FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Dzieła sztuki na kołach ... - America 1950s Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Sob 20:30, 19 Lip 2014 Powrót do góry

Hihi, wiem, wiem. Po czasie się zorientowałem, że nie do końca sprecyzowałem swoją wypowiedz.

Nie mam ogólnego kierunku odnośnie koncernu, szczerze mówiąc. Biorę to, co mnie urzeka i na co mógłbym patrzeć godzinami Wink
Chrysler - odkąd zobaczyłem u Fogartego Tow&Country z Matrixa, postawiłem go sobie, jako kiedyś przy okazji większej gotówki. Nie gustuję w Cabrio, jednak poziom tego modelu jest fenomenalny i na styk wpasowuje się, w moje ramy czasowe ( 1949 - 1960 ).
Dodge, przód rocznika '58 jest obłędny - nic dodać nic ująć, Custom Royal to '59 też fajny ale ... Ciut wydaje się za drogi niestety.
Dawno na Neo nie wchodziłem, zapowiada się fajnie, oby to był rocznik '58 albo '59 - wolę '59 Hyhy - w budzie 4 Door Rolling Eyes

Powiem Ci, że spodobał mi się Cadillac Deville '59, głównie za sprawą budy typu 4 Windows, ale ten miedziany kolor .... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:09, 22 Lip 2014 Powrót do góry

Też wolę '59 jeśli chodzi o Mercurego. Co prawda mam ten rocznika, ale w 1:18 Sun Star. Smile

Ładnie się rozwijasz w 50s 1:43. Ja ostatnimi czasy zrobiłem sporo zakupów ale przeważnie z 70s. Muszę koniecznie sprawić sobie kilka 1:43 z 50s. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Śro 11:12, 23 Lip 2014 Powrót do góry

Ostatnio, dzięki models4u, obejrzałem dwa modele od SunStar 'a; Plymoutha Fury'60 ( swoją drogą, ma genialną linię boczną, jedną z piękniejszych jaką widziałem ), i Forda Fairlane 500 '58 - nie lubię tego rocznika, ale zobaczyłem z ciekawości.
Poziom wykonania świetny, chociaż Plymouth miał na chromach, lekkie " zadziorki " pozostałe po formie. W Fordzie brakowało mi, składanego dachu, bo i tak miał materiałowy.
Może ktoś kiedyś, pokusi się o Fairlane 500 Skyliner '59 - zresztą to pierwszy amerykaniec, z lat 50-tych który mnie urzekł Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:05, 10 Sie 2014 Powrót do góry

Powiadasz, że to pierwszy Amerykaniec, który Cię urzekł... Neo dało zapowiedź Forda Fairlane 500. Mam szczerą nadzieję, że chodzi właśnie o '59. Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Pojawiła się pierwsza fota zapowiadanego Lincolna Premiere:

Image

[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo chciałem go od Sun Star, ale kupię od Neo, ze względu na wielkość. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Nie 12:49, 10 Sie 2014 Powrót do góry

O tym Lincolnie nic nie wiedziałem. Świetna informacja ! Lincolny w tamtych czasach były piękne, ta smukła linia i zabudowane koła. Plus za świetny zestaw kolorystyczny, pozycja obowiązkowa !
I jak to ja, muszę pozrzędzić ... Wolałbym starszy rocznik, z obłym przodem tj. sprzed liftu całej gamy w '56. Tak czy siak, myślę że warto i poczekać na tego Hyhy

Co do Forda - tak, widziałem go w jakiejś książce o samochodach, jak miałem z 7, może 9 lat. Pamiętam, był to biało-czerwony Skyliner Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Nie 13:00, 10 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Wto 15:40, 09 Cze 2015 Powrót do góry

Po długiej przerwie, czas na coś nowego.
Niedawno dojechał prezent urodzinowy, w postaci Oldsmobila Ninety-Eight Holiday Sceni Coupe z 1959.
Oldsmobile po dość nieciekawym roczniku '58, w końcówce tego samego roku ( model na rok 1959 ), zaprezentował zupełnie nową stylizację nazwaną " Linear Look ", niski, smukły, bez przesadnych zdobień. Modne w tamtych czasach białe boki opon ( White wall tires ), oraz lekkie osłony kół tylnych ( fender skirts ), także znalazły swoje zastosowanie Smile
Charakterystyczny element to płetwy rozpoczynające się nad przednimi lampami, biegnące przez całą długość auta, zwieńczone pojedynczą, zaokrągloną lampą na jego końcu.
Najwyższy model w gamie Olds 'a stanowił właśnie Ninety-Eight ( podstawowy to Super 88 oraz Dynamic 88 )Jego wymiary; rozstaw osi 3209 cm, długość 5660 cm, waga - prawie 2 tony. Silnik to oczywiście V8 z serii Rocket, model 394 ( 6.5 l ), moc 315 km oraz 518 Nm ...
Cena bazowego modelu Ninety-Eight w przeliczeniu na dzień dzisiejszy wynosiła $30 200 ( ok. 112 000 zł ). Łącznie w roku 1959 wyprodukowano 383,000 Oldsów ( 7 % udziału w rynku USA ), z czego 13,669 stanowił model Ninety-Eight Holiday Sceni Coupe.
Model produkcji Neo został " skonfigurowany " w malowaniu two-tone; Cardinal Red ( DDL - 70961 ) oraz Polaris White ( DDL 8160 ), kombinacja wnętrza to wariant 380; Dark Grey Carpet ( ciemno-szary dywan ) / Red and Ivor instrument Panel ( czerwień i kość słoniowa na desce rozdzielczej )/ Ivory Star-Lite Headlining ( jasno-kremowa podsufitka ).

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Wto 15:47, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:16, 18 Cze 2015 Powrót do góry

Świetny model. Gratuluję zakupu. Smile Jest na mojej liście planowanych zakupów obok Pontiaca Bonneville '59 i Mercury'ego Parklane '59.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pią 9:53, 23 Paź 2015 Powrót do góry

Wyjeżdżając na MTP, zakładałem, że dopadnę jakieś ładne Neo albo Sparka.
Rozważałem Cadillaca series 62 Convertible '57 lub DeVille '59.
Cadillaców nie było, ale na stoisku Pana Samochodzika wygrzebałem stary model Neo, dość rzadki i trudny do zdobycia. Dodge Polara 1960. Ostatnia sztuka na stanie.

W 1960 roku, koncern Chryslera, całkowicie przeprojektował linię Dodga. Zniknęły dostępne od dawna modele Coronet, Royal i Custom Royal.
Nowa linia modelowa, to i nowe nazwy. Gamę otwierała rodzina Dart ( Seneca, Pioneer, Phoenix ), wyżej z lekko inną stylistyką stał Matador, a na szczycie - Polara.
Polara dostępna jako Hardtop Sedan, convertible, Coupe, stanowiła bogatszą odmianę Matadora. Pełniejsza galanteria, mocniejszy silnik, inny gaźnik.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:25, 28 Paź 2015 Powrót do góry

Ten Dodge miażdży system. Smile
To był ostatni rocznik Dodge'a w takiej klasycznej stylizacji grilla i układu lamp lat 50s. W 1961 poszli za stylizacją GM i był już trend typowy dla początku 60s.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Sob 11:18, 20 Paź 2018 Powrót do góry

Dawno nic tutaj nie dodawałem.
Dziś czas na model szczególny pod paroma względami.
Jest to swego rodzaj pamiątka - to raz.
Po drugie, nie będę ukrywał, to najpiękniejszy model w moich zbiorach i jeden z piękniejszych jakie widziałem. I sam model, jak i samochód ... Robią robotę.

Druga połowa lat 50-tych, do dla Plymoutha i całego koncernu Chryslera złote lata designu. Virgin Exner, wdrażając Forwad-Look Design, odwalił kawał dobrej roboty - druga połowa lat 50-tych, to złota era motoryzacji.
Plymouth na rok modelowy '57 został okrzyknięty najpiękniejszym samochodem ( uznawany dziś za symbol epoki, Chevy '57 był wtedy uważany za ... o wiele brzydszy niż Plymouth ). Niestety, katastrofalna jakość produktów Chryslera ; ogromna korozja, już po kilku miesiącach po opuszczeniu fabryku, przenikanie wody do kabiny pasażerskiej przez słupki A, skręcanie się ram, problemy montażu, odpadający lakier, zniszczyły zaufanie klientów. Zmiany materiałów, poprawa jakości, nie pomogły za wiele ... Rok 1958 to lekkie zmiany stylistyczne. Kryzys który wybuchł w grudniu 1957 spowodował dalszy spadek sprzedaży modeli roku 1958.
Rok 1959, przyniósł dość mocną restylizację linii zapoczątkowanej w 1957, mechanika i sama konstrukcja dalej pozostały bez zmian.

Rok 1960 stał się mocno przełomowy dla Plymoutha. Zupełnie nowa konstrukcja tzw. Uniody ( wspólna konstrukcja podłogi szkieletu, z ramą pomocniczą dla silnika ), nowy design ze ... stabilizatorami.
Skrzydła, nie były już w modzie, a samo słowo " skrzydła / fins ", zostało skreślone ze słownika. Exner dalej upierał się, że stabilizatory poprawiają prowadzenie pojazdu. Niestety, klienci byli innego zdania. Nowa linia modelowa Forda ( Falcon ), czy przestylizowane Chevrolety z poziomymi skrzydłami, wyznaczały już nowe trendy ...
Pomimo nowej konstrukcji i designu, Plymouthy '60 dalej przypominały swoich poprzedników, a słynne hasło " Suddenly, it 's 60 ! " straciło na znaczeniu. Sprzedaż spadała, pomimo poprawy jakości, znakomitego automatu, czy solidnej konstrukcji ( zwiększona ilość zgrzewów plus konstrukcja Unibody, zapewniała większą sztywność i żywotność pojazdu ). Plymouthy '60 były chwalone za fantastyczne prowadzenie i komfort jazdy. Zawieszenie opierało się na drążkach skrętnych, po raz pierwszy użytych na masową skalę ( standardem tych czasów był resor piórowy z tyłu, z przodu zaś, wahacz trójkątny i sprężyna śrubowa ).

Rok 1960 to także wprowadzenie nowej sub-marki Valiant, czyli tego czym w zasadzie był Plymouth - taniej i popularnej marki.
Następny rok modelowy 1961, był jeszcze gorszy. Całkowita rezygnacja ze stabilizatorów, jeszcze dziwniejszy przód, całkowicie pogrążył Plymoutha w sprzedaży...

Prezentowany model to Fury Convertible, czyli najwyższy model w palecie na rok 1960. Jego wyróżnik, to standardowe malowanie two-tone painting, więcej chromu w dolnej partii nadwozia, oraz charakterystyczny ornament na tylnym skrzydle - niższe modele, posiadały dwa krzyżujące się bumerangi - symbol Forwadr-Look Design.
Model Neo, został " doposażony " w atrapę koła zapasowego Sport Deck ( dość często wybierane akcesorium w całej gamie Plymoutha ), oraz spłaszczoną u góry i dołu kierownicę. Schemat malowania to Sky-Blue / Oyster White.
Jedną z ciekawszych opcji, do modelu Fury, był wysuwający się fotel, który miał pomóc w łatwiejszym wsiadaniu ( działał on, jednak po otwarciu drzwi do końca, co wykluczało tą opcję na ciasnych parkingach ), oraz do modelu Sport Fury, panoramiczna tylna szyby Sky-Hi - dawała ona, pasażerom tylnej kanapy, jeszcze lepszy widok na niebo.


Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 11:22, 20 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 387
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:56, 20 Paź 2018 Powrót do góry

Powrót w wielkim stylu. Wink
Świetna prezentacja modelu zarówno pod względem zdjęć i opisu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Sob 14:40, 23 Mar 2019 Powrót do góry

Kolejna nowość w kolekcji.
Wahałem się zakupem. Mam już ten model w skali 1/18, a rocznik młodszy - w 1/43.
Po wahaniach, kupiłem i nie żałuję.
Jest to Chevrolet Bel Air Impala Sports Sedan z 1958.

W 1958 roku, Chevrolet wprowadzi na rynek nowy model, a właściwie najwyższy stopień wyposażenia, do modelu Bel Air. Była to wersja Impala, produkowana tylko w nadwoziu Convertible, oraz Sports Sedan ( czyli two-door coupe hardtop ).
Od następnego roku modelowego, Impala, zastąpiła Bel Aira, na stanowisku flagowego modelu. Wyróżnikiem modelu Impala, stały się potrójne tylne lampy - znak charakterystyczny kolejnych generacji ( Biscane i Bel Air posiadały podwójne tylne lampy ).

Rocznik 1958, był pierwszym w historii marki, gdzie zastosowano quad-headlamp, czyli cztery reflektory z przodu auta. Moda ta, przetrwała praktycznie do początku lat 90-tych, do czasu zakończenia produkcji modelu Caprice Classic.
Chevrolet na rok '58 całkowicie odmienił swoją stylistykę - co ciekawe - tylko na rok modelowy 1958. Wcześniej, jedno nadwozie, było produkowane przez 3 - 4 lata, ze zmianami detali.
Nowe modele, szły z godnie z obowiązującymi już trendami - stały się niższe, szersze i nieco dłuższe. Zapewniało to, lepsze prowadzenie i wygląd auta.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Skuderia
User



Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 776
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętochłowice

PostWysłany: Sob 18:03, 23 Mar 2019 Powrót do góry

Piekny model, milo sie oglada bo jestem wielkim fanem tego samochodu.
Mam kilka Imapli ale w skali 1/24 i 1/18.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Śro 20:37, 08 Maj 2019 Powrót do góry

I tak oto, dzisiaj, dojechał kolejny fajny amerykanin Smile

Pontiac StarChief Safari 1958


Image

Image

Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hubert1111
User



Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 71
Przeczytał: 78 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Czw 13:03, 09 Maj 2019 Powrót do góry

Przepiękny Star Chief gratuluje! Nie ukrywam że sam go planuje w 1:43


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin