| |
| Autor |
Wiadomość |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1680 Przeczytał: 96 tematów
Pomógł: 44 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pią 16:34, 05 Wrz 2025 |
 |
dzięki mafo. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zetorski dnia Nie 18:28, 26 Paź 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
|
|
 |
archivsoft7
User
Dołączył: 21 Lut 2014
Posty: 182 Przeczytał: 65 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 14:53, 06 Wrz 2025 |
 |
Oprócz wymienionych już elementów mam wrażenie, że poprawili tylne lampy tak, że nie widać bolców i zmienili czcionkę w tablicach rejestracyjnych. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2944 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Sob 16:43, 06 Wrz 2025 |
 |
Osobiście tego nie sprawdzałem, ale czcionka to podobno zmiana na gorsze. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
PiotrekP.
User
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 671 Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rudna Wielka/ Rzeszów
|
Wysłany:
Wto 9:40, 16 Wrz 2025 |
 |
Udało mi się kupić Bosmala, numer schodzi jak świeże bułki, dopiero w 4 punkcie dostałem, bo wykupili. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1192 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Wto 19:22, 16 Wrz 2025 |
 |
U mnie tego dużo jest... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2748 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 206 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 20:38, 16 Wrz 2025 |
 |
Ciekawe, czy są jakieś różnice względem testowego. Jak ktoś ma, to dajcie znać. O kufrze z przodu przyczepy to raczej można pomarzyć, ale może coś innego poprawili? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 4099 Przeczytał: 63 tematy
Pomógł: 92 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Wto 21:26, 16 Wrz 2025 |
 |
O kufrze Przemku, to można tylko pomarzyć. Hachette działa tak jak wszystkie te gazetowe wydawnictwa, idą na łatwiznę, bo Polacy i tak kupią, nawet jak model będzie niezgodny z rzeczywistością i jeszcze będą chwalić wydawnictwo, że w ogóle wydało taki model...
Klapę kufra trzeba zrobić sobie we własnym zakresie...  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Abarth098
User
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 2944 Przeczytał: 68 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:45, 16 Wrz 2025 |
 |
Akurat brak kufra do malucha jest prawidłowy, tylko jego usunięcie wykonano po linii najmniejszego oporu  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2748 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 206 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Wto 21:49, 16 Wrz 2025 |
 |
No w sumie tak, do malucha tak. Ale zamiast kufra powinna być klapa. Cokolwiek zmienili względem testu? Pomalowali chociaż odblaski na zewnątrz? Rajdowy maluch miał kilka zmian i stąd moje pytanie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 887 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 11:18, 17 Wrz 2025 |
 |
Ktoś z Kolegów napisze coś jaśniej?
Modelu nie mam, ale widziałem go w sklepie.
O jakiej klapie mowa? Już myślałem ze chodzi o klapę od kufra przyczepy N126 na butle, ale potem rozpisaliście się o jakiejś klapie w maluchu. W bosmalu ? Nie wiem o co chodzi.
Nie wiem tez, dlaczego w przyczepie miałoby być ewentualnie prawidłowo bez kufra na butle. Wszystkie zdjęcia pokazują, że przyczepa je miała.
Wiec może ktoś z Kolegów napisze, o co w tym chodzi - czego brak i gdzie, co prawidłowo, a co nie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez promens dnia Śro 11:18, 17 Wrz 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2748 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 206 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:16, 17 Wrz 2025 |
 |
Też go nie widziałem i cały czas nikt nie napisał, czy coś zmieniono względem testu.
Były dwie wersje niewiadówki (tak faktycznie, to znacznie więcej niż dwie, ale jeśli chodzi o obecność kufra lub jego brak, no to dwie). Z kufrem na dyszlu (późniejsza) albo bez kufra, ale za to z klapą w poszyciu przedniej ściany przyczepy, tam gdzie w drugiej wersji był kufer. Jeśli przyczepa nie ma ani kufra, ani klapy, to jest to większy lub mniejszy błąd. Testowa nie miała i nie sądzę, że teraz to poprawili. Maluchy zgodnie z prawem mogły legalnie ciągać tylko starsze przyczepy bez kufra, bo te nowsze były dla nich za ciężkie. Zatem ta przyczepa rzeczywiście nie powinna mieć kufra, ale za to powinna mieć z przodu klapę do schowka na butle i powinna się trochę różnić detalami (na przykład kółko pomocnicze pojawiło się dopiero w wersji z kufrem i to w jej drugiej ewolucji N-126b). Model jest pod tym względem błędny. Przynajmniej testowy był, bo nie wiadomo nadal, czy ten z regularnej serii jest taki sam.
W Bosmalu wszystko jest ok, nie ma tam problemu z żadną klapą, a rozmowa była o klapie w przyczepie. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 12:26, 17 Wrz 2025, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
promens
User
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 887 Przeczytał: 44 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 12:47, 17 Wrz 2025 |
 |
Wielkie dzięki. Dla mnie to ciekawa i zaskakująca rzecz, że te campery z kufrem nie mogły być używane razem z Fiatem 126p. To pewnie tłumaczy dlaczego w tamtych czasach nigdy nie widziałem takiej przyczepy ciągniętej przez "maluszka". Ale też N126 bez kufra to widziałem tylko już mocno zdewastowane, wykorzystywane jako budki np. dla ochroniarzy. Być może kufer kiedyś był, ale go usunięto. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
W126
User
Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 2748 Przeczytał: 23 tematy
Pomógł: 206 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Śro 13:20, 17 Wrz 2025 |
 |
Kiedyś Maciek mafo wrzucił fajny link, który sobie zapisałem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Widać jak na przestrzeni kolejnych modernizacji przyczepa N-126 przybierała na wadze. Te z kufrem ważyły już ponad połowę masy Fiata 126p, a do legalnego holowania wymagane było maksymalnie 50% masy holownika. Z 290kg pierwszej wersji N-126 doszli aż do około 400 kg w ostatniej wersji. Ale to nie tak, że konstruktorzy ją usprawniali na podstawie doświadczeń z biedną pierwszą wersją i dlatego była coraz cięższa. Wręcz odwrotnie. W pierwszej wersji wywalili na siłę co się tylko da, żeby nie przekroczyć 290kg i żeby maluch mógł ją ciągać. Potem na przestrzeni lat po prostu przywrócili wszystko to, co powinno być w tej przyczepie od początku i co mogli bez problemu zrobić od razu, bo mieli do tego technologię i możliwości. Izolację ścian, otwierane okna, kółko manewrowe, zewnętrzny kufer na butle itp. Też się dość niedawno podszkoliłem w tym temacie, bo wcześniej jakoś tak przechodziłem obok tych przyczep prawie obojętnie. Budziły uśmiech na twarzy, ale nigdy im się nie przyglądałem i nie rejestrowałem w pamięci, czy mają klapę z przodu, czy może kufer.
Przy okazji przyszedł mi fajny pomysł na książkę dla jakiegoś dobrego autora np. Drążkiewicza. Polskie kampery i przyczepy kempingowe. Można omówić i pokazać wszystkie niewiadówki oraz polskie samochody z nadwoziem typu kamper. Polonezy Trucki, Fiaty pickupy, Żuki, Nysy, Lubliny, Tarpany i ciekawe samoróbki  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 3008 Przeczytał: 53 tematy
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Śro 18:19, 15 Paź 2025 |
 |
Czy ktoś śledzi tę serię? Co ma być po Bomblu? |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
tom18
User
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 570 Przeczytał: 47 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom
|
Wysłany:
Śro 18:27, 15 Paź 2025 |
 |
Nr.6 Polski Fiat 126p Pług Śnieżny |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|