FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Modele pojazdów Milicji Obywatelskiej Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 503
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 21:25, 12 Sty 2016 Powrót do góry

Myślę, że gdyby ją pomalować na czarno i wyprostować, to by uszło. Wink
Znacznie gorzej wyglądają według mnie boczne okna i tylne koło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 835
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Śro 11:41, 13 Sty 2016 Powrót do góry

Kolejne modele zaprezentowane i zaś załączyła mi się zazdrość Very Happy tym razem na Honkera Smile Jest świetny choć ten hak wypadałoby pomalować Smile

Pozdrawiam !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 19:50, 18 Sty 2016 Powrót do góry

IKARUS 280

Image

Węgierski autobus przegubowy, podstawa transportu w Polsce Wink W Warszawskiej milicji służy do przewozu dużej ilości funkcjonariuszy. Ten został wprowadzony do MO w 1988 roku i doczekał się służby w Policji, gdzie ja zakończył ok 2000 roku.

Sam model napsuł mi sporo krwi ( złożenie przegubu to koszmar...) i do końca nie jestem z niego zadowolony, ale na razie zostanie jaki jest, póki nie poprawię się w przeróbkach Wink O ile malowanie całości mi wychodzi, o tyle nad detalami ciągle muszę popracować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Pon 19:54, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Jeden z najciekawszych modeli w Twojej kolekcji Very Happy

Więcej zdjęć poproszę , bo jest świetny Padam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Pon 20:05, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Kuleje malowanie detali, więc zdjęcia muszą poczekać, bo wstyd pokazywać Wink Ta strona jest w miarę możliwości poprawiona, druga jeszcze nie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Pon 20:15, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Ja tu niedociągnięć nie widzę , za to dostrzegam fajny klimacik tego milicyjno-policyjnego autobusu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
psotec
User



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 499
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Pon 20:32, 18 Sty 2016 Powrót do góry

Mam taki sentyment do Ikarusów, że jak tego zobaczyłem zacząłem go pożądać Very Happy
Świetny pomysł, świetny Ikarus Padam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2431
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 12:30, 19 Sty 2016 Powrót do góry

Qlig, doceniam "zabawę" przy tym modelu Smile
Mój czeka już ponad dwa lata ale jakoś nie mam serca wziąć się za niego.
Tak samo jak Jelcz, rozebrany, pomalowany i czeka Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Brociu
User



Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 486
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:05, 19 Sty 2016 Powrót do góry

Widziane wcześniej na facebooku, podziwiam za zabranie się za taki model, mi brakło by odwagi Wink A efekt jest bardzo dobry i nie ma się czego wstydzić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Śro 11:09, 20 Sty 2016 Powrót do góry

Dzięki. Temat tak szybko nie umrze - teraz biorę się za auta Plutonu Specjalnego z Okęcia skoro udało się kilka ustalić ( będą 3 sztuki ) oraz dwie zupełnie inne rzeczy, których nikt jeszcze nie pokazywał Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 16:55, 28 Sty 2016 Powrót do góry

Mój talent nie pozwala niestety chwilowo na więcej, więc są jakie są:



ŻUK A-03

Image

Polski dostawczy samochód, następca Lublina 51. Oficjalna prezentacja miała miejsce na Międzynarodowych Targach Poznańskich w roku 1958. Bazował na podzespołach FSO Warszawy.
Nie wiem do czego służył w milicji, ale w tej wersji nadwoziowej na wyposażeniu był przynajmniej jeden. Na zdjęciu jest na miejscu wypadku, więc być może służył drogówce do zabezpieczania miejsc zdarzenia.



PEUGEOT 604

Image
Image

Francuski samochód osobowy klasy wyższej produkowany w latach 1975-198. Kilka takich aut służyło w rządowej flocie Edwarda Gierka, który był miłośnikiem francuskich samochodów. W latach 80-tych XX wieku co najmniej dwa takie auta otrzymała od rządu warszawska milicja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
autaPRL-u
User



Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 720
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Czw 17:01, 28 Sty 2016 Powrót do góry

Peugeot 604 naprawdę świetny Ok!
Ciekawostka w temacie pojazdów milicyjnych Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
QLIG
User



Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 3425
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 83 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SZO

PostWysłany: Czw 17:19, 28 Sty 2016 Powrót do góry

To większa ciekawostka - nie było by historii "pojazdów" MO, gdyby nie ten:

pluton konny ZOMO

Image

Jedyny oddział milicji konnej powstały w ramach struktury warszawskiego ZOMO.Specyficzną rolę milicyjne konie odegrały podczas słynnego koncertu The Rolling Stones, które odbyły się 13 kwietnia 1967 roku w Sali Kongresowej. Do sali mieszczącej 2,5 tysiąca osób weszło 5 tysięcy widzów, a dalsze 10 tysięcy oblegało budynek, próbując też dostać się do środka. Na zewnątrz Sali Kongresowej dochodziło do osrtych zamieszek, ludzie próbowali sforsować wejście. Aby zaprowadzić porządek milicja użyła wozów opancerzonych i wspomnianego oddziału konnego.
Dziś po konnym plutonie ZOMO nie pozostał prawie żaden ślad - nawet w internecie. Jeszcze 25 lat temu milicyjne konie stacjonowały w PGR Bródno (dziś jest to dzielnica Targówek). Obecnie stoi jeszcze tam stara stajnia. Konie stamtąd (ciekawostka: prawie wyłącznie kasztany) były używane np. do zabezpieczania meczy w okolicach stadionu warszawskiej Legii i do rozpędzania manifestacji w latach osiemdziesiątych. Milicjanci, a później policjanci patrolowali na nich także wybrzeże wiślane ( źródło - [link widoczny dla zalogowanych] )

Niestety trafić "fajnego" ogiera w tej skali to sztuka, więc na razie jest nieco większy.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez QLIG dnia Sob 16:03, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Władek
User



Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 835
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie - Zdrój

PostWysłany: Czw 18:42, 28 Sty 2016 Powrót do góry

Świetne modele ale jednak najbardziej urzekł mnie... koń. Naprawdę wielka ciekawostka ! Poruszasz coraz ciekawsze wątki z historii "środków transportowych" MO Smile Wielki plus za oryginalność !

Pozdrawiam !

Piotr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 720
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:15, 28 Sty 2016 Powrót do góry

Fajne modele, ładne wykonane.
Jedna uwaga nt Żuka. To nie był następca Lublina/Gaz 51. Inna kategoria wagowa, inne przeznaczenie. Określenie "następca" zwykle oznacza kolejny model w tej samej kategorii pojazdów lub wersję rozwojową. Żuk to samochód dostawczy, pierwszy po wojnie w tej klasie, nie miał poprzedników. Lublin/Gaz 51 był samochodem ciężarowym o średniej ładowności (wg ówczesnych kryteriów) 2,5 t. Jego polskim odpowiednikiem w kategorii wagowej był Star 20, znacznie nowocześniejszy, bardziej ekonomiczny i o większej ładowności 3,5 t. To spowodowało, że prymitywny i przestarzały Lublin/Gaz 51 pomimo ideologicznie słusznego pochodzenia został wycofany z produkcji już w 1959 roku. Wtedy od dwóch lat produkowany był już nowocześniejszy Star 21 o ładowności 4 t. Wtedy też rozpoczęto produkcję Żuka A-03 więc "następcą" Lublina/Gaz 51 może on być jedynie w sensie chronologicznym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin