FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja kolekcja - Le Mans od 1923 - 2015 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 241
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Śro 1:53, 19 Mar 2014 Powrót do góry

To dziwne, w tym czasie samochody wystawiane do wyścigów były raczej zawsze malowane w barwy narodowe. Znalazłem takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem na ile to wiarygodne źródło. Zielony nie jest, ale faktycznie odcień znacznie różni się od tego na modelach IXO. Tak czy inaczej ciekawostka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Śro 1:53, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Towi
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1719
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Herford

PostWysłany: Śro 13:01, 26 Mar 2014 Powrót do góry

To jest słabe zdjęcie, tak na prawdę ten eksponat na zdjęciu jest niebieski i ja też bylem przekonany że powinien być niebieski, ale po głębszej analizie - Lorraine z #6 w 1926 roku był zielony !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 241
Przeczytał: 53 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Śro 23:04, 26 Mar 2014 Powrót do góry

Sorry, że tak drążę temat, ale mógłbyś wrzucić jakieś źródło? Chyba, że nie jest internetowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FF
User



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 544
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Czw 23:48, 27 Mar 2014 Powrót do góry

Kwestia koloru omawianego auta jest rzeczywiście interesującą zagadką Smile Na zdjęciach znalezionych w sieci samochód zawsze był malowany na niebiesko. Nie wiemy oczywiście czy widoczny na nich pojazd to oryginalna wyścigówka z Le Mans czy tylko replika ale nawet jeśli mamy do czynienia z drugim przypadkiem to przecież podejmujący się restauracji samochodu (do czego potrzeba przecież niemałych środków) chcą mieć auto zgodne z oryginałem. Z kolei fotografie z wyścigu bądź wykonane tuż po nim są czarno-białe i niewiele nam mówią o kolorze auta. Dlatego ja również jestem bardzo ciekawy źródeł Towiego, także jest nas dwóch Smile Chciałbym tylko zaznaczyć, że moja wypowiedź jest zbiorem moich przemyśleń i w żadnym razie nie ma charakteru wątpiącej ani podważającej tego co napisał Towi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HUMBER IMPERIAL
User



Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 32
Przeczytał: 64 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:02, 28 Mar 2014 Powrót do góry

oczywiscie restaurowane wozy mogly byc malowane na niebieski - ktory jest zgodny z francuskim standardem. To ze francuskie wozy byly malowane na niebiesko moze wykluczyc poszukiwania koloru przez restaurujacych i przyczynic sie do prawdopodobnego blednego myslenia ze pojazd byl wlasnie koloru niebieskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
FF
User



Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 544
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Pią 21:26, 28 Mar 2014 Powrót do góry

Moim zdaniem osoba wydająca niemałe pieniądze na odbudowę raczej nie pozwoli sobie na pobieżne podejście do tematu. Tym bardziej, że sprawa nie dotyczy kilka detali tylko kwestii o podstawowym znaczeniu. Jest to jednak moje zdanie nie podparte żadnymi dowodami i równie dobrze właściwe może być to co Ty napisałeś. Wszystko wyjaśni źródło Towiego Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez FF dnia Pią 21:34, 28 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Towi
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1719
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Herford

PostWysłany: Sob 13:52, 07 Lut 2015 Powrót do góry

Kolor Lorraine-Dietrich B3-6 w roku 1926 jest dość kontrowersyjny - wielu twierdzi, że prawdziwy francuz nigdy by nie wsiadł do zielonego auta (English racing green), ale w tym wypadku było inaczej!
Przed wyścigiem auto zostało uszkodzone i musiano wymienić cześć karoserii.
Ekipa zmuszona była do pomalowania auta, pod ręką był tylko lakier zielony (prawdo podobnie pożyczony od ekipy Bentleya).




Wyścigi w roku 1927 zapowiadały się dość skromnie.
Wiele firm tj.: STEYR, DFP, OM, BIGNAN itd. wycofało się przed rajdem z paru powodów:
1. Coraz mniejszy popyt na drogie auta.
2. Początek kryzysu.
3. Wysokie opłaty załóg biorących udział w wyścigu.

Tydzień przed startem, podczas jazdy testowej ginie w wypadku Marcel Michelot, prowadzący samochód GM. Po tym tragicznym wypadku firma GM wycofała z rajdu, wszystkie trzy załogi.

Na starcie stanęły 22-e ekipy, z tego do celu dojechało zaledwie osiem załóg - później jedna załoga została zdyskwalifikowana za nie przejechanie wymagającego dystansu.



Bentley Speed Model # 3 John Benjafild / Sammy Davis

[link widoczny dla zalogowanych]


Zwycięzcami zostali John Benjafield (GB) i Sammy Davis (GB) - mieli dożo szczęścia, na zakręcie w Maison-Blanche brali udział w karambolu pięciu pojazdów.
Udało im się wyswobodzić i jako jedyni z tego wypadku, dojechali z dość mocno uszkodzonym autem do boksu.
Tam auto szybko naprawili i wrócili na trasę wygrywając wyścig Le Mans w 1927 roku.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Sob 14:00, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin