FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 MMR - Moje Małe Renault :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pon 23:36, 03 Gru 2012 Powrót do góry

Dzięki za linka, aukcję znam i cena vs.ilość / jakoś modeli adekwatna, niestety R4 średnio do mnie przemawiają, chyba że, ostatnie serie i model pożegnalny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pon 21:01, 24 Gru 2012 Powrót do góry

Uf, czas nadszedł na rozpakowanie pod choinkowych prezentów Wink I tak oto, pragnę pochwalić się swoimi dwoma cennymi i dość rzadkimi modelami które znalazłem pod drzewkiem.
Modele uzupełnią " nową linię " mojej kolekcji, czyli Renault z segmentu C.
Pierwszy z nich, to Megane I ph.II 1999 - 2002 hatchback ( Berline ) z motorem 1,6 16V 110km. Producent to Vitesse, skala wiadomo, 1/43 Wink
Modelik dość rzadko spotykany na rynku ( allegro, eBay ) prędzej można dorwać ph.I. Co ciekawe, i cenniejsze przy okazji Smile model jest fabrycznie nowy, z papierowym opakowaniem.
Image
Image

Drugi z nich, to także Megane I tyle że sedan ( Classic ) również w wersji poliftingowej. Sedan, tak jak i wyżej pokazany Berline, jest nowy ( opornie schodził z podstawki ). Co ciekawe, nawet nie wiedziałem że, jakakolwiek firma robiła sedana z lat 1999 - 2002 Wink
Image
Image

Po przejechaniu kawałka Europy zachodniej ( dzięki Wiesiek ), oraz po przemierzeniu Polski ( dzięki Jarek ), modele trafiły do mnie, do gablotki. Jestem z nich bardzo zadowolony, szczególnie że, w skali 1/1 Megane jest bardzo fajnym i sympatycznym autkiem, pomimo swojego już, nastoletniego wieku. Miałem okazję gościć w rodzinie kombii z 2002 roku, oraz byłem bliski zakupu wersji hatchback 1,9 dTi z 2001 - sentyment i sympatia do tego modelu, raczej pozostanie Smile

Image

Wersja Estate owego modelu, nadal pozostanie nr.1 na mojej liście " Must Have ", nie ukrywam że, o włos stałbym się posiadaczem " kombiaka ", cóż ... następnym razem Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Śro 22:42, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Śro 21:58, 16 Sty 2013 Powrót do góry

Kolekcja małymi kroczkami ( ale jednak ! ) rośnie w siłę. Dziś dzięki Karolowi, dotarły do mnie 3 modele, oczywiście niczego innego jak ... Renault ! Very Happy
Pierwszym z nich jest model Fregate Domain, wykonany przez firmę Norev.
Sam samochód został zaprezentowany w 1950. Występował w prezentowanej przez modelik wersji Domaine ( kombii ), jak i klasycznej - sedan, który także występuje zminiaturyzowany Smile
Produkcję zakończono w 1960r.
Mój modelik prezentuję wersję poliftingową z 1956r.
Do samej miniaturki nie można mieć zastrzeżeń, wszystko na miejscu, ładnie i czysto spasowane. Na minus - wycieraczki, przydałoby się coś bardziej " smukłego ". Wnętrze ubogie w kolory, natomiast w bagażniku znajduje się koło zapasowe - małe, a cieszy.
Image
Image
Image

Drugim i równie ciekawym modelem jest 4CV Decouvrable z 1952r, dziś zostałby okrzyknięty kabrioletem ( patrz Fiat 500C, cy DS3 Smile ).
Pomimo że, posiadam już taki model ( szary, Eligor ) zdecydowałem się na dubel, ze względu na ładne i eleganckie połączenie kolorystyczne. O detalach nie będę się rozpisywał - IXO - Altaya, bez fajerwerków, jednak całość na plus. Być może w odpowiednim dziale, umieszczę porównanie IXO vs.Eligor.
Image
Image
Image
Image

Ostatni " nowy nabytek " nazywa się Colorale Prairie i pochodzi z roku 1952. Auto dostępne było w wielu różnych wersjach np. pick-up, czy 4x4, zostało stworzone na potrzeby rolników oraz ludzi o mniej zasobnych portfelach, można je nazwać, Dacią Sandero / Logan lat 50-tych.
Poniżej na zdjęciach pokazuję wnętrze auta, tak jak i w przypadku Fregate, brakuje mu koloru.
Dla zainteresowanych, link do strony Renault, gdzie opisana jest historia modelu Colorale Smile Polecam. [link widoczny dla zalogowanych]

Image
Image
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Czw 18:58, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Frondax
User



Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RKR

PostWysłany: Śro 22:29, 16 Sty 2013 Powrót do góry

Lubię tak sprecyzowane kolekcje, dziesiątki masz naprawdę fajne. Mam sentyment do Renat chociaż wszystkie jakimi jeździłem (Kangoo, Talia Laguna II) były psujne cholery Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Śro 22:36, 16 Sty 2013 Powrót do góry

Frondax napisał:
Lubię tak sprecyzowane kolekcje, dziesiątki masz naprawdę fajne. Mam sentyment do Renat chociaż wszystkie jakimi jeździłem (Kangoo, Talia Laguna II) były psujne cholery Wink


Dzięki ! W końcu trafiłem na markę którą lubię i znam Smile
Hihi, taki ich urok. Z Thalią miałem małą styczność ( przez 1 dzień ), piękna nie jest, ale funkcjonalna i pojemna, a Laguna II, no cóż, ma kiepską opinię, ale ją uwielbiam Rolling Eyes Privilliege + 2,0 dCi 130 kucy ... ulala Embarassed
Kangoo - mało elektroniki, ale padają pierdoły, o czym pewnie sam wiesz Cool

P.S
Podmieniłem zdjęcia Meganek, te powinny być lepsze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Śro 22:38, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 23:58, 16 Sty 2013 Powrót do góry

Modele swietne , super .

Co do kangurka , moj tata jezdzil takim przez dwa lata i nic sie nie psulo , z wyjatkiem predkosciomierza Very Happy Dziwnie sie troche jedzie na autostradzie z predkoscia 0 km/h Very Happy
Co gorsza , juz tydzien po naprawie znowu sie psulo , brrr ...
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Czw 18:49, 17 Sty 2013 Powrót do góry

Dziś nowości nie będzie, za to do galerii dojdzie kilka nowych zdjęć, a i poprawię te, z pierwszego posta Smile

Na pierwszy rzut idą 3 modele - Juvaquatre w nadwoziu Break.
Pierwszy z nich to brudno-biały Break produkcji Universal Hobbies. Polecam serdecznie ! Ten, kupiłem na którejś z akcji eBayowskich za dobre pieniądze. Wykonany solidnie, ze sporą ilością detali i kolorowym wnętrzem.
Image
Image

Teraz do kompletu 2 modele, pierwszy w malowaniu Saint-Marc, drugi - Teisseire Citronnade Orangeande
Miniaturki prezentują model produkowany po 1956r.z dwu członową nazwą Juvaquatre Dauphinoise. Produkcję zakończono 1 marca 1960r.
Image
Image

Image
Image
Image

Renault Express ph.III ( 1994 - 2000 ) Pompiers. Do autka mam sentyment, pierwsza Renówka w rodzinie ( biała ), wóz na maksa spartański. Wiele godzin spędziłem w nim, bawiąc się za dziecka, razem z kumplami - eh, ta wyobraźnia dziecięca Very Happy
W lato pojawiał się problem, połączenie upału, braku klimatyzacji i solidnej plastykowej skóry robiło swoje, nie raz udało się solidnie " przylepić " do fotela.
Image
Image

A tutaj, poprzednik Express 'a oraz - co by nie było - dziadek Kangoo. Renault 4f
Image
Image

Model R14, miał być konkurentem Golfa I generacji, jak wszystkim wiadomo, producentowi z Billancourt nie wyszło. Następcami R14 został model 11 oraz 9 ( sedan ).
Image
Image

Renault Fuego, miał swoją premierę w 1980r. jako następca modeli R15 / R17. Przedstawiona wersja Turbo, posiadała silnik benzynowy o pojemności 2,0 z turbo doładowaniem.
Moja miniaturka została wyprodukowana przez Universal Hobbies.
Poza kolorem ( z resztą mój ulubiony Wink ) model urzekł mnie świetnymi felgami.
Image
Image
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
renault4
User



Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 382
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 9:36, 18 Sty 2013 Powrót do góry

Śliczne modeliki, widzę że profil podobny do mojego Smile a tej Fregate Domain to zazdroszczę Sad Pogratulować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Falcon
User



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 1798
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 13:26, 18 Sty 2013 Powrót do góry

jeszcze a propos Fregate Domaine - mam wersję z Solido, która choć gorsza, uboższa to jednak jest całkiem, całkiem Wink
Filip: jak ogarnę się po pracy w weekend to popstrykam swojego i możemy zrobić w odpowiednim dziale porównanie obu modeli. Wink

p.s. Colorale też jest bardzo fajne w tej wersji i kolorku!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pią 16:49, 18 Sty 2013 Powrót do góry

renault4 napisał:
Śliczne modeliki, widzę że profil podobny do mojego Smile a tej Fregate Domain to zazdroszczę Sad Pogratulować


Tylko u mnie zdecydowanie mniej R4 Wink O Fregate nigdy nie marzyłem, model jak i sam samochód mało popularny. Jednak teraz nie żałuje jej zakupu, i czekam na dobrą okazję ku zakupowi sedana Cool

Czemu nie Karolu, dobry pomysł Exclamation Jeszcze do porównania mam dwie sztuki 4cv pseudo-cabrio, z resztą szara też chyba od Ciebie.
Colorale na zdjęciach w aukcji taki szaraczek, na żywo sympatyczna maszynka. Z tego modelu chciałbym mieć jeszcze wersję 4x4.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Sob 14:48, 19 Sty 2013 Powrót do góry

Uf, na bieżąco uzupełniam oraz zmieniam zdjęcia w pierwszym poście. Dodałem także nieznaczny ( Hyhy ) opis Kangoo.

Dziś wstawię kilka zdjęć innych Renówek z moich zbiorów.

Renault 4 Parissiene od Noreva. Modelik już dość leciwy, ale jakże sympatyczny Smile Niestety mój nie posiada zderzaka, poza tym jest kompletny i w ładnym stanie ( aż szkoda by było przeznaczyć go do " kasacji " prawda Tracker Wink ).
Image
Image
Image

Model Dauphine ( dostępny też w bogatszej wersji Ondine ), produkowany od 1956r. zastąpił leciwy lecz popularny model 4CV. Podobnie jak poprzednik, posiadał 4- drzwiowe nadwozie, oraz ten sam silnik ( 845ccm ) umieszczony z tyłu. Ciekawą wersją był model Dauphine Gordini.
Sam samochód można zobaczyć w filmie " Nie lubię poniedziałku " stojący na ulicy Smile
Image
Image

R5 - samochód segmentu B, pokazany 41 lat temu. Pierwsza generacja ( tutaj modelik produkcji IXO ) odniosła ogromny sukces. Produkowana była do 1984r. kiedy pokazano - równie udaną - drugą generację modelu 5. Warto wspomnieć że, ten model sprzedawany był w Stanach Zjednoczonych jako model Le Car.
Image
Image

Teraz kolej na model z klasy wyższej ( do którego Renault jakoś nie miał szczęścia z resztą do dziś ). Jest do model 30, który stanowił bogatszą odmianę 20 ( łatwo poznać po reflektorach, R20 - prostokątne, R30 - okrągłe Smile ). Samochód produkowano w latach 1975 - 1984 ( model 30 ).
Ciekawostką jest, produkcja tego modelu przez markę Dacia ( należy do koncernu Renault ), jako model 2000.
Dokładna historia modelu, oczywiście na stronie Renault - [link widoczny dla zalogowanych]
Miniaturka została wyprodukowana przez Norev 'a. Moja sztuka została poddana lekkiej poprawie detali Wink
Image
Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Sob 15:07, 19 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Czw 23:28, 24 Sty 2013 Powrót do góry

Dziś, do mojej galerii trafią zdjęcia modelu o nieco " większym kalibrze " Smile A czemu tak ? A bo dla tego że, model jest w skali 1/24, wyprodukowany przez Cararame. Jest to Renault Twingo II ph.I pokazane w 2006, a produkowane od 2007r.
Model dostałem na prezent, i pomimo że jest w skali którą nie zbyt faworyzuję ( a i wyboru ciekawego nie ma Wink ) to mimo to jestem zadowolony. Prezentuje się na prawdę sympatycznie, pewnie dzięki połączeniu mocnej pomarańczy z beżowo-czarnym wnętrzem.
Niestety, nie obyło się bez wpadek. Na minus zaliczyłbym niechlujne malowanie, a konkretnie - łącznie się barw beżowy / czarny, widać zacieki. Kolejna wpadka dotyczy montażu - w moim egzemplarzu, boczna szyba została krzywo wpasowana ( wymontowałem, doszlifowałem bolce ).
Twingo dotarło do mnie z jedną wadą, nie posiadało lusterka zewnętrznego. Sprzedawca na allegro zaproponował reklamację w postaci zwrotu gotówki, a niestety nie posiadał innych " sprawnych egzemplarzy ". Jednak że, odmówiłem.
Modelik polecam, może nie dla wytrawnych kolekcjonerów, ale dla osób sympatyzujących w jedynej słusznej francuskiej motoryzacji ( Smile ) jak i w Renówkach.

Image
Image
Image
Image
Image
Image

W najbliższym czasie, przedstawię kolejny 1/24 - Renault Megane III, oraz jego mniejszych braci Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pią 18:54, 25 Sty 2013 Powrót do góry

Z godnie z obietnicą Twisted Evil dziś czas na prezentację Megane III ph.I w skali 1/24 oraz z serii Norev Mini Jet.
W pierwszej kolejności pokażę i opiszę nieco większą Megane - 1/24, produkcji Welly.
Sam samochód znalazł się w sprzedaży w 2008 roku, natomiast z początkiem roku 2012, przeprowadzono nieznaczny lifting. Auto występuje jako hatchback, kombi, Coupe ( 3D ) oraz Cabrio. Odmiana sedan, zwie się Fluence, posada inaczej stylizowany front i tył. Warto nadmienić że, obecna generacja Meganki, występuję w dwóch wersjach - jako Gama 2012, oraz Generation ( tylko 5d ). Różnica polega na poziomie wykonania oraz wyposażenia. Generation jest wersją uboższą, z nieco inną deską rozdzielczą ( od sedana Fluence ), nie posiada elektronicznych bajerów, np. kluczyk zamiast karty, tradycyjny analogowy prędkościomierz, w zamian za elektorniczny ( tzw.księżyc - z resztą niezwykle czytelny ! ).
Samochód robi dobre wrażenie, i niczym nie odbiega od niemieckiej konkurencji ( chociaż materiały prasowe mówią co innego, typu trzeszczące plastyki - GDZIE ?! Evil or Very Mad ). Z Meganą kombi ( Dynamique ) 1,5dCi 110 km, mam do czynienia na co dzień. Niestety, albo stety, nie należy kojarzyć go z francuską limuzyną. Zawieszenie jest zdecydowanie twardsze, bardziej sprężyste. Ogólnie sam pojazd godny polecenia, pojemny, z prostym w obsłudze ( a zarazem ładnym ! ) kokpitem. dodatkowo przyjemnym w prowadzeniu, z wszelakimi udogodnieniami ( czujniki zmierzchu, deszczu itp. )Subiektywnie, wersja kombii ( Grandtour ) jest najładniejszym samochodem w klasie Smile

Modelik produkcji Welly. Pomimo niskiej ceny i reputacji zabawki, miniaturka wykonana porządnie i dokładnie. Na duży plus zasługuję dbałość o formę szczegółów, oraz przyzwoite spasowanie nadwozia, którego niektóre " osiemnastki " mogą pozazdrościć.Reszta do zobaczenia na fotkach.

Image
Image
Tutaj wpadka - ślady farby, w dość grubej warstwie.
Image
Image
Jak wspominałem, " + " za szczegóły - tutaj dobrze to widać, zgodnie z oryginałem Wink
Image
Image
Image

I wspominane wcześniej Mini - Jety, dostępne w salonach Renault, w pakietach po 3 modele ( do dwóch kombi, miałem jeszcze jeden w malowaniu Police - posłużył za prezent ). Bordowy hatchback, kupiony w sklepie.
Image
Image

Póki co, dam Wam spokój Wink Ostatnimi czasy nieco poleciałem z opisem, kto chciał to przeczytał lub ... nie Cool.
Nowości póki co nie przewiduję w nadmiarze, gdy coś będzie - przedstawię !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaSCott dnia Pią 18:55, 25 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 268
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pią 21:15, 25 Sty 2013 Powrót do góry

Bardzo ładne Renówki, zwłaszcza te starsze. Zazdroszczę Renault 30, sam poluje już chwilkę na R20/30, ale nie mogę nigdzie trafić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2521
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Pią 23:18, 25 Sty 2013 Powrót do góry

michał89 napisał:
Bardzo ładne Renówki, zwłaszcza te starsze. Zazdroszczę Renault 30, sam poluje już chwilkę na R20/30, ale nie mogę nigdzie trafić.


To prawda, ciężko je trafić, a o dobrej cenie - zapomnij Confused . Zupełnie nie wiem czemu Norev każe sobie za niego tak słono płacić. Porządnie wykonany nie jest, a i dla kolekcjonerów czy historii marki też nie za bardzo cenny, a jego ceny dochodzą do 80 - 100 zł Evil or Very Mad Tego akurat odkupiłem od Janusza, za całkiem fajną cenę. A R20 ? spotkałem tylko w wersji ( bodajże ) Dakarowej, ceny nawet, nawet. ale ... zbieram ( albo staram się ) zbierać tylko modele cywilne, więc taki średnio mi " leży ". I taki sam problem mam z modelem R17, o ile w sumie podobny model R15 produkowało Universal Hobbies - i to całkiem udany, o tyle 17 robi Norem ( lipny i drogi ) i IXO jako rajdówkę, i chyba poprzestanę na tym drugim Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin