FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Legendy FSO - skala 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2499
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Śro 10:15, 04 Sty 2023 Powrót do góry

Polonez kupiony, ale niestety tak jak się obawiałem, moim zdaniem jest to jeden z najsłabszych modeli tej serii. Może dlatego, że przedstawia prototyp, czego do tej pory nie doświadczyliśmy. Jakość wykonania jest bardzo poprawna, ale zwyczajnie mi do niczego nie pasuje w kolekcji. Na pewno na szybko w gablocie nie stanie, a i myślę, że zainteresowanie w kioskach będzie małe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek83218
User



Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 130
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:25, 04 Sty 2023 Powrót do góry

Nie tyle prototyp, bo takich w kolekcji sporo mamy co po prostu makietę nadwozia. Ten model można określić mianem "zapychacza".


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 822
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 12:11, 04 Sty 2023 Powrót do góry

A ja się nie zgodzę. W mojej opinii model jest bardzo dobry, nie jest zapychaczem i warto go mieć. Idealnie przedstawia w jakich bólach w FSO próbowano zrobić cokolwiek z Polonezem Very Happy. Makieta, nie makieta - to też historia FSO.
Poza tym świetnie wygląda przy produkcyjnym Caro. Smile

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:33, 14 Sty 2023 Powrót do góry

Na tę chwilę znanych jest 29 modeli aut w serii, prawdopodobnie w kolejnych pozostałych 31 numerach kandydatami będą między innymi takie auta:

01 - Syrena - prototyp, 1955
02 - Warszawa M20 U, 1956
03 - Warszawa Ghia. 1959
04 - Samochód Popularny, 1959
05 - Syrena Kombi, 1961
06 - Samochód dostawczy A40, 1968
07 - Syrena Kombi/Coupe, 1971
08 - Polski Fiat 125p Lux, 1977
09 - Mikrobus wycieczkowy, 1978
10 - FSO 125p Pickup wydłużony, 1981
11 - Polonez Sanitarka, 1986
12 - Polonez Truck MR91, 1992
13 - Polonez Truck LB, 1992
14 - Polonez Abmulans Sanitarny, 1993
15 - Polonez Truck Straż Pożrna, 1993
16 - Polonez Caro Orciari, 1993
17 - Polonez Truck "Falen", 1994
18 - Polonez Truck Roy Plus, 1997
19 - Polonez Atu Plus, 1997
20 - Polonez Truck MR98 (P105)

Analiza na podstawie pozycji Jerzego Dembińskiego, Album Samochodów FSO.


Pozostało zatem jeszcze 11 numerów do zagospodarowania, zakładając oczywiście, że seria dotrwa do numeru 60, i że wydawnictwo DEA dalej będzie się trzymało tego albumu jako wzorca, to jest tam jeszcze kilka ciekawostek. Między innymi Polskie Fiaty 125 "Akropolis" i "Monte Carlo".


Post został pochwalony 3 razy
Zobacz profil autora
Edekyogi
User



Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 597
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:03, 14 Sty 2023 Powrót do góry

Jeżeli douzupełnić o bardziej konkretne:
01 - Syrena I - pomniejszona Warszawa
02 - Syrena II - protoplasta Syreny100
03 - Warszawa Ghia - sedan
04 - Warszawa Ghia - kombi
05 - prototyp Warszawa pick-up - z pionowo uciętą kabiną
06, 07, 08, 09 - cztery przedprototypy I, II, III i IV Warszawa 203
10 - prototyp Warszawa 203 ze spłaszczoną maską i atrapą chłodnicy jak ówczesna Skoda Octavia
11, 12 - prototyp/makieta Warszawa 203 sedan z płaską maską i czterema reflektorami oraz kombi z dwoma
13 - prototyp Warszawa 203 kombi z kanciastą ramą okna w tylnych drzwiach
14 - Kotopiesek Polonez/PF125p pick-up
15 - FSO Analog 1,2 - protoplasta FSO Wars na bazie FIAT Ritmo
16 - Polonez pick-up 4x4
17,18 - prototypy małych terenówek 4x4 BR-83 i BR-85 - chociaż w zasadzie to projektował je PIMot ale na bazie Poloneza i zlecenie FSO
(...)
Pewnie jeszcze by się coś znalazło. Tyle, że większość z nich już nie istnieje i nie ma co skanować - a na podstawie zachowanych fotek nikomu za te pieniądze nie będzie się chciało robić Sad(


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edekyogi dnia Sob 14:51, 14 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2499
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Sob 13:07, 14 Sty 2023 Powrót do góry

Ciekawa analiza! Pytanie czy DeA nie zdecyduje się powtórzyć modeli wydanych już w KAP-ie, bo to kolejnych kilka(naście?) modeli. Do tego dochodzą różne modele produkowane w mniejszych ilościach na licencjach, no i wreszcie czasy Daewoo. Więc potencjał do ciągnięcia serii jest spory Wink
Póki co, seria wg mnie bardzo udana. Zakładałem kupno tylko wybranych modeli, a mam zdecydowaną większość.

PS. Jak wyglada ten samochód popularny 1959?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1586
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:34, 14 Sty 2023 Powrót do góry

To takie małe czteroosobowe, czterodrzwiowe bardzo ładne autko mające docelowo zastąpić Syrenę. Oczywiście album przedstawia makietę, ale być może modelik byłby w stanie się ukazać. Fotografie ukazują je prawie z każdej strony, jeśli do tego są gdzieś wymiary, byłaby to ładna i ciekawa miniaturka, i dowód na rozwój rodzimej motoryzacji, bynajmniej plan był...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1960
Przeczytał: 13 tematów

Pomógł: 155 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:36, 14 Sty 2023 Powrót do góry

W artykule na ostatnim screenie z tej książki jest popularny [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
meteor1983
User



Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 169
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:49, 14 Sty 2023 Powrót do góry

Ciekawe w jakich barwach występował mikrobus wycieczkowy FSO??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacek83218
User



Dołączył: 27 Lut 2017
Posty: 130
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:17, 15 Sty 2023 Powrót do góry

Ja za to mam nadzieję że takie ulepy z gliny jak te makieta Caro się nie pojawią i w ogóle żadne "modele modeli". Mimo że go kupiłem podtrzymuje zdanie że to "zapychacz". Za to na auta Daewoo bym się nie obraził. Wiem że w FSO były tylko montowane i nie jest to nasz projekt (125p też z resztą nie), ale jednak nam Polakom bezwzględnie kojarzą się z Żeraniem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacek83218 dnia Nie 18:13, 15 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2432
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:07, 15 Sty 2023 Powrót do góry

Jacek83218 napisał:
(.....) Za to na auta Daewoo bym się nie obraził. Wiem że w FSO były tylko montowane i nie jest to nasz projekt (125p też z resztą nie), ale jednak nam Polakom bezwzględnie kojarzą się z Żeraniem.

Montowane były tylko pierwsze modele po rozpoczęciu współpracy z Daewoo, tzw pierwsza generacja Daewoo - FSO czyli Leganza, Espero, Tico i Nexia (ta ostatnia też w Lublinie).
Kolejne, nowe modele Daewoo były już w FSO produkowane.
A co do polskich samochodów osobowych (seryjnych) to jedynie Syrena się kwalifikuje jako w pełni polska, wszystkie pozostałe miały obcy rodowód.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Nie 15:07, 15 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Arku-1982
User



Dołączył: 02 Kwi 2022
Posty: 89
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 23:06, 15 Sty 2023 Powrót do góry

Pamiętam 1994 jak to rodzice chcieli przeskoczyć z kaszlaka na coś rozsądniejszego, to się chodziło od salonu do salonu czy też komisu a z marzeń pozostał... kaszlak, takie to były cudowne czasy Sad szczególnie do dziś utkwił mi jeden salon Daewoo w centrum miasta, zaraz obok piekarni, zazwyczaj salony są na obrzeżach miast no nie ? I było tam nowiutkie Daewoo Tico jeden w zielonym metaliku drugi pomarancz a może brązowy metalik ?, ja się wręcz modliłem żeby rodzicom udało się go kupić, wiadomo nówka i pięcio drzwiowy, ale życie... Natomiast w tej serii chciałbym jednak by skupiono się Prlowskiej motoryzacji jaka była taka była...ale była. Moim marzeniem jest by w którymś z numerów pojawiła się Syrena kombi ale przedewszystkim Syrena 100 taka jaką testował Andrzej Talar w serialu Dom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Arku-1982 dnia Nie 23:07, 15 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
grundig
User



Dołączył: 23 Gru 2022
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 15:18, 16 Sty 2023 Powrót do góry

Koniec koncow to lepiej im wyszło ze nie przeskoczyli bo to tak samo bezpieczne auto na drodze co i malczan. Swoją droga nie wiem czy to odpowiedni temat na ten watek.
Druga rzecz to dlaczego kolekcja ma się skupić na okresie PRL-u? FSO aż do 2002 tłukło Polonezy czyli technologia sięgająca PRL-owej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez grundig dnia Pon 15:19, 16 Sty 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2499
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Pon 22:55, 16 Sty 2023 Powrót do góry

Biorąc pod uwagę, że pojawiły się już Cargo i kombi to założenia/życzenia o samych pojazdach z czasów PRL są już nieaktualne. Co wcale mi nie przeszkadza. Nasza motoryzacja była na tyle uboga, że cieszy każdy wydany modelik niezależnie od epoki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2432
Przeczytał: 69 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:01, 17 Sty 2023 Powrót do góry

grundig napisał:
(.....)FSO aż do 2002 tłukło Polonezy czyli technologia sięgająca PRL-owej.

Płyta podłogowa Poloneza (1978 - 2002) oraz podstawowe układy i podzespoły, w tym silniki 1,5 i 1,6 wywodziły się z Fiata 1300/1500 czyli z lat 50 tych. To była technologia z okresu bardzo wczesnego PRL 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin