FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 RT też czasem coś jeszcze dłubnie ;) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
MaSCott
User



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 2524
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wieś na końcu świata, Będzinem nazywana ...

PostWysłany: Czw 13:04, 29 Sty 2015 Powrót do góry

To jest dokładnie Fairlane Crown Victoria Smile

Hmy, ciekawy jestem, jak takie bydle, sprawowało się na trasie. Najmocniejszy silnik miał 225 koni, z pojemności 5.1 ( 312 cubic inches ), słabszy ciut ponad 200 koni i ... automat Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:02, 29 Sty 2015 Powrót do góry

W zyciu kolo takiego nawet nie stalem Wink ale podejrzewam,
ze byl to typowy amerykanski kanapowoz, z odpowiednia moca
i momentem obrotowym. Wygodny, komfortowy, szesciomiescowy Very Happy
W tych czasach zadne auto nie bylo "rajdowe" w dzisiejszym tego
slowa znaczeniu, a i jazda nie przypominala tego co dzis
widzimy na trasach RMC itd..
Po prostu zwykle samochody, co kto mogl miec,
to bral, stad tak egzotyczne pojazdy. Drugi Fairlane w tym rajdzie
zajal 64 miejsce, wiec jakos tam musial jechac, bo wystartowalo
kilkaset zalog Wink Pierwsze miejsce w 1956 roku zajela mega klasyczna
limuzyna - Jaguar MK VII - takie to przeciez byly czasy... gdzie jedynym
wyposazeniem sportowym tego czy owego samochodu byly skorzane rekawiczki kierowcy,
ktory jechal w czapce z daszkiem, a nie kasku z interkomem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 717
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:56, 29 Sty 2015 Powrót do góry

Raf napisał:

FIA nie mialo wtedy zadnego standardu numeracji bocznej.


Masz rację Rafał, czcionka FIA była tylko zalecana, nie obowiązkowa.

Raf napisał:

W zyciu kolo takiego nawet nie stalem...


Tego Forda 1955 chyba już dawno nie ma ale w następnym sezonie John Kvarnström startował Fordem Fairlane Crown Victoria Coupe 1956. Ten samochód jest zachowany w doskonałym stanie i czasem bierze udział w imprezach dla oldtimerów. Kilka lat temu był w Polsce. Może kiedyś jeszcze będzie okazja żeby koło niego stanąć Wink

Image

Image

foto:internet


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 3:09, 30 Sty 2015 Powrót do góry

max napisał:
Raf napisał:

FIA nie mialo wtedy zadnego standardu numeracji bocznej.


Masz rację Rafał, czcionka FIA była tylko zalecana, nie obowiązkowa.


Max, nie robmy sobie jaj z pogrzebu, to byl rok 1956, wiec
jaka zalecana? Przy kubku kawy w barze przed rajdem? To masz na mysli? Wink
Dzis pierwszy lepszy KJS ma wiecej wymogow i zalecen
niz owczesne wielkie Rally Monte Carlo... Wink
Bo ten koles co maczal pedzel w wiadrze z biala farba,
zeby tymze pedzlem posmarowac drzwi - wedlug podsunietego szablonu (lub calkowicie "z reki")
raczej nie mial zbyt wielu wytycznych. Strzelil sobie browara
...i jechal z tematem. Nie mowiac o tym,
ze wiele aut przyjezdzalo gotowych itd. itp.
Czcionki "jak Bog dal", napisy biale, ale i czarne (czerwone?),
na bialym tle ...albo na czarnym tle. Zalecenia? Wink Smile Zart.
Co innego tablice rajdowe na front czy tyl. Tu sie zgodze.
Tu byla jakas norma, czy tam - zalecenia. To i tak postep Wink

--- --- ---

Uciekamy od tematu, a to przeciez nie jest watek dialogowy,
tu rzadza fotki ...i prosze czerpac z niego radosc Razz Wink

A takie tam cos dla ludu machnalem, wiem, ze merytorycznie,
to mnie teraz mozna rozjechac walcem, wrzucic wsteczny
i przejechac zwloki w te i nazad ...ale co mi tam.
Moze komus sie przydadza takie kalki (sa na liscie!)
- dla mnie moj wspanialy Ikarus, jeden z lepszych modeli KAP
...jest teraz jeszcze fajniejszy - i juz:

Image

Zestaw jest limitowany - 20 kompletow, wiec zaraz sie skonczy
...i bedzie mozna tylko wspominac z ulga, ze RT tak skaleczyl Ikarusa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 717
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:07, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Raf napisał:

Max, nie robmy sobie jaj z pogrzebu, to byl rok 1956, wiec
jaka zalecana? ....... Strzelil sobie browara
...i jechal z tematem....


Lubię to Twoje beztroskie podejście do tematu Wink Ale wbrew pozorom, tego typu imprezy motorowe już od lat 30-tych były obwarowane szczegółowymi warunkami. Część przepisów była sztywna (np. czasy przejazdów), a część to były jedynie zalecenia mające wpływ na wygląd, bezpieczeństwo i inne. Obowiązywała zdrowa (?) zasada: co nie jest nakazane/zakazane może być stosowane na odpowiedzialność startującej ekipy. Np. nie lubisz prowadzić w kasku - jedź w kaszkiecie bo to twoja głowa. Podobnie rzecz się miała jeśli chodzi o samochody, które pomimo niemal "cywilnego" wyglądu były starannie przygotowane i zawierały sporo zmian w stosunku do wersji fabrycznych.
Wystarczy przejrzeć stare regulaminy lub poczytać wspomnienia starych mistrzów żeby się o tym przekonać. Ale, jak słusznie zauważyłeś, to nie jest wątek dialogowy więc nie kontynuujmy tej dyskusji. Zwłaszcza, że nie ma się o co kłócić - Twój Ford Fairlane jest bardzo autentyczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:32, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Nie, nie, nie, max, tu Ci "nie odpuszcze" Wink
Tam ktos widzi czarny kolor napisow, gdy jest bialy, zas sprostowania
czy przyznania sie do bzdury - nigdy,
a teraz pisanie o przestrzeganiu standardow FIA w numeracji w roku 1956,
gdzie tym niby "standardem" w praktyce jest "pan z wiadrem farby".
Przestrzeganie norm czasowych jest oczywiste, wystarczy obejrzec
filmy z tych rajdow, i wspominanie o tym w kontekscie
malowania - jest z lekka niezrozumiale. Nikt tego nie podwazal.
Standardow FIA, o ktorych wspomniales w zwiazku z Fairlane
co do numerow bocznych w 1956 roku
- w praktyce nie bylo i nie ma co znowu na sile brnac. NIE BYLO I JUZ
i nie jest to moje beztroskie podejscie - tylko FAKT Razz
Moge znalezc kilkadziesiat roznych "czcionek" na numery boczne
z RMC 1956. To jest standard? Nie, to sie nazywa "wolna amerykanka" Wink
Jezeli uwazasz, ze wytycznymi ma byc "co nie jest zabronione
- jest dozwolone", to oznacza to w praktyce wlasnie BRAK STANDARDOW Confused .
Wlasnie - brak wymogow, a nie jakis wymog.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 717
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:04, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Oj chłopie aleś Ty uparty.... Trochę nie nadążam za Twoim rozchwianym stylem, nie bardzo wiem o co chodzi z "panem z wiadrem farby" i myleniem kolorów. Co do uregulowań RMC 1956 chciałbym Ci odpowiedzieć dobitnie i w sposób nie budzący wątpliwości ale nie mam w tej chwili dostępu do szczegółów organizacyjnych i regulaminu RMC 1956. Jak się do nich dogrzebię, zamieszczę skany co rozwieje wszelkie wątpliwości.

Ale z tego co pamiętam wyglądało to tak, że każdy z potencjalnych uczestników otrzymywał zbiór obowiązujących na imprezie regulacji. Wśród nich był wzór oznakowania pojazdu, w tym bocznych numerów startowych z podaniem ich wymiarów, kolorów (biały na ciemnych kolorach lub czarny na jasnych - warunkiem była ich odpowiednia widoczność) i miejsca ich umieszczenia. Wzorzec zawierał numer wydany w określonym kroju - takim jak stosowano na większości samochodów m.in. na Fordzie Kvarnströma. Ale nie był on przez wszystkich ściśle przestrzegany bo nie było takiego obowiązku, istotna była wielkość i czytelność, stąd różnice w wyglądzie numerów startowych. Margines dowolności był dość szeroki, a odstępstwa nie były wówczas pretekstem do nakładania kar. Przepisy w tym względzie nie były restrykcyjne, wtedy dominował jeszcze zdrowy rozsądek. Ale historie o zupełnej dowolności można włożyć między bajki Wink
A wracając do rzeczy, Twój model ładnie oddaje samochód Johna Kvarnströma z wyjątkiem numeru, na co delikatnie starałem się zwrócić uwagę. Jeśli razi Cię określenie "czcionka sugerowana/zalecana przez FIA" to poprzestańmy na określeniu "właściwa czcionka stosowana w rzeczywistości na samochodzie J. Kvarnströma." Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez max dnia Pią 16:41, 30 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:47, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Oj chłopie aleś Ty uparty.... Wink

"Standard malowania numerow bocznych RMC 1956" Very Happy
- male, duze, jasne, ciemne, z rantem, bez rantu,
na czarnym polu, bez pola, "czcionka" (o czcionce
czesto nie ma jak mowic wlasciie) taka, sraka i owaka Wink

Image

Fotka zrobiona bez przygotowania, zlepek popularnych,
pierwsze lepsze, reszta z rajdu - tu jak w pigulce.
Nawet oba Fairlany mialy inne cyfry - widac po "3" Razz

Tak, bylo zalecenie - POJAZD POWINIEN MIEC WIDOCZNY NUMER BOCZNY - NAJLEPIEJ Z OBU STRON TAKI SAM Wink Laughing Tu sie zgodze Wink "zalecenie FIA" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
max
User



Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 717
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:27, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Dzięki za te zdjęcia, świetnie ilustrują to co napisałem poprzednio. Jak przeczytasz na spokojnie, przyznasz mi rację Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:30, 30 Sty 2015 Powrót do góry

Haha, a dlaczego sadzisz, ze jestem niespokojny? Very Happy Wink Smile
Max... ciesze sie, ze moglem pomoc Wink Jestem bardzo wyluzowany,
co raz Ci sie podoba, a raz bierzesz za niepokoj - i to Ty mi zarzucasz
jakies rozchwianie? Wink Popraw sie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:48, 14 Kwi 2015 Powrót do góry

Z innej beczki - nowoczesnych autek nie robilem
w zasadzie nigdy, no, ale Robert Kubica...
(i motywujacy kop od LGD! ) Wink
...wiec w koncu trzeba bylo - "testowa" Fiesta z RMC 2015
nasza wspaniała załoga Robert Kubica / Maciej Szczepaniak :

Image

...i temat mnie troche korci Wink Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy ns
User



Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 2427
Przeczytał: 63 tematy

Pomógł: 57 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto 20:19, 14 Kwi 2015 Powrót do góry

Druga motywacja od Andy-ego Smile
Jestem za Smile
Rób coś z nowości , chętnie coś od Ciebie przygarnę Smile
Ja pozostanę przy pracach do lat 2000......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 1732
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 86 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:40, 07 Mar 2018 Powrót do góry

Ledwo go musnąłem... właściwie tym co miałem pod ręką...:

Image


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
JarekS
Moderator



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 4084
Przeczytał: 91 tematów

Pomógł: 85 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 19:47, 07 Mar 2018 Powrót do góry

Niedługo pokażę swojego.
Trochę bardziej musnąłem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin