FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Śmigłowce - dyskusja ogólna Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Centurion
User



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 195
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:58, 10 Gru 2012 Powrót do góry

Mam takie pytaniepośrednio związane z ostatnim zapowiedzianym modelem, czyli Mh 53 e Sea Dragon. wygląda, że będzie to pierwszy model w tej kolekcji z wysięgnikiem/sondą do tankowania paliwa w locie.
Czy ktoś poza amerykanami tankuje śmigłowce w locie ?
Gdzieś widziałem zdjęcia (oraz model) Merlina z sondą, ale z opisu wynikało, że nie jest to jeszcze całkiem dopracowane. Dotarłem też do filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=wiHiW-dg8Qw
czy jest to juz powszechny manewr, czy jest to na razie na etapie prób ?

pozdrawiam
Wiktor


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smookee
User



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 4076
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 0:32, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Spróbuj przejrzeć galerię, ale na pierwszy rzut oka mimo iż wiele typów to wszystkie amerykańce:

[link widoczny dla zalogowanych]

oczywiście jeśli chodzi o tankowanie z "latającej cysterny"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smookee dnia Wto 1:21, 11 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 1:30, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Europa też ma takie konstrukcje. EC 725 oraz HC 3 Merlin mają wersje przystosowane do tankowania w powietrzu.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 1:33, 11 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Muzeum Ratownictwa
User



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:56, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Byc może kiedys EC725 zobaczymy na stałe w polskich barwach Wink
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 16:22, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Osobiście sam zabieram się w styczniu za sklejanie MH-53M, ale obecność Mh-53E bardzo mnie cieszy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 16:23, 11 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:59, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Albo Agusta A149 ona też w bieżącym roku z "szachownicami" latała Laughing Coguar wygląda elegancko, w końcu to potomek Pumy, która to jest jednym z ładniejszych śmigłowców świata Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Wto 18:03, 11 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Centurion
User



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 195
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:09, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Czy to górne zdjęcie to fotomontaż, czy tez egzemplarz chwilowo przemalowany dla potrzeb reklamowo-marketingowych ?
Sam śmigłowiec bardzo się ładnie prezentuje w tym kamuflażu
pozdrawiam

Wiktor


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:20, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Absolutnie prawdziwe zdjęcie! Smigłowiec ten (podobnie jak wspomniana Agusta) był w tym roku przezentowany w PL z "reklamową" szachownicą Wink Muszę poszukać gdzieś mam jego własne fotografie, gdyż w drodze do Kielc tankował się na Balicach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Muzeum Ratownictwa
User



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:52, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Nie Coguar tylko Cracal Very Happy Drzwi boczne ma jakoś tak fikuśnie otwierany ale w sumie ma większe możliwości niż Hawk czy AW. Może jednak NH90? ;p Czy masz jakieś foto AW z szachownicami?

Image

Trochę jednak przypomina Sokoła2
[img]http://www.flightglobal.com/assets/getAsset.aspx?ItemID=30673[/img]

Jako następca całej rodziny Mi-8/14/17 to jednak są trochę malutkie, trochę większy Sokół Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 22:57, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Nie pamiętam czy w Krakowie AW jeszcze miała szachownice czy już nie, bo z tego co pamiętam nalepiali je na Bemowie przed prezentacją Wink Ten egzemlarz fabryczny to była bodaj I-PTFA w ciapki, a ten model ze zdjęcia jest wymalowany a'la Mi-8 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Centurion
User



Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 195
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:28, 11 Gru 2012 Powrót do góry

How nice - zawsze chciałem o to spytać: dlaczego na następce śmigłowców z rodziny Mi 8 wytypowano S70, AW 149 i NH 90. Są to śmigłowce o mniejszym udźwigu. Wydaje mi się, że "wagowo" odpowiedniejsze by były AW 101 Sikorsky S 92.
Co zdecydowało koszty eksploatacji, offset czy konieczność montażu/produkcji w Polsce ?

pozdrawiam

Wiktor


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:47, 11 Gru 2012 Powrót do góry

Na razie nic się nie zdecydowało, przetarg trwa Wink Do konkursu stanęły Eurocopter, Agusta-Westland i Sikorsky - rozstrzygnięcia zapadną w marcu przyszłego roku Wink A dlaczego tej klasy śmigłowce? Tak zadecydował IWSZ analizując rzeczywiste potrzeby armii w tym momencie... Oczywiście wszystko o czym wspominasz (offset, montaż w PL czy remonty) będzie brane pod uwagę przy wyborze zwycięzcy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Muzeum Ratownictwa
User



Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 14:52, 12 Gru 2012 Powrót do góry

Tak naprawdę największym problemem będzie zastąpienie Mi-14 szczególnie ratowniczych. Maszyny klasy Hawk, czy AW149 są po prostu za małe do zabrania tratw ratunkowych, odpowiedniej liczny rozbitków itd...dlatego może EC? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 19:14, 12 Gru 2012 Powrót do góry

Trochę odbiegacie od tematu i najlepsze, że jest w to wplątany moderator :roll:
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:21, 12 Gru 2012 Powrót do góry

Bo, kolego, niektórych z Nas interesują też śmigłowce prawdziwe, a nie tylko ich modele dostępne w kioskach, a że mamy na ten temat wiedzę to się nią dzielimy Wink

EDIT: Dyskusję przeniosłem do samolotów, żeby już zaprowadzić porządek Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek_EPKK dnia Śro 19:25, 12 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin