FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3232
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:02, 04 Kwi 2013 Powrót do góry

Cytat:
Panowie ponawiam pytanie - W jakim kolorze jest Wasz MR 75 ponieważ mój przypomina bardziej ten z oficjalnej strony, a tutaj na zdjęciach przedstawionych przez j.jacka jest oryginalnie oliwkowy. Niestety nie mogę wrzucić jeszcze zdjęcia ponieważ za krótko jestem zarejestrowany


Zapewniam Cię, wszystkie egzemplarze Fiata są w tym samym kolorze, wszyscy mają to samo. Kolor na stronie jest przemielony przez aparat, photoshopa i wiele innych rzeczy.

Twój MR jest tego samego kolory co inne MR'y.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lucanero dnia Czw 20:05, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1380
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 21:52, 04 Kwi 2013 Powrót do góry

mój modelik mr'75 jest koloru oliwkowego, nie jest to żaden brąz, żadna sepia, nie jest to kakaowy, nie jest to również czekoladowy, ani brunatny (czyli ciemnobrązowy z dodatkiem szarości), ani bury (szarobrązowy), nie jest mosiężny, ani miedziany, ani ugier, ani siena, ani orzechowy...
tak, to jest kolor oliwkowy, khaki pomieszane ze starym złotem, swoją drogą jest to bardzo fajny kolor, bardzo fajny, takiego nie znajdzie łatwo......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3232
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:27, 04 Kwi 2013 Powrót do góry

Kurcze, jak na faceta to masz niesamowity zakres kolorystyczny, chodzi mi o nazewnictwo Smile Szacun!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 7:15, 05 Kwi 2013 Powrót do góry

simon2107 napisał:
(...)były stosowane dwa rodzaje felg- z większymi otworami do węższych opon i z małymi otworkami do szerszych opon.

W zasadzie tak!
Felga z ośmioma owalnymi otworami. Rozmiar 4,5J-13. Offset 37 mm.
Felga z szesnastoma okrągłymi otworami. Rozmiar 5J-13. Offset 29 mm.
Ale życie lubi płatać figle. W 1991 WAZ wprowadził felgi z ośmioma owalnymi otworami o rozmiarze 5J-13 z offsetem 37 mm. Ponieważ istniała pewna kooperacja pomiędzy FSO a WAZ, takie felgi mogły trafić do Polski. Prawdopodobnie takie szerokie felgi z owalnymi otworami mogły być montowane na Polonezach i PF 125p pick-upach.
Kiedy wymieniałem klamki kasetowe w swoim PF 125p MR`75, rok produkcji 1977 okazało się, że pochodzą od WAZa – na wewnętrznej stronie był nawet numer katalogowy zaczynający się od 2101-


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Pią 7:20, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 8:57, 05 Kwi 2013 Powrót do góry

zamki , rygle , kasety pochodziły z ZSRR


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MS
User



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:16, 05 Kwi 2013 Powrót do góry

huml napisał:

A atrapa jest nieprawidłowa. Powinna być taka jak w pickupie tak jak napisał kolega Coffe

Atrapa w pick-upie też jest zła, bo jest jakąś dziwną hybrydą starego grilla (z żebrami na około świateł) i nowych, zachodzących na błotniki, kierunkowskazów. Od początku MR75 miał trzyczęściową atrapę z reflektorami w zagłębieniu.
Mimo wszystko do MR75 już lepsza taka kapowo-pickupowa atrapa niż to co dali, a najlepsza będzie od FSO '83, tylko z innym znaczkiem.


Zdjęciem pick-upa z listewką tylko na drzwiach i na błotniku bym się nie sugerował - to prototyp wersji o większej ładowności.


Jeszcze odnośnie modelu MR75 - modelik faktycznie zalany klejem, nawet tylna tablica rejestracyjna jest u mnie klejona, co niestety znacznie utrudnia modyfikacje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MS dnia Pią 14:20, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1380
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pią 20:09, 05 Kwi 2013 Powrót do góry

Dzięki Lucanero, ale to chyba wiedza dość powszechna, nie żadne tam ę ą ....a jak się jeszcze często używa, to normalka :_))

Chociaż fakt, jak mam kupić farbki do malowania modeli i stoję przed regalikiem ze słoiczkami farb i kolorów jest ze 400...tylko że są opisane same numery kolorów, bez wyrazów, a jeśli już to po angielsku...
no, nie wiem czy to ten wątek... więc ten oliwkowy kolor mr'75 jest naprawdę niezły, z tej samej rodziny co kolor Opla Manty z Legendarnych Amercomu....:_))..tam więcej starego złota niż khaki, no i metalik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zetorski dnia Pią 20:11, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
simon2107
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 779
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warmia i Mazury

PostWysłany: Pią 20:45, 05 Kwi 2013 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
simon2107 napisał:
(...)były stosowane dwa rodzaje felg- z większymi otworami do węższych opon i z małymi otworkami do szerszych opon.

W zasadzie tak!
Felga z ośmioma owalnymi otworami. Rozmiar 4,5J-13. Offset 37 mm.
Felga z szesnastoma okrągłymi otworami. Rozmiar 5J-13. Offset 29 mm.
Ale życie lubi płatać figle. W 1991 WAZ wprowadził felgi z ośmioma owalnymi otworami o rozmiarze 5J-13 z offsetem 37 mm. Ponieważ istniała pewna kooperacja pomiędzy FSO a WAZ, takie felgi mogły trafić do Polski. Prawdopodobnie takie szerokie felgi z owalnymi otworami mogły być montowane na Polonezach i PF 125p pick-upach.
Kiedy wymieniałem klamki kasetowe w swoim PF 125p MR`75, rok produkcji 1977 okazało się, że pochodzą od WAZa – na wewnętrznej stronie był nawet numer katalogowy zaczynający się od 2101-

Co do felg, to raczej mało prawdopodobne i mam nadzieję, ze potwierdzi to jakiś miłośnik fiatów, bo jako miłośnik łady nie widziałem nigdy fiata z ładowskimi kolami, szybciej ładę z fiatowskimi-na takich jeździlem (miałem zimówki). I tu ciekawostki-oryginalne ładowskie felgi wymagały stosowania dętki, natomiast fiatowskie pozwalały na uzywanie opon bezdętkowych, a np. polonezowskie alusy O.Z.(wzór szprychy) wymagały jednak zastosowania pewnych przeróbek, aby "podeszly" do Łady. Zresztą fiatowskie zimówki tez nosily śłady po zaciskach przednich hamulców, czyli elementy te nie są typu "plug&play"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simon2107 dnia Pią 20:53, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
reno
User



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wawa

PostWysłany: Sob 2:03, 06 Kwi 2013 Powrót do góry

Jeżeli chodzi o tzw. felgi bezdętkowe w FSO, to były one stosowane w późniejszej fazie produkcji ( mniej więcej od 1984 r.) i to zarówno w Poldkach i Fiatach 125. Łatwo je odróżnić, ponieważ mają dodatkowe "wgłębienie" na rancie ( te starsze, wymagające zastosowania dętki mają rant płaski ) , natomiast nie mają przetłoczeń(garbów) na mniejszym "pierścieniu", umożliwiających mocowanie chromowanego "deklo- kołpaka". Do tych felg montowane były małe, czarne, plastikowe kołpaczki (motylki).
Przepraszam za kontynuację "felgowego" offtopu, ale musiałem swoje trzy grosze dorzucić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1173
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 9:18, 06 Kwi 2013 Powrót do góry

Pomierzyłem, więc wrócę do wymiarów tylnych świateł Fiata. W modelu na krótszym boku są za duże o 0,01 mm, natomiast na dłuższym o 1,1 mm. Więc można przyjąć że są za długie. W rzeczywistości musiały by mieć 34,5 cm , a są o 5 cm krótsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:33, 07 Kwi 2013 Powrót do góry

Cytat:
mój modelik mr'75 jest koloru oliwkowego, nie jest to żaden brąz, żadna sepia, nie jest to kakaowy, nie jest to również czekoladowy, ani brunatny (czyli ciemnobrązowy z dodatkiem szarości), ani bury (szarobrązowy), nie jest mosiężny, ani miedziany, ani ugier, ani siena, ani orzechowy...
tak, to jest kolor oliwkowy, khaki pomieszane ze starym złotem, swoją drogą jest to bardzo fajny kolor, bardzo fajny, takiego nie znajdzie łatwo......


Kolego zetorski model powinie mieć kolor z palety Fiata , dokładnie L57 brązowozłocisty inna potoczna nazwa oliwkowy i moim zdaniem nie jest to idealnie ten kolor , zbyt zielony , porównaj kolor Fiata na zdjęciu na stronie 3 "szmatławca"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
paragraf1973
User



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WROCŁAW

PostWysłany: Nie 19:53, 07 Kwi 2013 Powrót do góry

Taki jak moje miał być:
Image
Image


A jest pomiędzy brązowozłocistym i takim jak Borewicza w "O7" czyli koniakowym...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paragraf1973 dnia Nie 20:19, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Zeppelin
User



Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 290
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:01, 07 Kwi 2013 Powrót do góry

Cytat:
Panowie - reasumując - co jest do poprawienia w tym MR-erze, może ktoś zrobi listę usterek/wad i wpisze w jednym poście żeby nie szukać po całym temacie, a może ktoś przesle mi na pw, mam pewien pomysła

Sadzę , że powinny powstać następujące zestawy ratukowe do Mr75 :
1- najprostszy :
gril -ramki świateł drogowych i mijania , do motaż po obcieciu końcówek maskownicy, nowe światła zespolone kierunkowskazów , naklejki kolorowe licencja fiata i znaczek na środku grila, zagłówki przenich foteli.

2- średnio zaawansowany elementy fototrawione z kwasówki :
wycieraczki , listwy boczne pod drzwiami , wywietrzniki na słupku c,ramki kierunkowskazów i świateł pozycyjnych

3 - niewątpliwie drogi
jak w 2 plus :nowe zderzaki ,plus lusterko kierowcy pomalowane jedynym słusznym chromem w płynie,plus felgi

4 - full wypas :3 plus
nowa maska z żywicy bez garbu , najlepiej otwierana , imitacja silnika itp . pod maską,plus trawiony napis Fiat 125 p na rufie
,model wymaga przemalowania .

I tak z badziewia otrzymamy najlepszy model w KAP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1380
Przeczytał: 95 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 21:32, 07 Kwi 2013 Powrót do góry

Kolego Zappelin, na modeliku kolor nie jest fabryczny, i to jest jakaś wada modelika, natomiast ten który jest na modeliku i nie jest oryginalnym kolorem jest przez przypadek (w kategorii postrzegania kolorów w ogóle), kolorem bardzo ciekawym, bo rzadko spotykanym, przynajmniej przeze mnie.

Dobrze jest mieć modelik w kolorze fabrycznym, ja to rozumiem.
Poza tym, miłe dla oka mieć modelik w ciekawym kolorze, nawet niefabrycznym.

...czyli tradycyjnie dwie strony medalu, i nie mam na myśli relatywizmu :_))
Pozdrawiam

PS.....aha, modelik mr'75 prócz koloru jest fatalny pod wieloma względami również dla mnie...


Kolego paragraf - fajne zdjęcie modelika !
poprawiony mr'75 kapu czy zupełnie inna produkcja ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zetorski dnia Nie 21:34, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:00, 08 Kwi 2013 Powrót do góry

zetorski napisał:
(...)fajne zdjęcie modelika ! poprawiony mr'75 kapu czy zupełnie inna produkcja ?

Nawet fajny, ale kratka wlotu powietrza na tylnym słupku strasznie wąska a znaczek "LICENCJA FIAT" ze dwa razy za wysoki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin