FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Takie sobie ciekawostki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2442
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:12, 09 Wrz 2014 Powrót do góry

//.sehl napisał:

Z innej beczki, zawsze mnie ciekawiło czemu Tarpan Honker (czy Honker 4x4 po zmianie nazewnictwa) nie wszedł na rynek cywilny z modelem odpowiednio uproszczonym względem specjalistycznych wersji wojskowych. Nie musiałby mieć wodotrysków i innych udogodnień...


Honker od kilku lat jest obecny na rynku cywilnym w maksymalnie uproszczonych wersjach z dość długą listą płatnych dodatków. Bardziej się już uprościć nie da o ile samochód ma zachować własności terenowe. Ale najprostsza wersja z krótkim podwoziem kosztuje ponad 90 tys. zł. a kilka najpotrzebniejszych dodatków, np. blokada mostu i wyciągarka bez homologacji windują cenę do 100 tys. Samochód jest średnio awaryjny, ani nie psuje się nagminnie ale nie słynie też z legendarnej trwałości. A serwisów w Polsce jest około 10-ciu. To są przyczyny braku popularności na rynku cywilnym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 18:05, 09 Wrz 2014 Powrót do góry

Produkcja Honkera jest w stanie agonalnym , wojsko nie jest już zainteresowane zakupem pojazdów , wersja 4 drzwiowa jest cały czas na etapie oferty , a w dodatku prywatny producent "stworzył potwora" czyli Pasagona , grzebiąc dotychczasowego Lublina


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2442
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:12, 09 Wrz 2014 Powrót do góry

Poprzedni producent też był prywatny, zresztą jak większość producentów samochodów na świecie. Ale problem w tym, że za produkcję samochodów wzięli się ludzie, którzy mentalnie nie wystawali poza róg własnej stodoły a ich doświadczenie w branży motoryzacyjnej polegało na produkcji metalowych wsporników siedzeń i dywaników. Masz rację, restylizacja poprawnej i stylistycznie spójnej kabiny Lublina została wykonana fatalnie. Wprawdzie o gustach się nie powinno dyskutować ale są granice dobrego smaku, stylista Pasagona powinien za karę iść na klęczkach do Częstochowy. I z powrotem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
//.sehl
User



Dołączył: 21 Maj 2013
Posty: 401
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków; tu od lata 2012

PostWysłany: Śro 2:40, 10 Wrz 2014 Powrót do góry

Hmm, nie wiedziałm o tej wersji cywilnej. Widzę, że siedzisz w temacie Smile Jak jej cena ma się do innych aut podobnej klasy z tego samego segmentu, max?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez //.sehl dnia Śro 2:43, 10 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Śro 7:39, 10 Wrz 2014 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Cos tam z tego wynika... Ok. 100.000 PLN.
Kwestia z czym by toto wlasciwie porownac Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marcinquo
User



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Posen

PostWysłany: Śro 8:13, 10 Wrz 2014 Powrót do góry

Przecież Honker i Passagon stoją praktycznie w miejscu. Patrząc na Lublina którym jeżdżę w pracy, a jest to zdaje się ostatnia wersja pod banderą Intrall. Wnętrze względem Passagona się nie zmienia, a o wadach tego samochodu można by nieco naopowiadać. Plusem jest jednak wysokie zawieszenie które umożliwia ciągnięcie lawety w polu oraz nagrzewnica na która daje ciepło zimą na tylni rząd siedzeń. Innych nie stwierdziłem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2442
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:28, 10 Wrz 2014 Powrót do góry

Podstawowe pytanie to: do kogo kierowany jest ten produkt?
Wojsko w dobie konfliktów asymetrycznych i zmieniającego się pola walki potrzebuje innych specjalistycznych pojazdów. Zapotrzebowanie na lekkie samochody terenowe jakie znamy z przeszłości jest bardzo ograniczone.
Służby leśne, nafciarze, drogowcy, geolodzy itd. wybierają uterenowione pickupy o dużej dzielności terenowej i komfortowych kabinach z możliwością aranżacji dodatkowych zabudów. Ich ceny zaczynają się od 90 tys. zł a warunki serwisu, trwałość i walory użytkowe są nieporównywalne z Honkerem.
Weekendowi fani jazd terenowych kupują luksusowe wersje Toyoty Land Cruiser, Range Rovera, Mercedesa G itp. a prawdziwi miłośnicy offroadu budują swoje terenówki na bazie najbardziej niezawodnych prawdziwych terenowych Land Roverów, Suzuki, Toyot i innych.
Może jest jeszcze jakaś nisza rynkowa dla przestarzałego samochodu za 100 tys. zł ale myślę, że czas takiego Honkera już minął. DZT Tymińscy liczyli na duże zamówienia wojskowe ale proponowali samochód konstrukcyjnie tkwiący w latach 70-tych. Prowadzili bardzo silny lobbing kładąc nacisk na akcenty patriotyczne ale nie wyszło, wojsko nie kupuje już niepotrzebnego wyposażenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
RAFLAB
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 1370
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kluczbork

PostWysłany: Sob 16:10, 20 Wrz 2014 Powrót do góry

No i w Nysie, znowu można kupić "nową" Nyskę i to za niewąską kase Laughing Laughing Laughing

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2442
Przeczytał: 75 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:48, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

Bardzo ładna Nysa Wink Szkoda, że nie zdecydowano się na duże przednie kierunkowskazy i chromowane kołpaki. Wprawdzie ostatnie serie ich nie miały ale stylistycznie najbardziej pasują do klimatu tego samochodu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2510
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 11:53, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

Pięknie odbudowana. Ale malowanie to chyba fantazja, bo nie przypominam sobie takiego ...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marcinquo
User



Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Posen

PostWysłany: Nie 14:10, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

Faktycznie jest na czym oko zawiesić. Pięknie Nyska się prezentuje;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Nie 16:59, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

Bywały takie malowania, choć głównie na mikrobusach, a dolna granica kolorów też była odznaczana listwą aluminiową. No i takie malowanie było wyłącznie na eksport do tzw strefy dolarowej i na niektóre samochody wystawiane na targach i "prospektowe". Na ulicach spotykane bardzo rzadko. Częściej było dwukolorowe z podziałem na linii szyb - też rzadkie w Polsce,jak na ilość wszystkich Nysek, ale widywane. Smile

Zmiana "dużych" kierunkowskazów z przodu na małe to 1986r (a od około 1981/2. te kierunkowskazy pojawiały się już z czarną, plastikową ramką).

Metalowe kołpaki na kołach utrzymały sie do około1986r, ale tez już wtedy od paru lat chromu nie widziały Wink
Zamiana palstikowych na metalowe = w praktyce wymianie felg - a w kontekście tej Nyski ze zdjęć prawdopodobnie generowałoby niepotzrebne koszty Wink Juz dość długo przewija sie w ogłoszeniach, ale sprzedający nie "chwali się" żadnym zdjęciem spod maski lub podwozia Wink Ale trzeba przyznać, że Nyska tak, jak stoi, prezentuje się bardzo ładnie Very Happy

Przy okazji polecam Arrow [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Nie 23:26, 21 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 21:03, 21 Wrz 2014 Powrót do góry

Taki samochód musi mieć "swojego" kupca , co do ceny , wydaje się adekwatna do włożonej pracy , środek też pieczołowicie odnowiony co daje nadzieję , że pod maską i podwozie też jest w podobnym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 19:02, 25 Wrz 2014 Powrót do góry

Szukając zdjęć repliki Lotusa Seven budowanej w Polsce - Tiger Cat, znalazłem auto o nazwie ZX Grand Tiger - czyli chińska terenówka montowana w zakładach Ursus:

[link widoczny dla zalogowanych]

Choć już dość długo, ale ja pierwszy raz słyszę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
buusoola
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 4201
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy

PostWysłany: Czw 20:48, 25 Wrz 2014 Powrót do góry

Heheh jeden swego czasu grał główną rolę w Ojcu Mateuszu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin