FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
przemashubi
User



Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: GOLUB-DOBRZYN

PostWysłany: Sob 19:28, 25 Sty 2014 Powrót do góry

ursus jest super oby tak dalej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marakas
User



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 430
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:35, 26 Sty 2014 Powrót do góry

To może ja przerwie przerwę (mod.)wątek Ursusa i jego ośki.
Jak by się nie rozwodzić nad ostatnią aktualizacją KAPu. i mnogości samochodów produkcji zachodniej, to nie można zaprzeczyć że samochody zachodnie pojawiające się w serii mają w 90% jakieś uzasadnienie i faktycznie są te, które na swój sposób były spotykane/popularne/ możliwe do nabycia w PRLu. Zabawne jest jednak to że wszystkie te modele są później wrzucane do serii czeskiej i węgierskiej. A to że Simca Aronde była popularna na drogach PRLu nie oznacza że było tak samo np. w Czechach. W których z kolei dość często spotykanym był swego casu model Simci 1307 sprzedawany w ichniejszym pewexie.
Już sobie wyobrażam węgierskie wydanie z Humberem, i jakieś wypociny uzasadniające jego byt w serii w ichniejszej gazetce.
Tak więc cieszmy się że modele zachodnie i tak przede wszystkim wybierane są z myślą o naszej serii. a nie dostajemy jakeś modele ,.Ni zgruchy ni pietruchy,, jak Czesi i Węgrzy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 10:20, 26 Sty 2014 Powrót do góry

przemashubi napisał:
ursus jest super oby tak dalej


Owszem,jakość wykonania jest całkiem niezła.
To co zwraca uwagę na pierwszy rzut oka to niewłaściwe proporcje tylnego koła : zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi.
Nie mam w tej chwili Ursusa 1:1 pod ręką aby dokonać pomiarów dokładnych więc pozostają zdjęcia z netu...
A propos zdjęć : zauważyliście "kardynalny" błąd w podpisie zdjęcia na stronie 8 gazetki ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1173
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 10:29, 26 Sty 2014 Powrót do góry

marakas napisał:
Zabawne jest jednak to że wszystkie te modele są później wrzucane do serii czeskiej i węgierskiej.


Tylko że czeska i węgierska seria jest wydawana przez polskie Dea z oddziałami w Pradze i Budapeszcie. Dlatego mają te same gazetki i modele. Rumuni, Chorwaci i Rosjanie mają swoje odziały dlatego są tam inne modele.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:27, 26 Sty 2014 Powrót do góry

mistrz1-43 napisał:
(...)zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi(...)

Wikipedia nie wyrocznia ale podaje trzy dostępne rozmiary opon:
12,4-28 (standard)
11,2-28
9,5-32

Ze starej instrukcji też pamiętam, że były takie opcje ale dawno myszy ja zjadły


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 15:17, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Kupiłem Ursusa i mam nadzieję, że DeA weźmie go za przykład, jak powinny być wykonane modele.
Kamil_KRAKOW1
User



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:54, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Nie wiem czy dobry dział ale jak umieszczę to tutaj to chyba będzie powiązany (jak nie proszę moda o przesunięcie).
Pisałem do kolegi Raf o to czy planują zrobić kalki do Ursusa c330 (napisy boczne plus atrapa) dla zainteresowanych przemalowaniem modelu i moje pytanie brzmi czy i ilu chętnych by było na taki zestaw?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kuba96
User



Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Luboń

PostWysłany: Nie 15:57, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Zamiast kalki na atrapę, ja bym bardziej widział siateczkę fototrawioną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kuba96 dnia Nie 15:58, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kamil_KRAKOW1
User



Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:18, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Taka opcja też była rozważana kwestia zapewne ilości chętnych i jaką kwotę jesteśmy skłonni zapłacić wtedy za taki zestaw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 16:48, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
mistrz1-43 napisał:
(...)zbyt "niskoprofilowa" opona,za duża średnica felgi(...)

Wikipedia nie wyrocznia ale podaje trzy dostępne rozmiary opon:
12,4-28 (standard)
11,2-28
9,5-32

Ze starej instrukcji też pamiętam, że były takie opcje ale dawno myszy ja zjadły


Dzięki !
Reasumując :
standardowa felga 28 calowa w naszym modelu powinna mieć
1,65 cm a ma 2,00cm .
W wariancie niestandardowym średnica powinna wynosić 1,89 cm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 16:52, 26 Sty 2014 Powrót do góry

widać to na porównaniach z c325 z UH


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:16, 26 Sty 2014 Powrót do góry

No niby tak, tylko że te 28 albo 32 cale to średnica osadcza felgi - czyli wewnętrzna opony. Ta średnica widoczna felgi - to trzeba dodać jeszcze podwójną wysokość rantu (kołnierza). Tylko ile on wynosi dla ciągnika - nie wiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 18:48, 26 Sty 2014 Powrót do góry

kuba96 napisał:
Zamiast kalki na atrapę, ja bym bardziej widział siateczkę fototrawioną.


siatka nie załatwia sprawy , nie jest całkiem płaska no i napis też ważny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mistrz1-43
User



Dołączył: 08 Lis 2011
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 19:33, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Edekyogi napisał:
No niby tak, tylko że te 28 albo 32 cale to średnica osadcza felgi - czyli wewnętrzna opony. Ta średnica widoczna felgi - to trzeba dodać jeszcze podwójną wysokość rantu (kołnierza). Tylko ile on wynosi dla ciągnika - nie wiem


Czyli jednak najprościej będzie pomierzyć w naturze.
Może ktoś z Kolegów kto ma w pobliżu Ursusa C-330 nam pomoże... ?

Ale tak patrząc na większość zdjęć w necie to te proporcje są zaburzone...
( opona/felga).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 19:45, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Jezu,dali Ursusa to się trzeba cieszyc,a nie skomlec nad felgą i oponą.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin