FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kultowe ciężarówki z okresu PRL-u - Deagostini - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Jacek83218
User



Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 132
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:42, 04 Mar 2021 Powrót do góry

Co tam malowanie.
Cieszmy się z modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 326
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Czw 22:59, 04 Mar 2021 Powrót do góry

W126 napisał:
Na stronie 65 tego tematu był link do aukcji z realnymi zdjęciami tego Stara.
allegro.pl/oferta/ star-25-betoniarka-1-43-deagostini-10414574030

Kolor kabiny wydaje się być jaskrawy. Faktycznie przydałoby się go trochę przykurzyć lub zmienić. Wydaje mi się, że to może być ten sam kolor, w którym wypuszczono swego czasu Żuka A-03 oraz Nysę 521 w Złotej Kolekcji.


Jeśli kolor Stara będzie taki sam jak Nysy 521 czy Żuka A03, to według mnie będzie on jak najbardziej poprawny - w znaczeniu zgodności z epoką. Moja prawdziwa Nysa 521 z 1969 roku miała dokładnie taki oryginalnie fabrycznie kolor - czyli występował on w rzeczywistości na prawdziwym samochodzie. (bez ryzyka, że jest jakieś przekłamanie na zdjęciach itp. - mówię, co widziałem na żywo podczas robienia auta niecały rok temu!!!)

Czy pasuje do tego konkretnego Stara?

Jak komuś się nie widzi, to zawsze może zamienić go kabiną i kołami ze Starem 25 z pierwszego numeru - bez zabawy w malowanie Wink
Najprostszy przepis na szarą betoniarkę Cool

a powiedzcie mi, czy ten Star betoniarka jest na krótkiej ramie? czy może ma taki sam rozstaw osi, jak skrzyniowy?

bo jeśli jest krótki, to może jest szansa na wywrotkę W14 czy ciągnik siodłowy :roll:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Historyk1985 dnia Czw 23:02, 04 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2054
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:24, 04 Mar 2021 Powrót do góry

Tak, to krótka rama. To co, jeszcze do kompletu Star 25L potrzebny, co nie? Smile Wtedy chyba wszyscy by byli szczęśliwi.

Pomysł z przekładką kabiny w sumie bardzo sensowny. Przy kołach trzeba będzie uważać, żeby nie połamać felg przy zdejmowaniu ich z osi i szara betoniarka jak znalazł.

Skoro już o Starach mowa, to jeśli dobrze pamiętam Star 20 z Kultowych był chyba kiepsko zeskalowany. Kabina wydawała się za duża. Dobrze kojarzę, czy się mylę? Sprzedałem ten model jakiś czas temu i nie mam porównania z nowym 25. Ciekawe jaki dostaniemy w tej kolekcji i jak będzie ze skalą. Jeżeli oczywiście się pojawi, ale myślę, że w późniejszych numerach powinien być.

O kolorze się nie wypowiem, czy zgodny z epoką, czy nie, bo niestety nie wiem.
Znalazłem jednak takie ciekawostki np. na Starze 200
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz Starze 266
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem, czy to dokładnie ten sam kolor i czy Stary na zdjęciach mają oryginalny lakier, ale być może ten odcień utrzymał się w Starachowicach przez ładnych kilka lat i był stosowany częściej na różnych modelach ciężarówek, tych późniejszych również.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Czw 23:40, 04 Mar 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Pan_Samochodzik
User



Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 542
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:36, 04 Mar 2021 Powrót do góry

Star 20 ma chyba nieco zbyt szeroką kabinę, a przynajmniej takie wrażenie odnoszę porównując ten model z "25-tką".


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Abarth098
User



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2730
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:53, 05 Mar 2021 Powrót do góry

W126 napisał:

Skoro już o Starach mowa, to jeśli dobrze pamiętam Star 20 z Kultowych był chyba kiepsko zeskalowany. Kabina wydawała się za duża. Dobrze kojarzę, czy się mylę?

Może nie widać tego na moim zdjęciu najlepiej, bo nie było robione typowo pod względem tej kwestii, ale kabina jest conajmniej zauważalnie szersza.
Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 326
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Pią 9:54, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Co do odcienia turkusu naszego Stara 25

Pamiętam co najmniej trzy odcienie turkusu

odcień pierwszy - "miętowy turkus" - ten kolor był na Nysie 521 Towos oraz Żuku A03 ze "Złotej kolekcji" - i ten kolor turkusowy na bank był w latach 60-tych stosowany do malowania aut - pewnie też i Stary na niego malowano. model kartonowego Stara betoniarki z Answera ma chyba ten kolor

odcień drugi - "zielony turkus" (czyli turkus z przewagą zieleni)
odcień trzeci - "niebieski turkus" (czyli turkus z przewagą niebieskiego)
To dwa kolory lakieru, jakie kojarzę np. z Nysek Towos z lat 80-tych i 90-tych oraz z Polonezów Caro i Trucków z przodem od Caro. Oba są ciut ciemniejsze od tego "miętowego" - bardziej "pastelowego" od nich.
Do naszego modelu Stara 25 betoniary bardziej by według mnie pasował ten pierwszy - "miętowy", a ten drugi - np "zielony turkus" - jak sam pokazałeś przykład - idealnie by leżał na późniejszym Starze 200:

[link widoczny dla zalogowanych]

Też bym się nie czepiał koloru, gdyby Stara 25 wydano w kolorze "zielony groszek" - jak nasz Żuka A07 ze ZK, albo też i w "zielonym maszynowym"
- ale tu już patrząc po zdjęciach betoniarki nie wygląda mi to na żaden z tych odcieni Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 13:01, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Niebawem kolejne miniatury samochodów z sektora budowlanego, mianowicie Tatra 148 i Kraz 256B1. Czy te modele są również wyczekiwane przez kolekcjonerów z wielką niecierpliwością, jak nasze krajowe marki?

To co widać ze zdjęć, to wykonane są bardzo dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pavellz
User



Dołączył: 15 Gru 2014
Posty: 431
Przeczytał: 37 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 13:03, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Przede wszystkim taka jakość lakieru, połysk i czystość nie są poprawne merytorycznie. Wink
Zmieniając temat - bo niestety mało mogę znaleźć zdjęć - jakie były wersje zabudowy na tych krótkich Starach? Grucha, siodło i coś jeszcze? Nie wiem ile kiosku mam wykupić na konwersje... Wink

Swoją drogą - może zastanowilibyśmy się w ramach projektu grupowego nad jakąś bazą planów/schematów w zależności co kto ma...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2054
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:18, 05 Mar 2021 Powrót do góry

BUSSING napisał:
Niebawem kolejne miniatury samochodów z sektora budowlanego, mianowicie Tatra 148 i Kraz 256B1. Czy te modele są również wyczekiwane przez kolekcjonerów z wielką niecierpliwością, jak nasze krajowe marki?

To co widać ze zdjęć, to wykonane są bardzo dobrze

Tatra z całą pewnością. Nad Krazem jeszcze się zastanawiam. Są dostępne oczywiście lepiej wykonane Tatry w tej skali, o których inni koledzy już chyba nawet w tym wątku wspominali, ale w tej cenie nie ma konkurencji. Nie kupiłem jej wcześniej w wydaniu atlasowskim, więc tym razem na pewno jej nie odpuszczę. Byłbym zachwycony, gdyby w tej kolekcji pojawiła się jeszcze 138 i 815. Dla mnie to kultowe wywrotki PRL obok Kamaza, Jelcza 640 i Steyra 91.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cichy555
User



Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pią 13:29, 05 Mar 2021 Powrót do góry

nie tylko - ale i obok Stara 28/29, Stara 21, Liaza 150, Liaza 706 i oczywiście Jelcza 317. Takie wywrotki chyba też powinny się pojawić... Ja tatrę (mam z Atlasa) będę sprzedawać, podobnie jak sprzedaję żubra, na którego niestety nie ma chętnych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cichy555 dnia Pią 13:31, 05 Mar 2021, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 14:18, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Będzie duża reprezentacja wywrotek. Będą betoniarki, dźwigi. W zasadzie pasowałyby również do tej serii ( do towarzystwa ) - przynajmniej po jednej maszynie - spychacz, koparko-ladowarka. Czy raczej nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Historyk1985
User



Dołączył: 04 Paź 2020
Posty: 326
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dobrodzień / Lubliniec / Kluczbork

PostWysłany: Pią 14:26, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Kabina Stara 20 (z KAP-u) jest o 1 mm szersza od tej w Starze 25 (z KCP) (właśnie to wymierzyłem linijką <--- nie wiem, jak to przeżyję Razz )

Biorąc pod uwagę różnice w szerokościach kabin Żuków z KAP-u (np. A11 a tym z A07), gdzie różnica wynosiła aż 2 mm szerokości "ryjka" - nie wygląda to tak tragicznie Wink

a co do koloru z monitora - to jest oczywista oczywistość, że są przekłamania Wink

Pisałem tylko o kolorach z jakimi spotkałem się na realnych samochodach (lub ich kawałkach, które też zbieram dla próbek lakierów), gdzie w świetle dziennym porównywałem je z kolorami modeli i to zaledwie kilka miesięcy temu - więc nie ma tutaj żadnego "wydaje mi się" "przypuszczam" itp.

W PRL-u była gospodarka centralnie planowana - więc jak myślicie, czy robiono jakieś specjalne palety kolorów dla marki Star? Malowano raczej tym, co dostali z fabryki lakierów. Star 25 mógł mieć taki sam kolor, co Syrenka 102 czy Nysa 501 Cool
Myślę, że sprawdzone kolory z osobówek i dostawczaków na tych ciężarówkach będą jak najbardziej poprawne historycznie!

PS -wiem, że znów się robi trochę offtop, ale zobaczcie, jak nas cały ten wątek emocjonuje, skoro potrafimy tu rozczulać się nad takimi pierdołami, jak poprawność kolorów w danym modelu Wink

Gdyby nas ta seria tak nie interesowała, to tylu zakładek i komentarzy by nie miał ten wątek Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Historyk1985 dnia Pią 14:28, 05 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
huml
User



Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 1188
Przeczytał: 68 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 14:32, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Spychacz i koparko ładowarka to mnie się zdaje nie ciężarówka Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BUSSING
User



Dołączył: 20 Paź 2019
Posty: 852
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 14:38, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Oczywiście, że nie. Ale dobrze pasowałyby do ciężarówek budowlanych. Po jednej maszynie przykładowo.

W niemieckiej serii ciężarówek DDR w Atlasie był autobus Robur


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2054
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 159 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:42, 05 Mar 2021 Powrót do góry

Nie no, to już za duże odejście od tematu. Tak jak nie pasują do tej serii ciągniki rolnicze, tak samo moim zdaniem nie pasują spychacze i koparki. Jest wystarczająco dużo ciężarówek, żeby wypełnić 80 numerów serii, więc nie traćmy ich na zapychacze w formie koparek. Natomiast nie mam nic przeciwko osobnej serii maszyn budowlanych i rolniczych PRL-u, nawet na podwoziach gąsienicowych. Taki DT-75 albo inne Białoruśki wyglądałyby super, ale nie w tej serii.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin