lepsze powinny być koloru czarnego i lakier na kabinie wygląda na ten z wyższej półki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429
Przeczytał: 78 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:33, 31 Paź 2021 Powrót do góry

Jeśli to rocznik 1989 to rzeczywiście jest to jeden z pierwszych seryjnych Starów 1142. Kabina 671 weszła do seryjnej produkcji rok wcześniej.
Dokładka zderzaka była płatnym dodatkiem ale nie była zbyt droga, a można też było ją zamontować później we własnym zakresie bo była dostępna w handlu. Stalowe koła (felgi) w kolorze srebrnym były w 1989 roku normalnym wyposażeniem seryjnym.
Lakier kabiny też wygląda na typowy z palety Stara, tyle że w dość dobrym stanie jak na ten rocznik. Może został odświeżony.
Ogólnie samochód wygląda tak jak mógł wyglądać po wyjeździe z fabryki, bez kombinacji i udziwnień.
Może z wyjątkiem braku części tylnego błotnika 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hans
User



Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 30
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:20, 01 Lis 2021 Powrót do góry

A byłem przekonany ,że to dolna część plastikowego zderzaka.
Jednak te boczne skosy są dopasowane do metalowego zderzaka.
Człowiek się cały czas uczy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin