FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Historia samochodu 1:43 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4365
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 112 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 22:57, 06 Lip 2020 Powrót do góry

Hehehehehe, Kolega Zetorski jest za młody, żeby wiedzieć, że C to S Razz
Oj, za naszych czasów w szkole, to byś miał przewalone w przypadku braków wiedzy z cyrylicy Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JarekS dnia Pon 22:58, 06 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1043
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pon 23:28, 06 Lip 2020 Powrót do góry

Dziękuję za wyjaśnienie, rzeczywiście proste,
Smile
miałem rosyjski w liceum, przed 1989, ale widać się nie przykładałem
.... i fakt, miałem przewalone Smile

trochę mnie zmyliło te "S" w odniesieniu do oznaczeń samolotów tej firmy....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jacek j
User



Dołączył: 20 Lut 2015
Posty: 513
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:43, 07 Lip 2020 Powrót do góry

Co do kierownicy to słyszałem/czytałem, ze chodziło o to aby szofer po otworzeniu drzwi jaśnie hrabiostwu wsiadał bezpośrednio za kierownicę, a nie żeby musieli czekać aż obiegnie samochód


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Wto 21:22, 07 Lip 2020 Powrót do góry

jacek j - Dzięki, nie słyszałem o tym.

Russo-Bałt S 24/40 Torpedo 1914 r. Model firmy Radon.
To ostatni Russo-Bałt w mojej kolekcji. W związku z dyskusją oznaczeń literowych znalazłem dzisiaj stronę historii tej marki w cyrylicy.
Model K-12 miał silniki o pojemności 2211 cm3, model S-24 - 4501 cm3, był jeszcze w kilku egzemplarzach model 40-60 o pojemności 7235 cm3. Z osobowych był jeszcze model E, ale szedł tylko do wojska. O ciężarówkach i specjalnych nie piszę, bo to nie moja bajka. Ale zauważyłem ciekawą rzecz, wiadomo że szkołę skończyłem bardzo dawno temu i chciałem się podeprzeć translatorem. Jeżeli była cała nazwa samochodu to tłumaczył poprawnie np. Russo-Bałt S 24/40, a jak było w cyrylicy tylko "model S 24/40" to tłumaczył "model C 24/40".
Prawdopodobnie stąd na różnych stronach błędne oznaczenie.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1043
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Wto 22:46, 07 Lip 2020 Powrót do góry

Dziękuję Francik za dodatkowe wyjaśnienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Śro 21:53, 08 Lip 2020 Powrót do góry

zetorski - Nie ma za co.

Detroit Electric 1915 r. Model firmy CMF z 2020 roku w limicie 300 sztuk.
Mój najnowszy nabytek i pierwszy tej firmy. Wygląda na to, że jest to pod Modelcarworld, tak jak BOS, tylko wyższa półka. Szkatułka i kwadratowa gablotka podobna jak w ilario, na dodatek dół podklejony zamszem. Dlatego nie odkręcałem modelu do zdjęć, bo bym musiał przedziurawić zamsz lub oderwać. Wykonanie samego modelu z najwyższej półki. Proszę zwrócić uwagę na siedzenia, były przodem do siebie. Przednie można było odwracać, widziałem na zdjęciach że kierowało się z tylnego, lub odwróconego przedniego siedzenia.
Amerykańska firma Detroit Electric produkowała samochody elektryczne w latach 1907 - 1939.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Czw 21:53, 09 Lip 2020 Powrót do góry

Ford Model T Speedster 1915 r. Model firmy Dongguan z 2012 roku w limicie 1250 sztuk.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1043
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Czw 23:37, 09 Lip 2020 Powrót do góry

Fajny modelik Detroit Electric !
i ciekawa historia elektrycznych samochodów sprzed 110 lat.
Ponoć to pierwsze samochody z giętymi szybami.....
Ponoć taki jeden kosztował w 1914 roku 2650 dolarów,
podczas gdy najprostszy Fort T kosztował 300 dolarów Smile
ciekawe te siedzenia odwrócone...
...
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zetorski dnia Czw 23:57, 09 Lip 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2641
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Pią 10:21, 10 Lip 2020 Powrót do góry

Dużo dodatkowych ciekawostek można się dowiedzieć Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Pią 21:56, 10 Lip 2020 Powrót do góry

Dzięki za komentarze. Gdyby ktoś chciał obejrzeć to wklejam dwa linki, jeden o Russo-Bałt, drugi o Detroit Electric.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

zetorski - Nie zwróciłem uwagi na te gięte szyby, ale chyba dlatego że Russo-Bałt też ma gięte. W sumie ciekawe kto był pierwszy.

Citroen Type A 1919 r. Model firmy Universal Hobbies.
Pierwszy citroen, nie będę rozpisywał się o citroenach bo już kolega Cox.P bardzo dokładnie je opisał.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 935
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:06, 10 Lip 2020 Powrót do góry

Francik napisał:


Russo-Bałt S 24/40 Torpedo 1914 r. Model firmy Radon.
To ostatni Russo-Bałt w mojej kolekcji. W związku z dyskusją oznaczeń literowych znalazłem dzisiaj stronę historii tej marki w cyrylicy.
Model K-12 miał silniki o pojemności 2211 cm3, model S-24 - 4501 cm3, był jeszcze w kilku egzemplarzach model 40-60 o pojemności 7235 cm3. Z osobowych był jeszcze model E, ale szedł tylko do wojska. Ale zauważyłem ciekawą rzecz, wiadomo że szkołę skończyłem bardzo dawno temu i chciałem się podeprzeć translatorem. Jeżeli była cała nazwa samochodu to tłumaczył poprawnie np. Russo-Bałt S 24/40, a jak było w cyrylicy tylko "model S 24/40" to tłumaczył "model C 24/40".
Prawdopodobnie stąd na różnych stronach błędne oznaczenie.
Image


Gratuluję Ci Russo-Balt'ów, osobiście posiadam część wydań. Miałem szansę na całość serii, ale uległem namowie kolegi, że nie warto się na nie łakomić... Dogonię wydanie, taki cel Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Poldi dnia Pią 23:24, 10 Lip 2020, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4365
Przeczytał: 125 tematów

Pomógł: 112 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 23:17, 10 Lip 2020 Powrót do góry

Ja mam prośbę do wszystkich zabierających głos...
Proszę nie cytować wszystkich zdjęć z danego postu, jeśli nie ma to wyraźnego uzasadnienia. Można przecież zacytować post bez zdjęć lub z jednym zdjęciem.
Cytowanie całego posta ze wszystkimi zdjęęciami, po to żeby napisać jedno zdanie, to zwykłe zaśmiecania i zaciemniane tematu.
Apeluję do wszystkich, nie tylko w tym temacie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 935
Przeczytał: 124 tematy

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:26, 10 Lip 2020 Powrót do góry

No fakt...!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
User



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 370
Przeczytał: 90 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 1:44, 11 Lip 2020 Powrót do góry

Bardzo dziękuję za reklamę i uznanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Francik
User



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 272
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ortowice

PostWysłany: Sob 19:31, 11 Lip 2020 Powrót do góry

Poldi - Fajnie uzupełniają kolekcję staruszków, chociaż same modele już są bardzo stare, parę lat temu sprzedał mi je forumowy kolega czapajew.

Cox.P - Stwierdziłem tylko fakt.

Hinstin 1920 r. Model firmy Dongguan z 2012 roku w limicie 1250 sztuk.
Francuska marka produkująca małe samochodziki w latach 1920 - 1928. Zrobiła około 700 sztuk.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin