FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 P O R S C H E Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 2602
Przeczytał: 43 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:06, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Spark diecast... miałem w ręku tylko jednego. Porsche żadnego, ale to świetny news. Muszę się rozejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
carman
User



Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 164
Przeczytał: 60 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:30, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Die casty od Sparka?! Serio? Toż to teraz moja kolekcja ma poważne braki, konieczne do uzupełnienia... Rolling Eyes Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 570
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:04, 15 Mar 2020 Powrót do góry

Niestety w przypadku tych modeli Spark zaczął ostatnio nieźle "cwaniaczyć"... Na początku die-cast'y były wydawane jako budżetowa seria w charakterystycznych kontenerkach, zamiast standardowych gablotkach. Wypusty z tej edycji miały też sporo niższą cenę od żywic.
Później te modele były już sprzedawane w normalnych gablotkach, ale ciągle z "die-cast'ową ceną", oraz kodem zaczynającym się na "SDC", przypisanym die-cast'om (modele z tego etapu pokazał właśnie michał89). Było to najlepsze i najuczciwsze posunięcie.
Obecnie modele metalowe są wydawane tak samo jak żywice, czyli w tych samych gablotkach, tym samym kodem zaczynającym się od "S", oraz w tej samej cenie...
Dla mnie jest to ordynarne "dojenie" kolekcjonerów i nic więcej. Wsciekly
Natomiast co do Twojej kolekcji, to zawsze podziwiam konsekwencję w zbieraniu modeli w jednakowym kolorze, ja zdecydowanie wolę różnorodność kolorystyczną. Very Happy Całość tworzy jednak ciekawy efekt. Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 301
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Pon 12:19, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Pomysł na jednakowy kolor zdeterminowała troszkę dostępność modeli. Większość z nich najłatwiej było dostać w srebrnym kolorze, zwłaszcza wersje Turbo. W pewnym momencie podjąłem decyzję, że inne kolory nie będą już pasowały do całości. Dla odmiany przy budowaniu zbioru 356-tek przyjąłem całkowicie odmienną strategię - mam 7 modeli, każdy w innym kolorze to również nie jest przypadek Smile .

Odnośnie die-castów od Sparka, próbowałem zebrać informacje ile tego wyszło i wg moich ustaleń wygląda to następująco:

- Seria "kontenerkowa" - 7 modeli o numerach katalogowych: SDC001 - SDC007 (3x Porsche, 2x Renault, 2x VW)
- Seria w standardowych gablotkach - 5 modeli o numerach katalogowych: SDC014 - SDC018 (4x Porsche, 1x VW)

z!x wielka prośba do Ciebie. Czy masz może jakąś listę diecastów od Sparka, czy powyższa lista modeli "SDC" jest kompletna? Czy orientujesz się jakie diecasty "S" wypuścił Spark i jak je odróżnić od żywic?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Pon 14:06, 30 Mar 2020, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 570
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 23:47, 16 Mar 2020 Powrót do góry

Więc tak, list nigdy żadnych nie tworzyłem, ale spróbuję pomóc na tyle, ile mam "w głowie". Wink
Na początek kontenerki - tutaj niestety nie pomogę, gdyż ta seria od początku mnie nie interesowała, ale więcej niż to, co wymieniłeś nie kojarzę.
SDC w standardowych gablotkach - oprócz wymienionych przez Ciebie są jeszcze dwa Mercedesy GLA 250 (SDC026 i SDC027).
Jeżeli chodzi o die-cast'y wydawane jako "S", to tutaj już trzeba zdać się na własny "instynkt"... Trzeba pamiętać, że sklepy automatycznie opisują je jako modele żywiczne.
Te pozycje na pewno, gdyż były wcześniej wydane w edycjach dealerskich jako die-cast'y: S8150 - S8153, S8180 i S8183, S8181 i S8182, oraz S4973, S4994 i S4995.
A jak odróżnić od żywic? Spark metalowe "budżetówki" robi dzisiaj prawie zawsze na zamówienie dealerów i są one na tym etapie wyraźnie tańsze od żywic, widać też inny poziom ogólnego wykonania (często zalane lakierem, grubsze szyby zniekształcające widok do wnętrza, czy plastikowe wycieraczki). Później, czasami nieco "dopieszczone" są wydawane jako standardowe Sparki. Ostatnio np. nowe Mercedesy CLA, GLB, GLC i EQC, które być może doczekają się kiedyś regularnych wydań.
To takie moje luźne spostrzeżenia, mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 301
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Śro 12:35, 18 Mar 2020 Powrót do góry

z!x wielkie dzieki, pomogles!

Z tego co widze sa to glownie "nowe" samochody, takze nie moja bajka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
michał89
User



Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 301
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów / Kraków

PostWysłany: Wto 21:31, 05 Maj 2020 Powrót do góry

Dzisiaj przeniesiemy się do lat 90-tych, w których produkowane były moje ulubione generacje 911-tki: 964 i 993. Dodatkowo, będą to najbardziej cenione wśród purystów wersje spod znaku RS.

Skrót "RS" (u Porsche) pochodzi od słowa "Rennsport", czyli po prosu sport wyścigowy. W modelu 911 zadebiutował w 1973 roku wraz z kultowym dziś modelem 2.7 Carrera RS. Rok później zastał on zastąpiony przez bazujący na G-modelu 3.0 Carrera RS. Obydwa modele posłużyły jako bazy homologacyjne dla wyczynowych wersji RSR. Model RS powrócił jeszcze na krótko w 1984 roku pod postacią 911 SC/RS. Ponownie była to wersja homologacyjna, tym razem zaledwie 20 sztuk przeznaczonych do rajdów.

Na kolejnego RS-a fani marki musieli czekać do 1992 roku, kiedy to zaprezentowano model Carrera RS, bazujący na produkowanej od 1989 roku generacji 964. Samochód był o 10 km mocniejszy, ponad 100 kg lżejszy i 40 mm niższy od standardowej Carrery. Jednak rok później zaprezentowano coś specjalnego: model Carrera RS 3.8. Poszerzone nadwozie z wersji Turbo wyposażono w półwyczynowy, rozwiercony z 3.6 do 3.8 litra atmosferyczny silnik generujący 300 km. Do tego wielkie, regulowane skrzydło i szerokie, trzyczęściowe felgi Speedline. Powstało zaledwie około 100 sztuk, część z nich było bazą do wyścigowych wersji RSR i Cup.

Porsche 911 Carrera RS 3.8 (964) - Spark
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wraz ze zmianą generacji na 993, w 1995 roku na targach w Genewie roku zadebiutował kolejny RS. Posiadał one poszerzone nadwozie z modelu Turbo, skrzydło na klapie silnika oraz przedni dyfuzor. Podobnie jak poprzednia generacja RS-a, model ten wyposażono w 300 konny silnik 3.8 oraz obniżone zawieszenie i felgi Speedline. Ponownie jednak zaproponowano wersję dla „najbardziej wymagających” o nazwie Clubsport. Była to wersja przeznaczona na tor, wyposażona w jeszcze większe tylne skrzydło, klatkę bezpieczeństwa czy kubełki i pasy szelkowe, jednak można nią było legalnie poruszać się również po drogach publicznych. Powstało nieco ponad 200 sztuk, oczywiście podobnie jak w przypadku 964 RS posłużyła ona jako baza do wyścigowych wersji RSR i Cup.

Porsche 911 Carrera RS Clubsport (993) - Spark
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Razem:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Obydwa modele wyprodukował Spark, jednak jest między nimi fundamentalna różnica. RS 3.8 jest to kolejny w moich zbiorach die cast od tej specjalizującej się w „żywicach” firmy. Model jest świetny, ma bardzo dobrą bryłę, pięknie położony lakier i szczegółowe wnętrze na czele z super wykonanymi kubełkami. Jedyny minus jakiego się dopatrzyłem to plastikowe wycieraczki, w standardowej wersji Carrera 4 (którą prezentowałem wcześniej) można znaleźć wycieraczki fototrawione. Druga 911, model Carrera RS CS jest to klasyczna żywica. Model jest jeszcze bardziej szczegółowy, zwłaszcza rewelacyjne jest wnętrze (klatka, kubełki, pasy szelkowe) oraz felgi i układ hamulcowy (osobne elementy). Niestety, o ile żywica wygrywa w kategorii zdetalowania, to przegrywa na polu spasowania, jednak chyba tak to już jest z tymi wydmuszkami . Ostatecznie w starciu diecasta z żywicą orzekam remis.

Rodzinnie 964 & 993 Spark i Mini(maxi)champs:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez michał89 dnia Śro 0:21, 06 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
z!x
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 570
Przeczytał: 88 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 0:41, 08 Maj 2020 Powrót do góry

Świetne modele, choć ja akurat dla odmiany nie przepadam za tymi generacjami 911. Wink Natomiast nie potrafię zrozumieć o co chodzi z tym nazywaniem modeli żywicznych "wydmuszkami"... Confused Dla mnie "wydmuszką" jest taki model: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2611
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 62 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie 10:03, 10 Maj 2020 Powrót do góry

Mam obydwie RS-ki (inne kolory) i potwierdzę że są świetne. Gratuluję Ok!
Zbioróweczka również Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin