Autor |
Wiadomość |
BUSSING
User
Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 850 Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 19:00, 23 Sty 2023 |
|
Niestety. Już ich nie ma. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
Stratos2000
User
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 162 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Yellowknife
|
Wysłany:
Pon 19:21, 23 Sty 2023 |
|
Bartek. napisał: |
Z minusów, które zauważyłem to zbyt duże reflektory kowało.
|
Już było wspomniane o reflektorach |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stratos2000 dnia Pon 19:21, 23 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 513 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Pon 19:37, 23 Sty 2023 |
|
Wrócę jeszcze do reflektorów naszego modelu Tatry 815 S3. Myślę że są poprawne. Mam kilka ujęć mojej Tatry 815 S3 którą jeździłem w byłej pracy.
|
Post został pochwalony 2 razy
|
|
|
|
Edekyogi
User
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597 Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 62 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Pon 20:35, 23 Sty 2023 |
|
Jakub napisał: |
(...) czy tatrowskie półosie wahliwe to to samo co oś łamana znana chociażby ze starych Skód Octavi? |
Podobne - ale jednak różne.
W Skodach i innych podobnych samochodach tylnonapędowych stosowano półosie wahliwe. Prostymi słowami (rys. 1) - bierzemy zwykły sztywny most napędowy (Polonez, Star, Jelcz). Obcinamy półosie napędowe przy samej obudowie przekładni głównej. W miejscu rozcięcia wstawiamy przeguby, osłaniamy gumowymi harmonijkowymi osłonami i gotowe. Półosie się kiwają.
[link widoczny dla zalogowanych]
W Tatrach (rys. 2) zrezygnowano z przegubów - a oś obrotu kiwającej się półosi pokrywa się z podłużną osią przekładni głównej. Napędzane koło stożkowe półosi podczas kiwania się tak jakby obtacza się po stożkowym kole napędzającym. Miejsce wyjścia półosi z przekładni też jest osłonięte gumą. Ze względu na specyfikę konstrukcji osie obrotu kół lewej strony jest przesunięta do przodu względem osi obrotu kół prawej strony o 50 mm.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
|
|
|
|
Jakub
User
Dołączył: 17 Lut 2020
Posty: 300 Przeczytał: 27 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 21:38, 23 Sty 2023 |
|
Dziękuję za rzeczowe i konkretne wyjaśnienie! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Nemo1
User
Dołączył: 18 Sie 2021
Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany:
Pon 22:38, 23 Sty 2023 |
|
Bez naciągania można powiedzieć, że rura wewnątrz której jest półoś pełni rolę wahacza poprzecznego, w jego nietypowej wersji |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 22:39, 23 Sty 2023 |
|
tom18 napisał: |
Wrócę jeszcze do reflektorów naszego modelu Tatry 815 S3. Myślę że są poprawne. Mam kilka ujęć mojej Tatry (.....) |
W Twojej Tatrze ramki reflektorów są koloru srebrnego (pomalowane?) co optycznie je powiększa. W seryjnych samochodach były czarne i wtedy widać, że reflektory mają mniejszą średnicę niż (proporcjonalnie) te w modelu. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arek
User
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 497 Przeczytał: 64 tematy
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Wto 1:30, 24 Sty 2023 |
|
tom18 napisał: |
Mam kilka ujęć mojej Tatry 815 S3 którą jeździłem w byłej pracy.
|
Nie żebym tu chciał siać jakiś zamęt, ale na tym zbliżeniu przodu widać, że dolna poprzeczka jest wygięta ... !!! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 8:55, 24 Sty 2023 |
|
Przypadek? Nie sądzę...😂 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 513 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Wto 9:03, 24 Sty 2023 |
|
Auto służyło do pracy, a nie na parady |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 423 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Wto 10:35, 24 Sty 2023 |
|
Zawsze mnie zastanawiały te okrągłe przetłoczenia psujące linię klapy-atrapy 815-tki - zaniechana opcja montowanych wyżej kierunkowskazów? Była jakaś wersja wykorzystująca te powierzchnie?
Max, masz prv. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 11:13, 24 Sty 2023 |
|
Kabina Tatry typoszeregu 815 miała budowę modułową. W różnych konfiguracjach stosowano ją do samochodów o różnym przeznaczeniu. Jej konstrukcja przewidywała alternatywne umiejscowienie podzespołów, również oświetlenia zewnętrznego w zależności od rodzaju i przeznaczenia pojazdu. Poniżej przykładowe wersje w których migacze znalazły się w tych właśnie przetłoczeniach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez max dnia Wto 12:59, 24 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
M5Q
User
Dołączył: 25 Sty 2014
Posty: 423 Przeczytał: 57 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WZ
|
Wysłany:
Wto 12:50, 24 Sty 2023 |
|
Dużo widzialem zawsze interesując się motoryzacją, ale takiego układu świateł w 815 chyba nigdy... Od razu wygląda bardziej rasowo i poważnie
Dzięki! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
DUENDE 63
Dołączył: 24 Sty 2023
Posty: 1 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: España
|
Wysłany:
Wto 13:10, 24 Sty 2023 |
|
Buenos dias ,les escribo desde España
Recientemente he podido adquirir 2 ejemplares de la coleccion (Pegaso y Mercedes)
Hay alguna persona interesada en Intercambiar modelos de la Coleccion Polaca por Modelos de la coleccion Española??.
Saludos |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
max
User
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2429 Przeczytał: 78 tematów
Pomógł: 269 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 13:48, 24 Sty 2023 |
|
Te envié un mensaje privado.
Saludos |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|