FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Československé vozidla Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3270
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Sob 21:19, 20 Mar 2021 Powrót do góry

Świetnie jest zrobiona ta Tatra. W srebrnym kolorze lakieru wygląda bardzo dobrze. Zastanawia mnie tylko, po co lusterko wsteczne, skoro nie ma tylnej szyby? Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2490
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 272 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:35, 20 Mar 2021 Powrót do góry

Szyba jest między przedziałem pasażerskim a komorą silnika. A w pokrywie silnika (tylnej klapie) znajdują się poziome szczeliny, które oprócz wentylacji komory silnika umożliwiają obserwację terenu poza pojazdem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 21:47, 20 Mar 2021 Powrót do góry

Dokładnie tak jak napisał Max. Pomiędzy kabiną a komorą silnika jest mała szybka. Za Wikipedią:
[link widoczny dla zalogowanych]

Srebrny lakier po za tym, że pasuje do tego modelu to bardzo dobrze oddaje detale Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amik dnia Sob 22:16, 20 Mar 2021, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3270
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 9:02, 21 Mar 2021 Powrót do góry

Dzięki koledzy max i Amik. Tego nie wiedziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pawmarss
User



Dołączył: 20 Wrz 2017
Posty: 147
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radom

PostWysłany: Pon 16:31, 22 Mar 2021 Powrót do góry

Bardzo fajne i raczej rzadkie modele na naszym rynku, będę śledził temat Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawmarss dnia Pon 16:32, 22 Mar 2021, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
And1
User



Dołączył: 08 Sie 2020
Posty: 990
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:43, 22 Mar 2021 Powrót do góry

Bardzo fajny temat na kolekcję, brawo.
Tatra od Matrixa piękna Smile

Będę śledził temat...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 19:06, 22 Mar 2021 Powrót do góry

Cieszę się z pozytywnego odbioru Smile Wobec czego, czas na kolejną pozycję:

No 7. Tatra T97, 1938, Bos Models

Tatra T97 była tańszą alternatywą dla modelu T87. Zamiast 8 cylindrowego silnika zastosowano 4 cylindrowy. Zrezygnowano z trzeciej szyby bocznej. Ponadto montowano jednoczęściową przednią szybą oraz zazwyczaj dwa reflektory zamiast trzech z przodu.

Model żywiczny wykonany przez Bos Models.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3551
Przeczytał: 44 tematy

Pomógł: 82 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pon 20:26, 22 Mar 2021 Powrót do góry

Na "tatrusie" zawsze miło spojrzeć Wink
Nie ma co mówić o stylistyce i rozwiązaniach, te pojazdy są klasą samą w sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mafo
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 3270
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Pon 20:27, 22 Mar 2021 Powrót do góry

Też ciekawa wersja. Ta już ma szyby w klapie jak widzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:59, 28 Mar 2021 Powrót do góry

No 8. L&K Voiturette A, 1905, Abrex

Pozostając jeszcze w czasach przedwojennych, pora na prezentacje modeli Laurin & Klement czyli późniejszej Škody.

Modelik pierwszego samochodu Laurin & Klement. Voiturette typ A miał dwucylindrowy silnik o pojemności 1005 cm3, dysponujący mocą 7 KM, który współpracował z 3-biegową skrzynią. Prędkość maksymalna auta wynosiła około 40 km/h. Moc była zwykle przenoszona na tylne koła za pośrednictwem wału kardana, ale na życzenie dostępne były również łańcuchy. Oferowany był kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim i białym. Voiturette A wyprodukowano w liczbie 44 egzemplarzy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 19:17, 08 Kwi 2021 Powrót do góry

No 9. Laurin & Klement / Škoda 110, 1925, Abrex

Przełomowy model, gdyż był to pierwszy samochód sprzedawany pod marką Škoda po połączeniu tych dwóch firm w 1925 r. Ale dzisiaj mniej wiedzy historycznej za to ciekawy link do przejażdżki tym wozem:
https://www.youtube.com/watch?v=up2mbo2nbPQ

Co do samego modelu wykonanego przez Abrex to jest to jeden z moich ulubionych modelików. Ma coś w sobie, że lubię na niego patrzeć. Samochody z lat 20-tych nie przypominają już bryczek z silnikiem, ale jednocześnie są trochę spartańskie i brak im tego późniejszego wygładzenia. Pierwszy model (bordowy) kupiłem lata temu. Jest to stary wypust, który dawał możliwość zmiany nadwozia z otwartego (kabriolet) na wersje dostawczą. Przez długi czas myślałem, że to taki ciekawy zabieg ze strony Abrexu w postaci dwóch samochodów w jednym. Bo nie spotyka się takich zestawów. Do czasu, gdy pewnego dnia przeczytałem, że Laurin & Klement / Škoda 110 był sprzedawany w specyfikacji, która umożliwiała zmianę nadwozia. Reedycja modelu, nie dawała możliwości zmiany nadwozia.

Dla dociekliwych zdjęcie z prospektu: [link widoczny dla zalogowanych]

Oraz tekst zaczerpnięty ze strony Skody: „Zasada „dwóch samochodów w jednym - została wdrożona w oryginalnej modułowej konstrukcji ze zdejmowaną częścią tylną – w rezultacie samochód osobowy mógł zostać przekształcony w praktyczną dwumiejscową płaską ciężarówkę. Oznaczało to, że kupiec mógł korzystać z samochodu na niedzielne wyjazdy z żoną i dziećmi, a przez cały tydzień dostarczać nim towary do swego sklepu.”

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1399
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 22:47, 08 Kwi 2021 Powrót do góry

Ok!
fajne modeliki,
mają klimat jak mówisz.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Sob 12:43, 17 Kwi 2021 Powrót do góry

No 10. Skoda 860, 1932, Abrex

Samochód osiągał 110 km/h, napędzał go 8 cylindrowy silnik pojemności 3880 ccm o mocy 44,1 kW. Jedyny ocalały z wyprodukowanych w liczbie 49 egzemplarzy, należał do premiera Czechosłowacji. Oglądać go można w muzeum w Mladá Boleslav.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Amik
User



Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 165
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 16:13, 26 Mar 2023 Powrót do góry

Z początkiem lutego kupiłem Tatrę T82 z Autoculta. Po rozpakowaniu modelu okazało się, że metalowa oś wybiła fragment felgi . Co nie wyglądało dobrze, zwłaszcza za model tej klasy. Jak to wygląda możecie zobaczyć na zdjęciu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Napisałem do Modelemetalowe.eu, u którego kupiłem model z pytaniem czy ma inny egzemplarz na wymianę. Niestety była to ostatnia sztuka, ale p.Marek zwrócił się do producenta z problem. Jeszcze tego samego dnia Autocult odpisał, że przyśle nową przednią oś z kołami na wymianę, która miała być łatwa. Zgodziłem się na takie rozwiązanie.

Element na wymianę otrzymałem i zabrałem się za dokonanie naprawy. Nigdy wcześniej nie odkręcałem modelu żywicznego od podstawki z obawy o jego uszkodzenie. Okazało się, że nie ma się czego obawiać. Wymiana okazała się zaskakująco prosta. Model przykręcony był do podstawki poprzez trzy długie śruby opierające się na plastikowych tulejkach. Te nie były zrobione z jednego kawałka tylko z dwóch, co było pierwszą oznaką chałupniczości. Po odkręceniu kolejnych trzech małych śrubek można było rozbroić model. Podwozie bardzo ubogie w detale. Wyposażenie wnętrza na nie wiele lepszym poziomie, nie ma m.in. pedałów. Natomiast nadwozie to już inna sprawa. Duża ilość detali, elementy fototrawione, kalkomanie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Generalnie model prezentuje się dobrze. Mankamentów o których pisałem powyżej nie widać i gdyby nie konieczność rozkręcenia modelu nigdy bym się o nich nie dowiedział. Plus dla producenta i sklepu za szybką reakcję i zaproponowanie rozwiązania.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin