FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Dzieła sztuki na kołach ... - America 1950s Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 16:56, 14 Sty 2014 Powrót do góry

Nowy wątek, nowy profil kolekcji Wink

Postanowiłem zdradzić MMR, i zacząć coś innego, jako skutek uboczny mojego zamiłowania do Ameryki lat 50-tych Hyhy
Ofiarą padły oczywiście miniaturki, wspaniałych krążowników, które jeszcze 60 lat temu, powoli i ospale toczyły się po amerykańskich drogach.

Wątek nie będzie uzupełniany często. Jest to moja taka mała odskocznia od jedynej, słusznej francuskiej motoryzacji Twisted Evil

Kolekcja skromna, zaledwie trzy sztuki. Po co się śpieszyć, lepiej wolniej, ale ... porządniej !

Dziś, dojechał do mnie przedstawiciel nie istniejącej już od kilku lat marki - Pontiac - model Star Chief z 1956 roku.
Jest to druga generacja tego najwyższego ówcześnie, modelu Pontiaca.
Wymiary, podobne do wcześniej prezentowanego Packarda - długość, 5,43m cm, szerokość 1,95m, rozstaw osi - 3,10m.
Pod maską, silniki V8.

Cóż tu dodać do modelu - dzieło sztuki, zmniejszone 43 -krotnie.
Mój egzemplarz cierpi na uszkodzenie bocznej listwy - delikatnie odstaje w dwóch miejscach.

Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 11:45, 10 Sie 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:12, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Temat troszkę zapuszczony, jednak zainteresowani wiedzą, że głównie wątek toczę w MMR.
Jako że, pojawiło się odstępstwo od Renówek, zaktualizuję tutaj. W kolekcji pojawił się model, z najlepszej dekady motoryzacji w historii - lata pięćdziesiąte ( rynek USA ). Uwielbiam te czasy, kiedy ekologia nie istniała, a samochody ociekały chromem, finezyjnymi liniami oraz skandalicznie wielkimi silnikami. Ogółem czasy od lat 30- tych ( Cord 810, czy Auburn 852 ) do okolic 1962 roku uważam za najwspanialsze, mówię tutaj o rynku amerykańskim, europejski średnio mnie kręci Wink
Poniższa miniaturka, pokazuje model Chevroleta Impali na rok modelowy " 1959 ". Jest no nowa seria Vitesse, mają w swojej ofercie także model Bel Air '55, czy Buick Limited '58.
W przypadku nowych Vitesse, widać spory postęp w detalach i spasowaniu. Impala zaskoczyła mnie piękną głębia wlotu powietrza oraz dekli. Sama jakość detali jest dobra, jednak ustępuje droższym producentom. Plus za metalowe podwozie, dzięki temu model jest ciężki i solidnie leży w łapie.

Nie ukrywam, że od jakiegoś czasu nachodzi mnie ochota na drugi wątek pt. " amerykańce lat 50 -tych ". Sporo modeli produkuje Neo Scale Models, jak dla przykładu piękne kombi Buick Century Caballero, czy Pontiac Stare Chief '56. IXO w serii Premium X, wypuściło na rynek Pontiaca Chiefteina '53 - IMHO, ideał lat 50 -tych, zaraz po Packard 'ie Clipper '53 ( miniaturka praktycznie niedostępna Sad )

Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:38, 02 Wrz 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:13, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Fajna Impala, a moja ulubiona epoka motoryzacji obok lat 70s. Kupiłeś już coś do serii? Ja się przymierzam na Buicka 58 (Impalę 59 mam, ale w innej skali i na razie tą sobie daruję). Koniec lat 50s w USA a w Europie to wg mnie dwie różne bajki. Europejskie nadwozia w tej dekadzie niewiele się zmieniały. Stylistyka amerykańska wówczas szybko ewoluowała mając wpływ również na Europę kilka lat później. Do dziś jest to symbolem świetności USA.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 10:56, 02 Wrz 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:14, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Na razie tylko Impala '59. Może skuszę się na Bel Air 'a '55. Limited o którym mówisz, też fajny, aczkolwiek bardziej upodobał mi się model na rok 1959 - taki bardziej zgrany stylistycznie.
To racja. USA miało piękną i strasznie szybko zmieniającą się motoryzację od nadwozi " pontonowych " po skrzydła, i 10 lat później po ogromne V8 w Muscle Car 'ach. Dla przykładu mam Impale ( 1/18 ) z roku modelowego '58 i '60 i tą na '59 - świetny przykład zmian w stylistyce z roku na rok. Europa nie nadążała w gonieniu USA.

Z tej epoki, chciałbym nabyć jeszcze wspomnianego kiedyś Pontiaca Chiefteina z PremiumX, wersje Star Chief '55 od Neo Models, i też od nich kilka innych ( Dodge Polara, Buicki Century Caballero ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 19:15, 24 Gru 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:15, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Czas powiększyć kolekcję krążowników, o pojazd nieistniejącej już marki Packard, którą ostatnio dość mocno się zainteresowałem, głównie modelami z lat 1952 - 1955.
Ów model to Packard Pacific z 1954, w wykonaniu Neo Models. Pierwsze moje Neo, i od razu zachwyt - nic dodać nic ująć. Kto miał i widział, wie o czym mówie, chyba, że kogoś żywica nie przekonuje Hyhy
Na pewno nie jest to moje ostatnie Neo Wink

Model Pacific występował w cenniku tylko w roku 1954, obok modelu Convertible, był najmniejszym modelem w ofercie producenta. Wymiary .. " skromne ", długość to 5,40 m, rostaw osi to ciut powyżej 3m, a szerokość nie przekraczała 2m. Na pokład zabierał 6 pasażerów.

Pod maską pracowała rzędowa, 8 - cylindrowa jednostka L-HEAD Engine ( zawory umieszone w bloku silnika, obok tłoku ), o pojemności 5,9 rozwijająca moc 212 koni.
Do wyboru było 12 kolorów, w jednobarwnym, lub dwubarwnym malowaniu, do tego klient mógł wybrać spośród 5 wersji tapicerki ( nylonowa tkanina łączona ze skóra ) Model jest w kolorach 1520 Polaris Blue, oraz ( dach ) 1519 Meridian Blue Metalic.
Łącznie przez rok 1954, wyprodukowano 1189 sztuk modelu Pacific.

Ogółem rok '54 był dla Packardka kiepski. W roku poprzednim wyprodukowano 90 000 aut, w roku '54, 3 razy mniej.
Ostatni Packard zjechał z taśmy 13 lipca 1958

Image
Image
Image
Image
Firmowy ornament - Cormorant, w tej odsłonie dostępny w rocznikach 1952 - 1954
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:45, 26 Gru 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:16, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Podoba mi się nowy profil w kolekcji! O ile w przypadku Renówek, zwłaszcza nowoczesnych, nie mam zbyt wiele do powiedzenia czy podziwiania, o tyle amerykańskie krążowniki mają zdecydowanie swój niepowtarzalny urok! Zapoawiada się świetne urozmaicenie MMR Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 23:44, 26 Gru 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:16, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Dzięki Piotrek ! Wink
Głównym i tak zostanie MMR, a " krążowniki 1950 -1960 " będą traktowane jako odskocznia, w czasy najpiękniejszej motoryzacji.
W styczniu postaram się rozszerzyć o numer 3, hihi, chyba Ty i tak wiesz o co Wink
Ostatnio myślałem nad ogółem nowego profilu, ciekawym założeniem byłoby, zebranie po jednym modelu z każdej marki, niestety, są i modele które podobają mi się w dwóch czy trzech rocznikach ( Buick Century Caballero 1957 i 1958 ). Planować nie ma co, pewnie będę i tak kupował od czasu do czasu, jako właśnie ta odskocznia, i to te które po prostu - spodobają mi się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 23:51, 26 Gru 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:17, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Taka przeciwwaga - MMR vs MDA ( Moje Duże Amerykany ). Resin the best !
KLAssurbanipal
User



Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:56, 02 Sty 2014
PRZENIESIONY
Wto 17:17, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Świetny Packard. Smile Sam też muszę sobie sprawić coś tej marki, gdyż mam tylko modele "wielkiej trójki".
O jaki 3. zamierzasz rozszerzyć krążowniki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 2015
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 23:53, 26 Gru 2013
PRZENIESIONY
Wto 17:18, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Bardzo fajny nowy wątek kolekcji Wink I bardzo rozległy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pią 0:14, 03 Sty 2014
PRZENIESIONY
Wto 17:19, 14 Sty 2014
Powrót do góry

Pontaic Star Chief '56 z Neo Models. Wahałem się jeszcze nad Buickiem Century Caballero '56 też z Neo. Pontiac wygrał ceną, i bardziej trafił do mnie " wizualnie ", chociaż za nadwoziami otwartymi nie przepadam, prędzej sedany 4 door i różne Station Wagon Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Pią 0:17, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6154
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:24, 16 Sty 2014 Powrót do góry

Śliczne Smile Kiedyś teoretyzowałem jakie auta bym zbierał gdyby nie te co obecnie. Wyszło wtedy, że prawdpodobnie właśnie amerykany z lat 40-80. Oglądając Twoją nową kolekcję stwierdzam, że miałem wtedy rację! Naprawdę piękne i wyjątkowe modele, na dodatek tak dość kameralnie przedstawione! Podtrzymuje swoje zdanie, że Twója nowa odnoga kolekcji jest genialna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pon 20:24, 10 Mar 2014 Powrót do góry

Po krótkiej przerwie, czas uzupełnić zbiory o kolejny krążownik szos - Buick Century Caballero Estate Wagon 1957, producent Neo Scale Models.
Model Century, był flagowym modelem Buick 'a w latach 50 -tych, stanowił rozwinięcie w stronę luksusu, modelu Super.
Prezentowana wersja nadwoziowa, była oferowana w latach 1957 - 1958. Przez całe 2 lata, wyprodukowano niespełna 15 000 egzemplarzy, powodem tak niskiej produkcji były wysokie koszta produkcji i znikome zainteresowanie takim nadwoziem przez klientów.
Czytając informację nt.tego modelu, dowiedziałem się, że model Buick Century Riviera '55 i Special Riviera '55 oraz bliźniacze modele - Oldsmobil 88 / 98 Holiday, były pierwszymi samochodami typu 4 door hardtop ( 4 -drzwiowy sedan, pozbawiony słupka B )
W 1959 nazwa Century zniknęła na parenaście lat. Następcą modelu z 1958, stał się model Invicta.

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Pon 20:27, 10 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kowalik
User



Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:43, 11 Mar 2014 Powrót do góry

Piękne fury. Ja bym chciał kiedyś dorwać w swoje łapy ten, którym jeździł Kurt Russel w filmie Death Proof.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2605
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Wto 16:22, 11 Mar 2014 Powrót do góry

Pewnie masz na myśli Chevroleta Nova z 1970. To już czasy które w ogóle mnie nie interesują i na 100 % żadne z aut z tamtych lat tutaj nie zagości Wink

Kolega KLAssurbanipal ( http://www.motoshowminatura.fora.pl/nasze-kolekcje,19/amerykanskie-krazowniki-szos-od-50s-do-80s-1-43-1-24-1-18,7082.html ) może mieć coś takiego.

Bynajmniej, dzięki za miłe słowa Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin