FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 MPK-Kraków w miniaturze Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 15:03, 06 Sty 2014 Powrót do góry

postanowiłem wrócić do odłożonego projektu związanego z autobusami MPK Kraków , modele w skali 1/72 wzbogacone o PR-110 i 043
i tak kilka rozpoczętych prac

Autobus Jelcz 120M (KAP) w jednym z nowszych malowań , wymaga dopieszczenia i kalkomanii
[link widoczny dla zalogowanych]

Jelcz Mex (KAP) model przedstawia jeden z pierwszych autobusów przemalowanych z czerwonego na niebieski o numerze taborowym 145 i nowym podwoziem Raba Man
[link widoczny dla zalogowanych]

Jelcz 043 (Atlas) model jednego z kilkunastu czerwonych autobusów z zasobów MPK , dostanie wymalowane wnętrze i oznaczenia
[link widoczny dla zalogowanych]

Jelcz 043 (Atlas) model jedynego znanego mi autobusu MPK na podwoziu Raba Man w kolorze kremowo beżowym , otrzyma wymalowane wnętrze i oznaczenia
[link widoczny dla zalogowanych]

I w towarzystwie
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 15:51, 06 Sty 2014 Powrót do góry

no no już się nie mogę doczekać efektu końcowego Razz
MARCO
User



Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 3943
Przeczytał: 47 tematów

Pomógł: 80 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 16:13, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Fajne. Czekam na dokończenie wnętrza Jelczy. Tomku a przegubowce Jelcz i Sany Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARCO dnia Pon 16:13, 06 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 16:43, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Nie ma przegubowców w tej skali a Sany H-100 w Krakowie nie jeździły


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2430
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:55, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Fajne Wink
A co to jest "podwozie Raba Man"?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 21:05, 06 Sty 2014 Powrót do góry

Jelcz "ogórek" karosowany był na podwoziu Skoda 706 , ale po pewnym czasie w Jelczach zaczęto stosować nowe podzespoły produkowane na licencji Raba Man o lepszych parametrach , zastosowano również układ wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego zamiast powietrznego oraz zastosowano całkiem nowy silnik o mocy 200 KM zamiast 160KM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 2430
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:40, 06 Sty 2014 Powrót do góry

A o to chodziło Very Happy
W takim razie sprawa wygląda trochę inaczej. W 1970 roku w JZS skonstruowano prototyp autobusu Jelcz II z inną ramą, węgierskim tylnym mostem Raba i polskim silnikiem SW680 na licencji Leylanda. Na tym podwoziu osadzono nadwozie Jelcza 043 i tak powstał Jelcz 044, który od 1975 roku produkowany był w niewielkiej ilości. Na podwoziu Jelcza 044 wyprodukowano też kilka sztuk autobusu miejskiego ze starym nadwoziem o oznaczeniu Jelcz 044 MEX. Autobus z podwoziem Jelcz II nie był nowocześniejszy od oryginalnego "Ogórka", stanowił raczej próbę zwiększenia ilości produkowanych autobusów, których w gospodarce planowego niedoboru permanentnie brakowało. Większa moc silnika była skutecznie niwelowana przez jego większą masę, cięższą ramę tak, że parametry były zaledwie porównywalne do oryginału. Technicznie autobus stanowił krok wstecz. W podwoziu Jelcza 044/044MEX nie miały zastosowania podzespoły MAN.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:57, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Kolego Jat pokaż końcowe efekty pracy tych ogórków z Atlasu. Sam myślałem nad konwersją. Co do przegłubowych Ap02 można byłoby zrobuć z 2 atlasów, ale to już większa przebudowa, układ siedzeń, drzwi, przegub.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 19:58, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Modele są na razie na etapie j/w , na razie kończę Steyra w 1/43
Jak chcesz zrobić autobus przegubowy z międzymiastowych ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jat02 dnia Sob 19:58, 18 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:31, 18 Sty 2014 Powrót do góry

Zastanawiałem się nad taką przeróbką. Wymagałoby to trochę przygotowań. Można byłoby stworzyć zestaw odlewów drzwi do mexa, odlew układów siedzeń przyczepy, autobusu no i przedni świetlik. Reszta to trochę zabawy i inwencja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jat02
User



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 3522
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 23:34, 18 Sty 2014 Powrót do góry

W mur W mur W mur W mur


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andrzej50_lodz
User



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 839
Przeczytał: 94 tematy

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 1:22, 19 Sty 2014 Powrót do góry

I przerabianie szerokości okien na przeciw drzwi. Powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 3:43, 19 Sty 2014 Powrót do góry

Do tego bocznej ściany ( wnęka na tablicę liniową ).
koland
User



Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 479
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 41 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:13, 19 Sty 2014 Powrót do góry

adamp55kr napisał:
Do tego bocznej ściany ( wnęka na tablicę liniową ).


Wnękę akurat nie wszystkie posiadały.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale o oknach zapomniałem to ważny szczegół. Chociaż był AP62 zbudowany ze skody, który miał okna jak nasz atlasowski. I miał z tego co pamiętam świtlik tylko z tyłu.
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do przebudowy to moje czysto teoretyczne przemyślenia, zdaje sobie sprawę, że byłoby przy tym trochę zachodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 5547
Przeczytał: 101 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Nie 12:16, 19 Sty 2014 Powrót do góry

Okna do przeróbki z obu stron. Drzwi "na klamkę" są wąskie, więc okno po przeciwnej stronie drzwi jest wąskie, okna przed drzwiami (przednimi i tylnymi) - szerokie. Z kolei MEX ma drzwi automatyczne szerokie, więc okno po przeciwnej stronie musi być szerokie, a okna przed drzwiami - wąskie.
W całym autobusie MEX jest inna kombinacja okien wąskie-szerokie, a inna w autobusie 043. Taka przeróbka jednego na drugi, moim zdaniem, jest zbyt trudna w tej skali.

Tutaj widać różnice w rozmieszczeniu okien:
Image
Image

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin