FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Bartek - Japonia w miniaturze. Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Nie 18:05, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

ekstra modeliki !
a te dwa ostatnie robią wrażenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2484
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 20:13, 02 Kwi 2023 Powrót do góry

Bartek, może i długo nic nie prezentowałeś w tym temacie, ale jak już wróciłeś to razem z drzwiami Very Happy
Nissany przepiękne!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 817
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Śro 19:21, 05 Kwi 2023 Powrót do góry

Dziękuję kolegom za miłe słowa po ''odkurzeniu'' tematu. Smile

Lecimy dalej z tematem, tym razem marka z diamentami w logo - Mitsubishi.

Na pierwszy ogień idzie główny konkurent dla Subaru Legacy w grupie A, czyli Galant VR-4. Spory sedan z napędem 4WD, systemem czterech kół skrętnych i turbodoładowanym, kultowym silnikiem z rodziny 4G63, może nie odniósł poważnych sukcesów w rajdach ale dał początek sukcesom kolejnemu bohaterowi tego posta - Lancerowi Evolution.

Konkretnie jest to VI, czyli kolejna odsłona kultowego Evo. Względem Evo V zmiany dotknęły głównie chłodzenia i trwałości silnika, m.in obejmowały zastosowanie tytanowo-aluminiowego koła turbiny jako pierwszego w samochodzie produkcyjnym. Zmiany objęły też przód, nieznacznie wnętrze oraz inne elementy wyposażenia.

Oba modele to IXO i robią naprawdę dobre wrażenie. Typowe wersje JDM, świetne, niebieskie wnętrze z fotelami Recaro (Evo) czy fototrawione wycieraczki bardzo cieszą oczy. Nie jest to poziom nie wiadomo jaki, jednak prezentują się nadzwyczaj dobrze. Galanta szukałem długo, Lancer trafił się przypadkiem bo mój zbiorek Evo miał się już nie powiększać. Zatem mam aktualnie numery V, VI, VII, X. Very Happy

60. Mitsubishi Galant VR-4 E39A - IXO.
1987-1989.
2.0 (4G63T) DOHC Turbo R4 205KM/294Nm.
H84 Grace Silver.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

61. Mitsubishi Lancer Evolution VI RS CP9A - IXO.
1999-2001.
2.0 (4G63T) DOHC Turbo R4 280KM/373Nm.
W83 Scotia White.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I na koniec prezentacja mojego aktualnego zbioru Evo. Mamy zatem :
1. Evolution V RS - IXO/WhiteBox.
2. Evolution VI RS - IXO.
3. Evolution VII GSR - AutoArt.
4. Evolution X GSR - Kyosho.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Śro 19:21, 05 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3125
Przeczytał: 104 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Śro 20:00, 05 Kwi 2023 Powrót do góry

Kolejne piękne modele. A w gromadce wyglądają rewelacyjnie. Świetny zbiór. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 351
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 20:23, 05 Kwi 2023 Powrót do góry

"Szósteczka" to fajne EVO było, do tego w specyfikacji "TM" Wink

Piękna miniatura.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
W126
User



Dołączył: 03 Lut 2021
Posty: 1954
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 152 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:11, 05 Kwi 2023 Powrót do góry

Lancery super, chociaż przyzwyczaiłem się do tej bryły widząc go często na zdjęciach w malowaniu Ralliartu i oglądając w TV i sieci przejazdy Makinena. Za to Galant... Kiedyś to był moim zdaniem najładniejszy sedan z tych nieoczywistych i mniej popularnych. Nos trochę na rekina, jak w starszych BMW, do tego klasyczna bryła sedana, jakieś fajne felgi i mały spojler na tylnej klapie. Super auto. Nigdy nie kupiłem takiego w 1:1, a dziś to już prawie zabytek i ładnych egzemplarzy za normalne pieniądze raczej nie ma. Model dobrze oddaje zalety i urok tego auta. Fajne to były lata wśród japońców na przełomie '80 i '90. Dziś to wszyscy klepią prawie takie same auta w kształcie jajek od jednego szablonu, bo liczą się opory, Cx i niskie zużycie paliwa. Samochody robią się coraz mniej charakterystyczne. Zupełnie jakby wymyślono idealną bryłę i każda firma ją powtarza, bojąc się zaoferować coś innego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez W126 dnia Śro 21:11, 05 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wtk
User



Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia

PostWysłany: Czw 6:32, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Zestaw Lancerów, zwłaszcza V i VI cieszy moje oko!! Very Happy
Póki co mam tylko żółtą VII od AA...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2484
Przeczytał: 113 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Czw 7:20, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Pamiętam czasy, kiedy takie Lancery Evo widywało (lub najpierw słyszało) na ulicach. Ziemia drżała w pobliżu. Do dziś wywołują u mnie emocje, choć niestety to już bardzo rzadki widok.
Wspaniała mini-kolekcja!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marck1
User



Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 110
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 11:48, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Kol. Bartek, spotkałeś się z modelem Hondy Accord VII - sedan 1:43, bo o skali 1: 24 to nawet nie marzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 817
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Czw 13:01, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

No i znów dzięki koledzy za mile słowa. Smile
marck1, tak. Występuje ta generacja jako sedan i kombi od Ebbro. Ale ceny nie są zbyt atrakcyjne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Czw 16:06, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Ja widzę, zdecydowanie wersje "cywilne" Very Happy
Gdyby "wejść" w rajdówki powstałyby pewnie osobne kolekcje do każdego Evo Very Happy
Ładny zbiorek, powodzenia w domknięciu wszystkich Evo w cywilu Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 21:17, 06 Kwi 2023 Powrót do góry

Galant fajny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bartek.
User



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 817
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 139 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Pią 22:00, 07 Kwi 2023 Powrót do góry

Ależ nabieramy tempa! Lecimy dalej...

Dziś zabieram Was do Hiroszimy - jedynym na świecie miejscu, gdzie wielkoseryjnie wytwarzane były silniki konstrukcji Feliksa Wankla (...i nadal są!)

Mowa oczywiście o Maździe a konkretnie RX-7 i jej dwóch ostatnich generacjach.

Pierwsza, którą zaprezentuję to generacja FC czyli druga. Po lekkiej i zwinnej SA22C przyszedł czas na większy komfort, więcej masy, lepsze wyposażenie i więcej mocy. Smile W Japonii była nazwana Savanną i każdy dwurotorowy wankel był wyposażony w Turbo.
Model od Kyosho przedstawia poliftową wersję GT-X. Jest trochę zalany farbą i zauważyłem, że tyczy się to jedynie tego konktetnego koloru. Jednak poza tym to stare dobre Kyosho.

Drugim modelem jest najszybsza, najbardziej hardkorowa wersja RX-7, która kiedykolwiek powstała. A mowa o Spirit R Type A z generacji FD.
Wersja limitowana do 1500 szt wprowadzona pod koniec produkcji w 2002 roku tylko w Japonii, obejmowała trzy różne konfiguracje :
Type A (lekkie kubełki Recaro, 5M skrzynia biegów, dwuosobowe wnętrze).
Type B (skórzane kubełki Recaro, 5M skrzynia biegów, układ 2+2).
Type C (jw, 4A skrzynia biegów).
Kultowe felgi BBS oraz lakier Titanium Grey były głównymi wyróżnikami Spirit R.
Jeżeli chodzi o model o to jest to również Kyosho. Posiada wszystkie wyróżniki tej limitowanej wersji i jest świetny! Smile

Do prezentacji zostały jeszcze dwa wankle Mazdy, które powinny zamknąć minikolekcję, ale o tym w dalszych postach. Smile

62. Mazda Savanna RX-7 GT-X FC3S - Kyosho.
1989-1991.
1.3 (13B-T) Turbo 205KM/265Nm.
SQ Blaze Red.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

63. Mazda RX-7 Spirit R Type-A FD3S - Kyosho.
2002.
1.3 (13B-REW) Twin Turbo 280KM/314Nm.
25G Titanium Gray Metallic.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Pią 22:07, 07 Kwi 2023, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3125
Przeczytał: 104 tematy

Pomógł: 73 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pią 22:10, 07 Kwi 2023 Powrót do góry

Kapitalne Mazdy. Coraz bardziej podoba mi się Twoja kolekcja. Tak trzymaj Bartku. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 932
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:31, 08 Kwi 2023 Powrót do góry

Co jeden to lepszy. Kozacka kolekcja. Super się ją ogląda Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin