FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Atlas Ikarus polskie wersje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 398
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:50, 26 Sie 2016 Powrót do góry

Chciałbym pokazać przeróbki malarskie modeli Atlas Ikarus i Kultowe Autobusy PRL w skali 1:72.
Interesują mnie modele tych autobusów jeżdżących na Śląsku. Tutaj jeździła cała gama od Ikarusa 60 po 415 + Skoda
Na początek pierwsza przeróbka Ikarus 66 w barwach katowickich. Nr 221 to realny autobus jeżdżący w WPK Katowice zakład Giwice

oryginał
[link widoczny dla zalogowanych]
przeróbka
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na warsztacie kolejny Ikarus 556
[link widoczny dla zalogowanych]
W trakcie malowania
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Będzie to któryś z pokazanych.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wkrótce dalszy postęp.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez koland dnia Pią 21:57, 26 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 724
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:32, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Fajne przeróbki Smile Masz jakieś zdjęcie tego heka z bagażnikiem dachowym? Nigdy nie widziałem żeby Ikarus 66 WPK Katowice miał taki bagażnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 398
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:52, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Dziękuję za miłe słowo.
W WPK Katowice przypuszczalnie była partia z bagażnikami, mam w zbiorach 2 zdjęcia obrazujące takie autobusy wiem, że było ich więcej
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Były też Ikarusy 55 np. w Befamie też posiadały takie bagażniki. Zresztą 55 były też w WPK Katowice.
[link widoczny dla zalogowanych]

Modele Atlasa świetnie nadają się na takie przeróbki zachęcam do zabawy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3689
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 19:40, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Fajnie się zapowiada. Przeróbki super. Z chęcią będę zaglądał do tego tematu. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 724
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:57, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Ikarusy 55 to co innego, często miały bagażniki. Ale wygląda na to, że zdarzały się też w 66-tkach. To ciekawe, dzięki za zdjęcia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 19:59, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 368
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob 22:10, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Bagażniki dachowe w autobusach użytkowanych w WPK Katowice, to dość ciekawy temat, bo często pojawiały się w wozach przez to przedsiębiorstwo sprowadzanych. Nie pamiętam jednak ani jednego przypadku, aby były takie bagażniki wykorzystywane do przewozu bagażu.
Jeśli chodzi o Ikarusy 66, to egzemplarze przynajmniej jednej partii były w bagażniki dachowe wyposażone. Dotyczy to około 15 pojazdów.
W ostatnich dostawach Ikarusów 66 pojawiały się także jednostkowo wozy z takimi bagażnikami, ale ewenementem była w tych przypadkach kolorystyka, która byłą identyczna z węgierskim schematem malowania, czyli kość słoniowa - khaki.
[link widoczny dla zalogowanych]
źródło TWB.
Jeśli chodzi zaś o Ikarusy 630 ( zwane Turkami ), użytkowane przez WPK Katowice w dość pokaźnych ilościach, to przynajmniej w dwu przypadkach można udowodnić wyposażenie tych wozów w bagażnik dachowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło TWB.
Drugiego dowodu nie mogę przedstawić, bo nie mam zgody na publikację zdjęcia.
Przynajmniej jedna partia Jelczy 043 użytkowanych przez WPK Katowice posiadała bagażniki dachowe. I tu ukłon w kierunku kolegi STIV57, którego model Jelcza 043 został pokazany w tym wątku. Jest on jak najbardziej prawidłowy. Jelcze 043 w nietypowym, jak na WPK Katowice malowaniu, czyli biało - beżowym, były właśnie w takie bagażniki wyposażone.
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło - zbiory własne.
W trakcie eksploatacji ten element był demontowany, gdyż sprawiał problemy podczas mycia autobusu, a tak, jak wcześniej napisałem, nie był raczej nigdy używany.
Nie potrafię niestety przedstawić żadnych dowodów, które mogłyby udokumentować wyposażenie w bagażniki dachowe wcześniejszych typów Ikarusów użytkowanych przez WPK Katowice, ale z ustnych przekazów wiem, że taki element występował w Ikarusach 602, których partia została zakupiona przez to przedsiębiorstwo. Były to typowe autobusy przeznaczone do komunikacji międzymiastowej.
Ikarus 55, który jeździł w WPK Katowice nie posiadał bagażnika dachowego.
Pozdrawiam.
Dzidek.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 724
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:30, 27 Sie 2016 Powrót do góry

Dzidek napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]
źródło TWB.

Coś mi się wydaję, ze zdjęcie zrobione w Krężelce, dawnym ośrodku wypoczynkowym WPK Katowice Wink

I jeszcze a propos malowania Jelczy w WPK Katowice, pocztówka z 1974 roku. Na zdjęciu za czerwonym Ikarusem 556 widoczny kremowy Jelcz 043, już bez bagażnika dachowego. A ten z bagażnikiem ze zdjęcia grupowego powyżej wydaje się niebieski... Może zdjęcie przekłamuje.

Image
foto: zbiory własne


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez max dnia Sob 22:59, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 368
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 18:29, 28 Sie 2016 Powrót do góry

Oczywiście bardzo trafne spostrzeżenie.
Przepraszam.
Zamieściłem z rozpędu zdjęcie niebieskiego Jelcza 043, bo i w takiej kolorystyce występowały w WPK Katowice. Były także kremowo-czerwone 043. Natomiast przyczepy p01 występowały tylko w kolorze kremowo- czerwonym.
Ciekawostką jest fakt, że przyczepy użytkowane były także w zestawach z Ikarusem 620/630.
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: Forum GKW


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 398
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:52, 28 Sie 2016 Powrót do góry

max napisał:
Dzidek napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]
źródło TWB.

Coś mi się wydaję, ze zdjęcie zrobione w Krężelce, dawnym ośrodku wypoczynkowym WPK Katowice Wink

I jeszcze a propos malowania Jelczy w WPK Katowice, pocztówka z 1974 roku. Na zdjęciu za czerwonym Ikarusem 556 widoczny kremowy Jelcz 043, już bez bagażnika dachowego. A ten z bagażnikiem ze zdjęcia grupowego powyżej wydaje się niebieski... Może zdjęcie przekłamuje.

Image
foto: zbiory własne


Na zdjęciu z Krężelki z tyłu za ikarusem 66 też widać ciekawy 043 z bagażnikiem dachowym. Jasny kolor sugeruje, że raczej jest w kolorze kremowym.

Jest jeszcze jedno zdjęcie pocztówka niestety zrobione daleka gdzie widać zestaw Ika620+P01


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 368
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 19:28, 29 Sie 2016 Powrót do góry

Zapewne chodzi o taką pocztówkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: Forum GKW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 724
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:44, 29 Sie 2016 Powrót do góry

Dzidek napisał:

[...] Jeśli chodzi zaś o Ikarusy 630 ( zwane Turkami ), użytkowane przez WPK Katowice w dość pokaźnych ilościach, to przynajmniej w dwu przypadkach można udowodnić wyposażenie tych wozów w bagażnik dachowy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło TWB.


Czy autobus z bagażnikiem to na pewno 630-ka? Z moich informacji wynika, że z bagażnikiem dachowym w WPK Katowice jeździł Ikarus 620. Był to ex węgierski tester (miał m.in. żółte wewnętrzne przednie reflektory, te bliżej atrapy, zgodnie z węgierską specyfikacją), który został wcielony do WPK Katowice. Czy to nie ten sam?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 368
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 19:43, 30 Sie 2016 Powrót do góry

Jeśli ta informacja pochodzi ze strony omni-bus, to jest ona niestety częściowo błędna.
Pojazd widoczny na pocztówce z Sosnowca to na 100% Ikarus 630. Nawet przy tak dalekim i dość niekorzystnym ujęciu można zauważyć charakterystyczne cechy odróżniające oba typy Ikarusa.
A niewątpliwie prawdą jest, że był to autobus pokazowy, który po serii testów pozostał w Katowicach. Przez prawie cały czas eksploatacji posiadał t.zw. węgierski układ z żółtymi kloszami świateł drogowych ( para wewnętrzna).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STIV 57
User



Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 27
Przeczytał: 66 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KATOWICE

PostWysłany: Wto 19:49, 30 Sie 2016 Powrót do góry

Autobus widoczny na zdjęciu to na 100% IKARUS 630.26 tzw. TUREK miał węższe drzwi i inny układ foteli oraz wysoką podłogę w tylnej części i rząd 5 foteli pod tylnymi oknami.IKARUS 620. 55 miał z tyłu niską podłogę i brak foteli. Całkiem możliwe że jest to egzemplarz testowy. W WPK Katowice było kilkanaście takich TURKÓW najwięcej bodajże w Będzinie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dzidek
User



Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 368
Przeczytał: 110 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 20:26, 30 Sie 2016 Powrót do góry

Dodam jeszcze jedną cechę, chyba najbardziej widoczną, a przy okazji dobrze wyeksponowaną na zdjęciu, która odróżniała oba typy Ikarusa.
Chodzi o szerokość okna znajdującego się pomiędzy drzwiami t.zw. pomocnika kierowcy i przednimi drzwiami pasażerskimi.
W Ikarusie 620 była ona węższa od pozostałych bocznych okien.
W Ikarusie 630 wszystkie boczne okna z lewej strony pojazdu posiadały tą samą szerokość.


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Cochise
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 1233
Przeczytał: 108 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hrubieszów

PostWysłany: Wto 21:33, 30 Sie 2016 Powrót do góry

Dzięki Dzidek, z tą informacją o oknach się nie spotkałem, można Cię prosić byś w jednym poście podał wszystkie różnice po których można z zewnątrz rozróżnić 620 - 630 o ile to nie problem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin