FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Pią 21:54, 16 Sie 2013 Powrót do góry

Haha, pisałem już o tym że w jakiś sposób zrekompensują sobie wydanie Robura w cenie osobowego modelu. Wygląda na to, że teraz testuja, jak daleko uzależnieni są polscy kolekcjonerzy. Twisted Evil

1313 napisał:
Ja to akurat zrobiłem koledze taksówkarzowi na bazie Welly Smile.

Warszawa Welly = skala około 1:46


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Abrimaal dnia Pią 21:57, 16 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
smigi
User



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 2579
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 22:11, 16 Sie 2013 Powrót do góry

Ale jeżeli kolega taksówkarz nie zbiera modeli i nie przywiązuje aż takiej wagi do poprawności i detali, a jedynie chce mieć sentymentalną pamiątkę po pierwszej taryfie - Welly jak najbardziej spełnia swoje zadanie Wink

Sorry za OT


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
1313
User



Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 2732
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 23:09, 16 Sie 2013 Powrót do góry

Kolega ma zaledwie 27 lat, ale to taryfiarze już w 3 pokoleniu Smile. Także się Wawa przewinęła przez rodzinę taksówkarską. Poza tym tak, jak mówił przedmówca - zbiera taksówki, nie koniecznie 1:43 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pw19
User



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Sob 17:55, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Mogli chociaż pomyśleć o dodatkowym arkuszu kalkomanii z herbami i numerami z kilku większych miast Polski. Każdy by sam okleił model według uznania. Koszt dodatkowych kalek raczej niewielki, w diecastach już się zdarzały takie opcjonalne kalki (np. w bolidach F1 - wersje dla 2 kierowców) lub w gazetowych modelach Solido kalki do waloryzacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:28, 17 Sie 2013 Powrót do góry

A jesteś pewien, że w tamtych czasach herby były stosowane? Ja jakoś sobie tego nie przypominam.
Ta Warszawa Taxi wydana przez Altaya (z herbem Warszawy) - to wg mnie nieprawda

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 18:52, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Zdjęcie z " epoki " ( wyszukane w Google)
[link widoczny dla zalogowanych]
Nawet " szachownicy " nie widzę , nie mówiąc o herbie...
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:20, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Bo wtedy szachownica była na taksówkach państwowych.
Na prywatnych (ale mówię za Warszawę) był cienki pasek (tak za 2 cm szerokości) - chyba granatowy i mały numer "burtowy" - chyba licencji taksówkarza


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
smoku131
User



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 390
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bochnia

PostWysłany: Sob 20:01, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Zgadza się, w latach siedemdziesiątych z FSO wyjeżdżały Warszawy 203 w wersji T (taxi) z fabrycznie namalowaną szachownicą, więc ten element może być. Natomiast nie pamiętam, żebym widział jakąś z herbem stolicy - to raczej lekka fantazja DeA w celu uatrakcyjnienia modelu, bo prawdziwa rzeczywistość to taki siermiężny socjalizm, czyli TAXI na dachu i nr boczny. W porównaniu z taksówkami świata raczej mało okazałe...
Fabryczne taksówki miały też montowany bagażnik dachowy, gdyby nasz specmodel miał taki, to byłby całkiem podobny do rzeczywistości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez smoku131 dnia Sob 20:13, 17 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:20, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Te Warszawy Taxi bezpośrednio wykonane w FSO charakteryzowały się przede wszystkim dwoma indywidualnymi fotelami przednimi zamiast pojedyńczej kanapy. Ale za dużo to ich nie wyprodukowano. Na pewno były przeznaczone dla państwowych przedsiębiorstw taksówkowych - a te były tylko w dużych miastach. A i tak w większości przypadków to nawet państwowe taksówki to były seryjne sedany adaptowane poprzez dodanie "szyldzika" na dachu i solidnych rozmiarów licznika z "chorągiewką" od strony pasażera.
Tak więc model DeA w zasadzie jest jak najbardziej poprawny merytorycznie (tylko trochę drogawy) a przecież są kolekcjonerzy "tematvczni". Tylko ten licznik dorobić i zamontować.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 20:30, 17 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
setaur404
User



Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 495
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:25, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Warszawy 203 z herbem Warszawy na tylnych drzwiach są w "Nie lubię poniedziałku"...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:34, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Na tej z filmu jest herb ale nie ma szachownicy, tak samo jak i na tej z realnej ulicy

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 21:51, 17 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Sob 21:00, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Chyba już dawno żaden model Kultowych nie wywołał takiego poruszenia Wink
A żeby nie było offu ,to dodam ,że model kupię jakoś uzupełnienie "wyrobów z FSO".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:20, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Skoro tak się rozwodzicie nad tą zwykłą warszawką z dodanym kogutem to tylko dowód na to że przeciętny Kowalski łyknie te ,,odgrzewane kotlety,, w serii specjalnej bez zająknięcia.
Na forum jakoś tak nudno... Cisza o fajnej P 70 z ostatniej środy. Nic na temat R16 które faktycznie było w swoim okresie dość ciekawym ale nawet częstym obrazkiem na drogach PRLu w przeciwieństwie do zaza965.
Swoją drogą to wypadło dość ciekawe zestawienie - kosztowne dostępne tylko za dewizy R16 a mimo to dość często spotykane w Polsce Ludowej i mały popularny radziecki samochodzik stworzony dla co lepszego stachanowca a jednak nie do zobaczenia w tym że samym PRLu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 63 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:40, 17 Sie 2013 Powrót do góry

Jeszcze o oznakowaniu Warszawy Taxi.
Produkcję Warszawy sedan rozpoczęto w 1964 roku. I kilka fotografii reklamowych Warszawy Taxi z szachownicą (często nawet bez numerów rejestracyjnych), które można znaleźć w inecie, pochodzi z początku produkcji.
Film "Nie lubię poniedziałku" nakręcono w 1971 roku - i tutaj taksówka jest bez szachownicy ale z herbem.
Fotografia zalanej taksówki pochodzi z 1968 r - i tutaj też brak jest szachownicy ale jest herb.
Czyli model DeA można zawęzić do okresu 1964-1967.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 23:41, 17 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2513
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 9:12, 18 Sie 2013 Powrót do góry

marakas napisał:
Skoro tak się rozwodzicie nad tą zwykłą warszawką z dodanym kogutem to tylko dowód na to że przeciętny Kowalski łyknie te ,,odgrzewane kotlety,, w serii specjalnej bez zająknięcia.
Na forum jakoś tak nudno... Cisza o fajnej P 70 z ostatniej środy. Nic na temat R16 które faktycznie było w swoim okresie dość ciekawym ale nawet częstym obrazkiem na drogach PRLu w przeciwieństwie do zaza965.
Swoją drogą to wypadło dość ciekawe zestawienie - kosztowne dostępne tylko za dewizy R16 a mimo to dość często spotykane w Polsce Ludowej i mały popularny radziecki samochodzik stworzony dla co lepszego stachanowca a jednak nie do zobaczenia w tym że samym PRLu

Nie bardzo rozumiem Twoje zdziwienie. Warszawę zna każdy, jest to nasz produkt narodowy, stad tez budzi takie emocje. Nikt inny tego modelu nie wyprodukuje (nie mam na myśli oczywiście modelarzy i ich produkcji jednostkowych).
AWZ? Gdyby nie DeA połowa ludzi (nawet na tym forum) nie wiedziała o jego istnieniu, a nawet jak juz został wydany pierwszy model to duża grupa musiała zajrzeć do Wikipedii żeby sie czegoś o jego istnieniu dowiedzieć. Więc nie był to aż tak kultowy produkt jak Warszawa. Wystarczy spojrzec na historyczne zdjecia naszych miast...
Co do ZAZa 965 i R16 to przypuszczalnie jakaś dyskusja sie przez forum przetoczy jak modele pojawia sie na sklepowych półkach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin