FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wokoło BMW - kolekcja emera Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1583
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:28, 28 Lip 2019 Powrót do góry

Ten biało czerwony zestaw 700/528 zrobił na mnie ogromne wrażenie Shocked . Dwa przepiękne OKAZY Razz !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:59, 28 Lip 2019 Powrót do góry

Arku,
Dzięki. Okazów będzie więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:19, 28 Lip 2019 Powrót do góry

Ten model pasuje do wątku „jak ulał”. Tyle tylko ma wspólnego z BMW, że firma Iso, właściciel marki Isetta sprzedał BMW (i nie tylko) licencję.

Image

ISETTA AUTOCARRO PICK-UP. Model w wykonaniu firmy MATRIX, limitowany #252 / 400.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Fajny model, cudak taki. Ma fajnie pokazany silnik. To urządzenie miało napęd przekazywany wałem na tylną oś z dyfrem. „Mała” Isetta nie miała mechanizmu różnicowego. Nie wymagał tego bardzo mały rozstaw tylnych kół.

Image

We Włoszech podobno swojego czasu takich pojazdów było sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:51, 28 Lip 2019 Powrót do góry

Dziś jeszcze jeden model. Ten akurat ma –jak wiele innych w tym wątku- serce, czyli silnik pochodzący od BMW. Nie tylko z resztą silnik. Modeli samochodów tej marki mam kilka a kolejny jedzie do mnie aż z Izraela.

Image

VERITAS RS II COUPE 1964 Model od firmy AUTOCULT.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Historia tego samochodu, który powstał prawdopodobnie w jednym egzemplarzu jest mętna. Zbudowany został w 1964 roku na podwoziu Veritasa RS z 1953 r. z nadwoziem w postaci przestrzennej kratownicy i silnikiem od przedwojennego BMW 328.

Image

Image

I to by było na tyle na dziś. Mam przygotowane zdjęcia różnych innych modeli, więc będę Was zanudzał dalej. Uprzedzam, że zamierzam odpalić mój drugi wątek, którego tytuł roboczy jest Mercedes? Tak! (Nie)oczywiście.

Zapraszam nieustająco.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Towi
User



Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 1969
Przeczytał: 84 tematy

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:49, 29 Lip 2019 Powrót do góry

Marku - prześliczne okazy przeszczepów BMW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:01, 29 Lip 2019 Powrót do góry

Dzięki, Wiesiu, jeszcze będzie trochę różnych ciekawostek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zetorski
User



Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1377
Przeczytał: 103 tematy

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszcza Kampinoska

PostWysłany: Pon 22:16, 29 Lip 2019 Powrót do góry

ISETTA AUTOCARRO PICK-UP...... Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poldi
User



Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 1583
Przeczytał: 99 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:20, 30 Lip 2019 Powrót do góry

No i ten "E-Type" również bardzo ciekawy. Że kiedyś się ludziom chciało takie rzeczy tworzyć. Dzisiaj? Płakać się chce Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 3493
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 18:38, 30 Lip 2019 Powrót do góry

Sporo ciekawostek i ładnych modeli Marku Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:29, 10 Sie 2019 Powrót do góry

Na początek dzisiejszego wpisu dziękuję wszystkim „oglądaczom” tego mojego wątku za pozytywne reakcje i zapraszam na ciąg dalszy.

Ta marka jest chyba znana wszystkim fanom supekarów. Współczesne samochody Spyker występowały w wielu filmach. Mało jest informacji o przodkach marki. Pamiętam za to, że model jakiegoś Spykera z zamierzchłej historii wyszedł w serii Matchbox Models of Yesteryear. Generalnie Spykery C8 miały zupełnie inne silniki. Ale powstało kilka (a może to ten sam przechodzący metamorfozę zgodnie z potrzebami?) z silnikami BMW. To Spyker C8 Double 12. Powstał wyłącznie na potrzeby startu w 24h LeMans. Od zwykłego C8 różni się przede wszystkim dłuższym tyłem. Nie mam modelu zwykłego C8, bo po co mi, skoro nie ma silnika BMW? Nie mogę więc wstawić porównania.

Image

Zwykły C8 też startował w 24h LeMans w bardzo podobnym malowaniu do tego srebrnego. Oba modele, to Spark. Udało mi się ustrzelić oba u jednego sprzedawcy w cenie ~1,5 ceny jednej sztuki. Dobry deal poprzedzony negocjacją ceny. Bardzo jestem zadowolony z tego zakupu.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Modele różnią się –poza malowaniem- szczegółami w postaci poprawek profilu pod kątem aerodynamiki, nad czym firma pracowała. Srebrny, to wersja z LM 2002 z załogą KOX-HUGENHOLTZ-SIMON. Ten pomarańczowy bardziej, to z LM 2003 z załogą HUGENHOLTZ-SIMON-CORONEL.

Image

Image

Historia tego samochodu jest dość pokrętna. Trudno nawet na wiarygodnych portalach znaleźć konkretne informacje. Ale gdy się trochę poszuka, to wiadomo, że były to silniki od BMW: 4,0 l V8.


I to tyle na dziś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez emer dnia Sob 22:31, 10 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 9:08, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Fajny temat. Niby BMW ale nie tylko typowe modele aut. Super Marku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pako3110
User



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 1248
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poland

PostWysłany: Nie 10:23, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Tez bardzo lubie tu zagladac Very Happy Jestes pewny, ze uzyli tych silnikow tylko w wersjach wyscigowych? Szkoda, ze marka upadla, ale nie zdziwie sie jak zaraz ktos wykupi prawa do wznowienia produkcji. Super i hiper auta sprzedaja sie jak cieple buleczki Cool De tomaso juz wrocilo, wiec czemu nie spyker Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:46, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Wydaje mi się, że powstał też taki dłuższy z silnikiem BMW w wersji cabrio. Jest też jego model. Widziałem go raz w cenie poza zasięgiem jak dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
emer
User



Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 2346
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:11, 11 Sie 2019 Powrót do góry

Modele BMW Isetta darzę szczególną sympatią. Kilka mam gdzieś zadołowane. Ostatnio trafił do mnie fajny modeli w wykonaniu Schuco - BMW ISETTA ''LUFTHANSA''. Te stare Isetty od Schuco są po prostu urocze. Na ten model ostrzy sobie zęby jeden z formowych kolegów. Może ulegnę, ale niewykluczone, że ten model będzie miał u mnie dożywocie.

Image

Image

Image

Image

Image

Image



BMW E25 Turbo (zwane też X1) powstało jako koncept dla uczczenia letniej olimpiady w Monachium w 1972 roku. W 2 egzemplarzach. Na bazie podwozia i silnika od 2002.
Oba modele, które prezentuję, to Schuco. Dzieli je kilkanaście lat. Niby nie tak wiele, ale przepaść technologiczna wykonania jest oczywista.

Pierwszy model w skali 1:43 wykonało Schuco pewnie w okolicach tego samego roku 2002.

Image

Drugi jako Schuco Pro.R powstał kilka lat temu.

Image

Według mnie to ciekawe porównanie. Przyjrzyjcie się obu:

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Image
Image

Oczywiście jest zasadnicza różnica: w starym otwierają się drzwi i klapy a w nowym nic.

Image
Image

Image
Image

Uważam, że starszy model wychodzi z tego porównania obronną ręką. Zakładając, że bryła w nowym wykonaniu modelu została opracowana od nowa przy zastosowaniu najnowszych technik, to stara w niczym jej nie ustępuje. Bardzo mało się różnią, wymiary są prawie identyczne. Widać różnice w detalach, choćby wykonanie „nerek” na przodzie. Ale nawet niby „byle jak” wykonane koła w starej wersji wcale według mnie nie rażą.

Popatrzcie jeszcze na oba razem.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Pro.R, to najwyższy poziom wykonania seryjnych modeli żywicznych, jednak ten stary z otwieranymi elementami ma swój nieodparty urok.

Image

I to by było na tyle. Na dziś oczywiście, bo cdn.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Cox.P
Moderator



Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 656
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 21:25, 11 Sie 2019 Powrót do góry

A gdzie schowałeś skrzydełka od Isetty skoro to wersja Lufthansa?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin