 |
|
 |
|
Autor |
Wiadomość |
Cox.P
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 704 Przeczytał: 22 tematy
Pomógł: 43 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
|
Wysłany:
Sob 20:17, 08 Kwi 2023 |
 |
Super. A dziś na ulicy spotkałem RX-8. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 910 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 157 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Nie 21:30, 09 Kwi 2023 |
 |
Cox.P, RX-8 również czeka na swoją kolej...
Pod te święta i z okazji mojego 700-nego posta postanowiłem zaprezentować dwie hardkorowe wersje Skyline'a GT-R, które posiadam w swoich zbiorach. A mowa oczywiście o firmie Nismo.
Pierwszy z nich to absolutny rodzynek, niezwykle rzadki i zaawansowany technicznie. Mowa o Nismo 400R stworzonego na bazie BCNR33, którego nie dotyczyła ''dżentelmeńska'' umowa o nie przekraczaniu mocy 280KM, gdyż Nismo to firma tworząca auta do wyścigów i sportu.
Auto dostało wszystko co najlepsze : pojemność silnika powiększona z 2.6 do 2.8, wiele elementów (wał korbowy, tłoki) jest kutych, tytanowy układ wydechowy, karbonowy wał napędowy itd. To wszystko stoi na kultowych już felgach Nismo LM-GT1.
Auto w 1996 roku przyspieszało 0-100 w 4s i miało licznik wyskalowany do 320 km/h (w Japonii obowiązywało wtedy maksymalnie 180). Łącznie powstało jedynie 40 kilka sztuk.
Drugim modelem jest najniższa wersja Nismo dla generacji BNR34, czyli S-Tune w odmianie Sport Resetting. Modyfikacje obejmowały maksymalne wykorzystanie potencjału silnika RB26DETT. Zmodyfikowano przede wszystkim ECU, aparat zapłonowym, świece, sprzęgło, przestrojone zawieszenie, hamulce itd. Auto jest wyposażone w standardowy bodykit Nismo wraz z kołami Nismo LM-GT4.
Oba modele to Kyosho. 400R to dość nowy wypust z żywicy. Jest dość lekki, natomiast bardzo dobrze wykonany. Wszystko jest na swoim miejscu.
S-Tune to stary dobry wypust z otwieraną maską i pięknym silnikiem RB26DETT. Detale jak siatki w zderzaku, kalkomanie czy perłowy, biały lakier robią wrażenie. Teraz należy polować na Z-Tune...
64. Nismo 400R BCNR33 - Kyosho.
1996-1997.
2.8 (RBX-GT2) DOHC Twin Turbo R6 400KM/470Nm.
AR1 Super Clear Red ll
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
65. Nismo Skyline GT-R S-Tune Sport Resetting BNR34 - Kyosho.
2002.
2.6 (RB26DETT) DOHC Twin Turbo R6 350KM/?Nm.
QX1 Pearl White.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na koniec detale 400R & S-Tune :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam! |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Nie 21:45, 09 Kwi 2023, w całości zmieniany 3 razy
|
|
 |
 |
emer
User
Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2383 Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 60 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 22:08, 09 Kwi 2023 |
 |
Bajka! Super foto. Gratulacje! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
sprzewo
User
Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2805 Przeczytał: 59 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka
|
Wysłany:
Nie 22:42, 09 Kwi 2023 |
 |
Piękności  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3689 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 85 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Pon 9:55, 10 Kwi 2023 |
 |
Kapitalne zdjęcia, a i modele rewelacyjne. Przyjemnie się ogląda takie prezentacje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
zetorski
User
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1497 Przeczytał: 89 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska
|
Wysłany:
Pon 21:29, 10 Kwi 2023 |
 |
 |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3713 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Wto 15:08, 11 Kwi 2023 |
 |
Starsze wydania Kyosho z otwieranymi elementami zawsze były ekstra.
Gratuluję  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 910 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 157 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Pią 14:46, 07 Lip 2023 |
 |
No i znowu zrobiła się dłuższa przerwa. W prawdzie nie tak długa jak poprzednio, ale obiecałem sobie, że tak się nie stanie.
Czas trochę nadrobić, dlatego wrzucę modele już dawno temu ''obcykane'' i czekające na wrzutkę na forum.
Dziś na tapecie Subaru i dwie generacje kultowej Imprezy.
Pierwsza z nich to ostatnie wcielenie drugiej generacji, tj. ''Hawkeye''.
Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać. Kultowa sylwetka z wlotem na masce, ogromnym spojlerem, złotymi felgami i niebieskim wnętrzem robi robotę. Mój egzemplarz od AutoArt nie jest niestety niebieski a biały, jednakże wygląda niezwykle elegancko. Jak na AutoArt przestało, model jest genialny.
Druga pozycja to trzecia generacja w wersji S206 (w tym przypadku). Jest to odskocznia od rajdowego charakteru STi na rzecz torów wyścigowych. Auto jest odelżone, ma ogromne skrzydło i sporo karbonowych dodatków. Moja wersja to konkretnie S206 NBR Challenge Package stworzona na cześć zwycięstwa w 24h długodystansowym wyścigu na Nurburgringu w 2011 roku. Wyposażony został w dodatkowe elementy z karbonu, specjalne 19 calowe felgi BBS, specjalne emblematy itd.
Model stworzyło Ebbro - jest świetnie wykonany!
Część druga Subaru już niedługo.
66. Subaru Impreza WRX STi GD - AutoArt.
2005-2007.
2.0 (EJ20T) DOHC Turbo B4 280KM/422Nm.
51E Aspen White.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
67. Subaru Impreza WRX STi S206 NBR Challenge Package GE - Ebbro.
2011.
2.0 (EJ20T) DOHC Turbo B4 320KM/431Nm.
C7P Lightning Red.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3689 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 85 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 21:03, 08 Lip 2023 |
 |
Obydwa świetne i obydwa mi się podobają. Co prawda wolałbym Subaru Imprezę oglądać w niebieskim lakierze, ale i tak wygląda świetnie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
And1
User
Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 1119 Przeczytał: 39 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 18:53, 30 Lip 2023 |
 |
Co prawda bliższe mojemu sercu są wcześniejsze wersje, to nie można im wiele zarzucić. Same modele super wykonane. Mnogość detali i ich dokładność jest bardzo wysoka. Szczególnie wydechy mi się podobają, wyglądają jak prawdziwe  |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Bartek.
User
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 910 Przeczytał: 28 tematów
Pomógł: 157 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pabianice
|
Wysłany:
Sob 0:35, 07 Gru 2024 |
 |
Bartek. napisał: |
Część druga Subaru już niedługo.
|
Haha, ta na pewno.
Znowu minął ponad rok od ostatniego ''ruchu'' w tym wątku... A tam, kiedy ja to nadrobię... A jeszcze tyle pozycji do pokazania.
Jaka japońska marka zapadła w pamięci jako producent aut z nietuzinkowym silnikiem Wankla ? No właśnie.
Dziś będzie o Mazdach i to nie byle jakich, bo o pierwszym modelu z tym silnikiem oraz aktualnie ostatnim...
Cosmo Sport bądź 110S (eksport) zaprezentowano w 1967 roku jako pierwszy, seryjny samochód Mazdy (i w ogóle) z dwurotorowym silnikiem Wankla. Niewielki, futurystyczny pojazd ważący nie całą tonę robił wrażenie. Był to pierwszy ''halo car'' Mazdy, który powstał w niewiele ponad 1000 sztuk i jest obecnie cennym, typowo JDMowym klasykiem.
Drugim modelem jest ostatnia przedstawicielka sportowego auta z silnikiem rotorowym tj. RX-8, zaprezentowana w 2003 roku jako następczyni legendarnej RX-7 FD. Świetnie narysowane, czterodrzwiowe coupe z ogromną ilością detali nawiązujących do swojej jednostki napędowej zrobiło karierę i moim zdaniem bardzo dobrze utrzymało ducha swoich poprzedników.
Za modele w kolejności odpowiadają : Ebbro oraz AutoArt. Oba świetne, oba finezyjne.
68. Mazda Cosmo Sport L10A - Ebbro.
1967-1968.
1.0 (0810) 110KM/130Nm.
Chamonix White.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
69. Mazda RX-8 SE3P - AutoArt.
2003-2008.
1.3 (13B-MSP) 231KM/211Nm.
27B Winning Blue Metallic.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
To na dzisiaj tyle. Mam nadzieję, że z kolejnym postem nie zejdą mi znowu dwa lata.  |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bartek. dnia Sob 0:37, 07 Gru 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
mafo
Moderator
Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3689 Przeczytał: 74 tematy
Pomógł: 85 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno
|
Wysłany:
Sob 9:32, 07 Gru 2024 |
 |
Obydwa modele świetne, choć bardziej mi się wzrok zatrzymuje na starszej Maździe. Jest piękna... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
andy ns
User
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3713 Przeczytał: 71 tematów
Pomógł: 87 razy Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska
|
Wysłany:
Nie 9:06, 08 Gru 2024 |
 |
Cosmo świetna
Na tamte czasy Cosmos - u nas jeździły Wawki, Syreny i inny "złom". |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|
|
|
 |
|
 |
|