FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Moja kolekcja - Le Mans od 1923 - 2015 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:32, 18 Lis 2013 Powrót do góry

Le Mans - Zwycięzcy wyścigu długodystansowego przez 24 godziny :


1923 - André Lagache i René Léonard - #9 Chenard & Walcker Sport

[link widoczny dla zalogowanych]



1924 - John Duff / Frank Clement - #8 Bentley 3L Sport

[link widoczny dla zalogowanych]



1925 - Gérard de Courceller / André Rossignol - #5 Lorraine-Dietrich B3-6

[link widoczny dla zalogowanych]



1926 - Robert Bloch / André Rossignol - #6 Lorraine-Dietrich B3-6

[link widoczny dla zalogowanych]



1927 - John Benjafild / Sammy Davis - #3 Bentley Speed Model

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Sob 12:56, 07 Lut 2015, w całości zmieniany 6 razy
Zobacz profil autora
wujek 2Pac
User



Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 211
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec, Podkarpacie

PostWysłany: Wto 2:23, 19 Lis 2013 Powrót do góry

Tylko szybko!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:50, 08 Gru 2013 Powrót do góry

Le Mans - miasto w północno-zachodniej Francji, jesli się nie mylę założone przez Rzymian!
Obecnie ok. 150 tys. mieszkańców.

Wyścigi Le Mans zaplanowano jako długodystansową jazdę przez 24 godziny w celu przejechania jak największej ilości okrążeń i udowodnienia wytrzymałości i jakości produkowanych samochodów. Przypadkowe awarie mogli tylko i wyłącznie naprawiać kierowcy pojazdów, dopiero później wprowadzono boksy i mechaników

W maju 1923 roku odbył się pierwszy wyścig na drogach publicznych dookoła Le Mans, jak się okazało nie był to dobry wybór pory roku - w maju, w tej okolicy są częste deszcze i silne wiatry, wiec w następnych latach przeniesiono wyścigi na czerwiec.
Mimo niepogody wystartowały 33 załogi w tym trzy nie francuskie.
Wygrała załoga francuska, która prowadziła od startu.
Przejechali 2209,5 km - około 128 okrążeń (1 ok. = 17,3 km)



Zwycięzcy Le Mans 1923 - André Lagache i René Léonard - #9 Chenard & Walcker Sport

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pon 13:51, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
wkrol
User



Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:13, 08 Gru 2013 Powrót do góry

Zapowiada się bardzo ciekawie:) Bardzo chętnie dowiem się czegoś nowego o Le Mans i z przyjemnością obejrzę fotorelację nowych nabytków do tej mini kolekcji:) Tylko innych tematów ze zdjęciami proszę nie zaniedbywaćWink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 108 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 6:23, 09 Gru 2013 Powrót do góry

No, no, ciekawa ta "mini-kolekcja", choć znając życie, będzie ona większa, niż cała kolekcja niejednego z nas Smile Zwłaszcza, że to temat-rzeka.
Tak na zachętę jedna moja fotka z Muzeum Motoryzacji w Miluzie (Mulhouse) we Francji:
Image

Więcej moich zdjęć tu: KLIK

Wiesław, Miluza jest tuż za granicą z Niemcami. Wprawdzie od Ciebie do kawał drogi, ale myślę, że warto się tam wybrać. Jedną z kolekcji tematycznych, są samochody wyścigowe. Naprawdę polecam, a w dodatku na ten sam bilet wchodzi się do Muzeum Kolejnictwa, też w tym samym mieście. Tu oficjalna strona muzeum:
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak, czy siak, temat na pewno będę śledził.
Pozdrowienia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 958
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 14:16, 09 Gru 2013 Powrót do góry

Świetny temat na kolekcję! Nie wiedziałem, że w razie awarii tylko kierowcy mogli naprawiać swoje samochody. Na pewno znajdzie się tutaj więcej ciekawostek połączonych z prezentacją bardzo ładnych modeli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:01, 15 Gru 2013 Powrót do góry

W roku 1924 jak już wspomniałem przesunięto wyścig na czerwiec. Zgłosiło się do udziału w wyścigu 39-c załóg, czyli 78 kierowców.
Jeden z nich to John Duff, urodzony w Chinach, wychowany w Anglii - Kanadyjczyk, bohater I Wojny Światowej!
Po wojnie w 1920 roku ustanowił parę rekordów prędkości na Fiacie z 1908, po gruntowym przerobieniu na rajdowy. W 1923 roku bierze udział w pierwszym wyścigu Le Mans i zajmuje 4-ta pozycje.

Jako jedyny Kanadyjczyk w historii wyścigów Le Mans (do tej pory), wygrywa wraz z Frankiem Clement na #8 Bentley 3L Sport :


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pią 9:46, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:40, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Rok 1925 był rokiem wielu zmian i premier.
Przede wszystkim zmieniono ustawienie pojazdów podczas startu na ukośny do osi toru, a kierowcy stali po drugiej stronie toru, musieli dobiec do auta odpalić go i …., przez te zmiany już na początku rajdu wiele załóg odpadło!
Ten rodzaj startu do dziś jest nazywany "Le Mans Start"

Ale, nie to była najważniejsza zmiana !
Do rajdu zgłoszono 68 załóg, dopuszczono 55, a wystartowało 49.
Przyczyną tak drastycznej selekcji było wprowadzenie przepisów mówiących o zgodności pojazdu zgłoszonego do rajdu z pojazdem umieszczonym w folderach danej firmy, czyli pojazd musiał dokładnie odpowiadać prospektom produkcyjnym firmy !

Pierwszy raz w historii wyścigów Le Mans nakazano plombowanie korków paliwa , wody i oleju - wiadomo w jakim celu ?
Odstępy między przerwami na tankowanie lub konieczny serwis musiały być nie mniejsze niż 20 okrążeń.

Ważną premierą był udział USA w rajdzie - nie zajęli żadnej wysokiej pozycji ale zaistnieli na europejskim rynku !

Niestety, rok 1925 jest też premierowy co do wypadków śmiertelnych - ginie André Guilbert , a wielu jest rannych w kilku wypadkach.

Zwyciężają Gérard de Courceller i André Rossignol na Lorraine-Dietrich B3-6 - #5

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Pią 9:43, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
digital222
Moderator



Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 958
Przeczytał: 83 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 22:30, 10 Sty 2014 Powrót do góry

Wieśku, tworzysz piękną kolekcję modeli zwycięzców Le Mans. Czytając posty i oglądając modele po prostu czuje się ten klimat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 7:33, 11 Sty 2014 Powrót do góry

Wiesiu super kolekcja powstanie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:46, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Mamy rok 1926!
Postanowieniem ACO, trasa jak i trybuny są rozbudowywane. Ze względów bezpieczeństwa powstaje most nad trasa łączący trybuny z garażami.
Co prawda już od 1923 roku stopniowo ulepszano trasę poprzez jej asfaltowanie, ale dopiero teraz wyremontowano większość jezdni.
Koszty asfaltowania były tak wielkie, że właśnie stąd wzięto powiedzenie „Drogi ze złota“!

Wracając do samego wyścigu - nowością było wprowadzenie reguły , że jeśli samochód w oryginalnej wersji posiadał składany dach to podczas wyścigu musiał przejechać najmniej dwadzieścia okrążeń z rozłożonym dachem.
To właśnie spowodowało dyskwalifikację wielu załóg miedzy innymi - Peugeot 174 S #2 (pierwszy raz na trasie Le Mans i jednocześnie wielki faworyt tego roku) przejechał trasę najszybciej i był na pierwszym miejscu po dwudziestu okrążeniach lecz gdy rozłożył dach i ruszył ponownie, niestety przy tak dużej prędkości dach nie wytrzymał, pojazd został zdyskwalifikowany!

Równie pechowe w tym roku były Bentleye, wszystkie trzy załogi odpadły z wyścigu z powodów technicznych i wypadku.
Ogólnie sumując - wystartowało czterdzieści pojazdów, na metę dojechało zaledwie trzynaście!

Pierwsze trzy miejsca zajęły załogi tej samej marki, miejsce 1 - Robert Bloch i André Rossignol na Lorraine-Dietrich B3-6


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 11:59, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Długo kazałeś czekać na kolejną aktualizację, ale było warto - miło poczytać i czekam na następne ciekawostki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:50, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Małe problemy z kolorem modelu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Wto 17:12, 18 Mar 2014 Powrót do góry

właśnie - dlaczego jest zielony a nie Bleu de France?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 89 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:32, 18 Mar 2014 Powrót do góry

Bo właśnie w takim kolorku jeździł! Większość źródeł podaje niebieski, ale to błąd!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Towi dnia Wto 19:33, 18 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin