FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 OPEL w miniaturze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1246
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 0:26, 17 Kwi 2019 Powrót do góry

Witajcie !

Dzisiaj chciałbym się zająć kolejnym i jak na razie ostatnim modelem spod znaku OPC w mojej kolekcji - Astrą G w wersji trzydrzwiowej, która jednocześnie jest konwersją, którą udało mi się nabyć wraz z prezentowaną jakiś czas temu czerwoną Astrą J OPC w czerwonym kolorze Magmarot.
Tradycyjnie zaczniemy jednak od krótkiej historii na temat samochodu.

Zakład OPC - Opel Performance Center został założony w roku 1999 wraz z wprowadzeniem do oferty pierwszego modelu - Astry G. Samochód powstał w dwóch wersjach produkowanych odpowiednio w latach 1999-2001 oraz 2002-2003. Pierwszą wersję wyróżniał m.in tylny spojler, charakterystyczne boczne lusterka, 17-calowe felgi BBS czy sportowe fotele Recaro - jednak tyczyło się to tylko niektórych modeli. Pod maską znalazł się 2-litrowy benzynowy silnik generujący moc 160 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 188 Nm. Samochód oferowano w trzech wersjach kolorystycznych - niebieskim Arden Blau, czarnym Antracyt Schwarz oraz srebrym Silber Star.

W 2002 roku do oferty wprowadzono ulepszoną i zmodernizowaną wersję Astry G OPC. Różnice z zewnątrz widoczne są gołym okiem. Zmieniono wygląd przedniego oraz tylnego zderzaka, słupki oklejono folią imitującą karbon, zamontowano okrągłe przednie halogeny oraz wprowadzono charakterystyczne pięcio-ramienne felgi OPC (montowane również w Zafirze A OPC). Zmianie uległy również progi czy reflektory, które zostały przyciemnione. We wnętrzu zamontowano sportowe fotele Recaro, kierownicę z szarym elementem czy jasno szarą konsolę centralną. Pod maską znalazł się 2-litrowy silnik generujący już jednak moc 200 KM, pozwalający rozpędzić Astrę do "setki" w mniej niż 7 sekund. Wzrostowi uległ także maksymalny moment obrotowy, który od tego czasu wynosił 250 Nm. Produkcję Astry G w wersji hatchback oraz kombi zakończono w roku 2003 po 4 latach produkcji. Pokrewną Zafirę A w wersji OPC produkowano jeszcze przez 2 lata do roku 2005.

Po krótkiej historii przejdźmy już do bohatera dzisiejszego wpisu, a więc modeliku Astry G w wersji hatchback spod znaku OPC. Jak już na początku wspomniałem miniaturka jest konwersją, która powstała na bazie gazetowego modelu Chevroleta Astry G z serii Chevrolet Collection. Jeśli chodzi o samo wykonanie jestem naprawdę miło zaskoczony. Po zdjęciach nie byłem do końca przekonany jednak ostatecznie zaryzykowałem i myślę że była to dobra decyzja. Po przednim zderzaku możemy zauważyć iż mamy tutaj do czynienia z drugą wersją Astry OPC z lat 2002-2003. Autor w miarę poprawnie odwzorował przedni zderzak, tylni pas łącznie z charakterystycznym spojlerem czy lusterka OPC. Nie zapomniał również o zmianie kół na charakterystyczne dla modeli OPC. Podsumowując, modelik uważam za poprawnie wykonaną konwersję i cieszę się że znalazł się w mojej kolekcji. Na koniec zapraszam Was do galerii zdjęć i do następnego !


177. Opel Astra G 3d OPC (2002-2003)
producent: IXO (konwersja)
Image
Image
Image


cdn

Pozdrawiam ! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sławek84
User



Dołączył: 26 Lis 2017
Posty: 116
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 17:51, 17 Kwi 2019 Powrót do góry

W czasach swojej świetności wcale nie brzydkie auto, tyle ,że nudne Smile
Wtedy nie wymagano ,żeby hot hatch rozpędzał się w 5 sekund do "setki", a także kamuflowano osiągi, tak aby "zadziwić" innych kierowców ze sportową żyłką Smile
Modelik dobry, ale osobiście wolał bym srebrny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
OpelFAN
User



Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 1246
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 20:48, 17 Kwi 2019 Powrót do góry

Ja akurat osobiście uwielbiam takie auta w topowych wersjach od producentów które od zwykłych wersji różnią się nieznacznie z zewnątrz, a bardziej pod maską Smile

Co do koloru, kwestia gustu, podejrzewam że w srebrnym wyglądał by równie ciekawie jak nie lepiej Smile W 1:1 w rodzinie mamy srebrną Zafirę A OPC i muszę przyznać że bardzo do niej ten kolor pasuje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hubert1111
User



Dołączył: 16 Lis 2017
Posty: 87
Przeczytał: 37 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zambrów

PostWysłany: Sob 8:26, 20 Kwi 2019 Powrót do góry

Piękna Astra, uwielbiam Ople w wersjach OPC, kolor jak i pakiet robią wrażenie:-) według mnie prezentuje się w OPC o wiele lepiej niż w wersji podstawowej;-) śledzę temat i gratuluje ci Zafiry Tourer i niebieskiej Insignii OPC i paru innych;-)
Gratuluję nowego nabytku i bardzo ciekawego tematu
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
yurek65
User



Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 1551
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kuźnica Białostocka

PostWysłany: Sob 10:26, 20 Kwi 2019 Powrót do góry

Insignia, Astra i Zafira - SUPER!!! Hurra Hurra Hurra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin