FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe Auta PRL-u - seria DeAgostini Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
artemis
User



Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 258
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:51, 10 Kwi 2016 Powrót do góry

Super zdjęcie, bardzo się przyda.
Odpowiada jeszcze na jedno pytanie.
Z tego co pamiętam, to zarówno karetki garbuski, jak i furgony miały na dachu takiego koguta jakiego ma na zdjęciu nysa.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Pon 0:18, 11 Kwi 2016 Powrót do góry

Tak, od kiedy ten kogut trafił do produkcji (wcześniej była to okrągła lampka, biała, z malownaym krzyżykiem; kolejna była okragła lampka z czerwonym światłem, i kolejny typ oświetlenia alarmowego - ten kogut ze wspomnianego zdjęcia).
Jest to Elektra Lb2, pierwsza polska lampa z obrotowym lustrem, do produkcji trafiła w pierwszej połowie lat 60. (prawdopodobnie około 1962/63 r.); zastąpiona Lb3, w produkcji od końca 1968r.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zizi
User



Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Pon 11:28, 11 Kwi 2016 Powrót do góry

Jednak jest smak na przygarnięcie modelu, chociażby ze względu na białe wnętrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pavellz
User



Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 429
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 13:58, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Zakupiłem Warszawę karetkę. Ze świeżych obserwacji:
wykonanie karoserii dużo gorsze (jest wyrazisty szew w okolicach maski), przednia szyba z niepomalowanym słupkiem (w regularnej serii - był pomalowany).
Na plus przemawiają fajnie zrobione, pofałdowane nosze i koło zapasowe. Szyby są zmatowione u dołu, ale nie wygląda to zbyt realistycznie.

Ogólnie - za 27 zł byłoby warto. Za powyżej 40 - lekkie rozczarowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zizi
User



Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 14:01, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

pavellz czy wnętrze jest białe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dj_slon
User



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 229
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Śro 14:06, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Regulamin pkt 7. Mod.

Wnętrze jest białe- nosze i koło zapasowe, reszta na czarno.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dj_slon dnia Śro 14:06, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:49, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Co do drzwi tylnych z prawej strony Warszawy furgon.
Była taka wersja z tylnymi drzwiami z prawej strony (drzwi od sedana).
Z tym, że nie był to pojazd fabryczny. Była to samoróbka warsztatów naprawczych Łączności.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Śro 15:09, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

To zupełnie inna bajka - tak zwany Pocztylion. Powstało ich łącznie kilkadziesiąt, na przestrzeni około 20 lat. Ta ze zdjecia, które wkleiłeś, jest zbudowana na bazie M20 (w ogóle ciekawsotka - prawie wszystkie pocztyliony budowano na bazie wyeksploatowanych, wycofanych z użytku, starszych Warszaw); późniejsze Pocztyliony budowano także na pick-upach; bywały z tymi tzrecimi drzwiami, bywały bez nich - i ogólnie poszczególne "serie" pocztowe różniły się od siebie.

Aczkolwiek faktycznie istniał i fabryczny furgon z tylnymi drzwiami po prawej stronie - żeby było ciekawiej, drzwi te były inne niż w pozostałych Warszawach. Jakąś ilośc takich furgonów (szacuje się, że było to kilka do maksymalnie kilkunastu sztuk) FSO zbudowała dla radia i TV.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Śro 15:11, 13 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Śro 15:36, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Kultowe Auta PRL-u - wyd. specjalne

WARSZAWA 202 A

Image

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Czw 14:40, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
zizi
User



Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Śro 16:24, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Piotrze dzięki za fotki - strzelisz jeszcze wnętrze? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotr1-60
User



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 525
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CZĘSTOCHOWA

PostWysłany: Śro 17:48, 13 Kwi 2016 Powrót do góry

Wnętrze WARSZAWA 202A

Image

Image

Image

Image


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Piotr1-60 dnia Czw 14:41, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Abrimaal
User



Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Atro City Veschova

PostWysłany: Czw 7:35, 14 Kwi 2016 Powrót do góry

Patrzę na ten obiekt i nie mogę się nadziwić, jak taki bubel mógł trafić do sprzedaży - klapnięte zawieszenie, ślady formy na kloszach, krzywe i odrapane tylne światła, na wycieraczce ubytek chromu, nad przednią szybą też coś nie tak. Nie wspomnę o niewykończonym grillu, bo to standard w KAP, jednak wyższa cena "specjalnego numeru" do czegoś zobowiązuje. Gdyby mi trafił się taki model, zwrot do dystrybutora. Niech się nauczą szanować klienta, a klient niech szanuje siebie. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3484
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 17:56, 14 Kwi 2016 Powrót do góry

Oglądałem kilka u siebie w eMpiku i wszystkie były podobne - braki w chromach, nadlewki itp itd...Jakość leży.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Grzegorz
User



Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:21, 14 Kwi 2016 Powrót do góry

Poza tym "deska rozdzielcza" zupełnie nierealistyczna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dziwny Mag
User



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 2198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wlkp

PostWysłany: Czw 20:18, 14 Kwi 2016 Powrót do góry

A co w tym konkretnym modelu jest "realistycznego" - poza tym, że kółka są okrągłe? Hyhy Wstyd
Nawet nazwa jest "z czapy", bo z tą atrapa i tą szybą przednią to mogłaby być Warszawa 201A lub ewentualnie 202A Wink
Gdyby to choć trochę była "Warszawa"...

I, jak na poprzedniej stronie zauważył pavellz - malowanie też jest "nijakie" - bo ani to cywilna sanitarka (krzyż powinien być niebieski) i już wtedy z pasem wokół nadwozia; ani to do końca "mundurówka", bo wtedy krzyż powiedzmy, że mógłby ewentualnie być (bardzo ewentualnie; czerwony krzyż w białym kole) - ale wtedy tablice rejestracyjne powinny być wojskowe...

Skończyłem marudzić Mr. Green
Pozdrawiam Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziwny Mag dnia Czw 20:23, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin