FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 8:15, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Z tą przeróbką to może być problem. W modelach IXO/IST koła są przymocowane do osi na stałe i kręcą się obydwa jednocześnie z nią. W przypadku rozcięcia ośki i pozostawienia tylko jej bocznych fragmentów można je umocować na stałe w otworach ( skleić ), ale wtedy kola nie będą się obracać. Idealne byłyby koła typu jak w resorówkach, gdzie każde obraca się niezależnie na osi , ale ta konstrukcja ixo na to nie pozwala. Można spróbować zabezpieczyć fragmenty skróconej osi przed wypadaniem z otworów naklejając coś ( jakiś mały koralik , itp.) na nią po przeciwnej stronie felgi z oponą.
Albo... nic nie przerabiać w modelu, tylko zrobić mu podstawkę - dioramkę z wysoką trawą i ukryć w niej tą nieszczęsną oś.
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:55, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Można spróbować zgubić oś tylko optycznie. Moim zdaniem, jeśli belka przednia zostanie pomalowana na szaro (zresztą zgodnie z oryginałem), a oś pomaluje się na czarno, najlepiej półmat (mat jest za mało czarny), to optycznie ośka powinna przestać zwracać uwagę.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 8:57, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Przecież można zrobić podobnie, jak zrobił to kolega kolekcjoner87 w swojej "Białoruśce". Zresztą w ostateczności, to model, a nie zabawka, więc koła nie muszą się obracać.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 10:38, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Wystarczy zastąpić oś stalową na dwie półośki z tworzywa spęczając jeden koniec każdej z nich lub uciąć łebki od gwoździków i wkleić główkę z przyciętą nóżką w koło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pią 10:40, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Mnie tam bardziej niż ośka martwi to, aby czasem dachu zbyt mocno nie przykleili, jak to się zdarzało w innych modelach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
promens
User



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 824
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:55, 10 Sty 2014 Powrót do góry

JarekS napisał:
Przecież można zrobić podobnie, jak zrobił to kolega kolekcjoner87 w swojej "Białoruśce".


Możesz wrzucić link do zdjęcia tej "Białoruśki" ? Bo nawet nie wiem wg jakiego hasła szukać. Pisownia może być tu bardzo różna. Kolega kolekcjoner87 ma też dużo wpisów, trudno przejrzeć wszystkie.

JarekS napisał:
Zresztą w ostateczności, ......... koła nie muszą się obracać.


Każdy ma swoje kryteria, ale ja się nie zgodzę. Model pojazdu kołowego z nieruchomymi kołami - tego nie umiem strawić. Dla mnie to zaczyna być rzeźba, a nie model.
Z tego powodu pozbyłem się pięknej figurki Opel Motorwagen Lutzmann. Kupiłem, bo nie wiedziałem, że koła na sztywno. Jak się zorientowałem, cały urok przepadł. Sprzedałem ze stratą, ale nie chciałem tego na półce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5548
Przeczytał: 95 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 13:24, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Myślę, że Kolega kolekcjoner sam może przypomnieć temat, ja tak na szybko mogę wrzucić wątek brudzenia tej "białoruśki" - tu dokładnie widać przeróbkę ośki:
http://www.motoshowminatura.fora.pl/relacje-i-prezentacje,21/belarus-mtz-82,8888-15.html

Cóż, ja też wolę, jak się koła obracają, ale znam modelarzy, którzy celowo zaklejają koła, żeby było mniejszy ryzyko, że model zjedzie z półki.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PiotrekP.
User



Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 629
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudna Wielka/ Rzeszów

PostWysłany: Pią 14:39, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Zobaczymy, jak będzie wyglądał na żywo. Co do przedniej ośki- jeśli traktorek zakupię, zrobię to w najprostszy sposób, czyli koła się przyklei.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 15:22, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Tu dobrze widać
http://www.motoshowminatura.fora.pl/relacje-i-prezentacje,21/male-przerobki-ale-ciesza,4888-30.html#113168
post kol. miki rempejcz.
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2704
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:36, 11 Sty 2014 Powrót do góry

Ja, gdy tylko zobaczyłem tą ośke, to pomyslałem przykręcić koła małymi wkrętami - zawsze to jakiś pomysł Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 14:19, 12 Sty 2014 Powrót do góry

Wpadłem na forum i zobaczyłem zapowiedź, która bardzo mnie ucieszyła.
Wolałbym zapewne modelik bez kabiny, bo zdaje się, że takie właśnie były produkowane z ZM Ursus.
W latach siedemdziesiątych mieszkałem zaledwie kilka kilometrów od tej fabryki. Przypominam sobie pociągi wyładowane ursusami C330. Z pociągu, którym dojeżdżałem na uczelnię widać było fabryczne parkingi. Kabiny zaś robiły POMy czy inne zakłady (stąd właściwie co zdjęcie Ursusa w sieci to inna kabina).
Co do ośki, niespecjalnie mi ona przeszkadza. Mam w kolekcji chyba 7 czy 8 modeli traktorów różnych producentów i tylko C325 UH ośki nie ma, pozostałe : Estetyka, Corgi, Machbox i cytowany radziecki modelik ośki mają.

Przerobić i poprawić mozna zawsze i wszystko, i to na kilka sposobów. Minej doświadczonym modelarzom pragnę jednak zwrócić uwagę, iż konstrukcja osi przedniej pozbawiona ośki będzie z całą pewnością mniej stabilna.
W moim radzieckim modeliku, pomimo, że ośki z niego nie usunąłem, przy dość lekkim uderzeniu o blat stołu, wysięgnik imitujący oś przednią pękł w pokazanym za zdjęciu miejscu i to niedługo po zakupie modelika (czyli dobrych 20 lat temu, a nie teraz) . Model wymagał klejenia żywicą:
Image

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
idoneo1
User



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 883
Przeczytał: 81 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yeovil

PostWysłany: Nie 14:35, 12 Sty 2014 Powrót do góry

Kabiny były też produkowane seryjnie do C330 i C360 w Fabryce Maszyn Rolniczych Kunów (niedaleko Ostrowca Sw.).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:58, 12 Sty 2014 Powrót do góry

Model i oryginał

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech1500
User



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 1388
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:20, 12 Sty 2014 Powrót do góry

Fajnie, że dali z budą a nie tak jak najczesciej widujemy - "kabrio"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2497
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 19:56, 12 Sty 2014 Powrót do góry

Ale właśnie ten "cabrio" był modelem podstawowym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin