FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wyścigi modeli Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 19:30, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Tutaj nie ma pól. Jest po prostu obszar toru wytyczony liniami lub bramkami dla oszczędności czasu i miejsca. W analizie chodziło mi o to że musisz "wyczuć" swój ruch, przewidzieć jak on może wpłynąć na innych ale nie wiesz co inni zrobią. Ruch w grze to jedna sekunda w realu. Może to za dużo i wolałbyś dokładność ułamków sekund ale wtedy przejechanie jednego okrążenia trwałoby wieczność.
Powodzenia w parkowaniu ale jestem przekonany że wyścig jest bardziej emocjonujący.

Wyścigi na monitorze lub tv to inny rodzaj rozrywki, plansza ma swój urok i przyciąga płeć przeciwną a komp nie zawsze...
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:35, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Ale analizy, których ruchów Laughing Przecież skoro to wyścig to jedziemy do przodu jak prowadzi tor!!! Jak chcesz obliczyć ewentualną kolizję skoro modele-pionki to tylko element wizualny?

Mam teraz pytanie tego typu. Grałeś z kimś w to? Jakie wrażenia tej osoby?

I jeszcze raz zapytam już dla jasności - po co tor, samochody modele skoro możemy te zawody rozegrać na kartce papieru??? Emocje te same, a nie trzeba się męczyć. Podtrzymuje moje zdanie, że gra ta przypomina konkurencję dla matematyków, a nie zwykłych ludzi. Śmiejesz się z kostki do gry, a ja Ci powiem, że co się nagrałem w "Chińczyki" to nie oddałbym w zamian za żadne wielkie wyliczenia i algorytmy. Te ostatnie są dobre dla komputerów, ale na pewno nie dla ludzi Laughing

W pierwszy poście napisałem, że pomysł mi się podoba bo jest oryginalny, niestety po przeanalizowaniu schematu gry uważam, że upadł on w momencie kiedy okazało się, że autko jest tylko elementem dekoracyjnym...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:50, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Nie napisałem nic o "polach", pytałem o pojedynczy ruch. Jak to wygląda?
Przypuśćmy, że jest mój ruch. Jak startuję? Na czym polega wyczucie ruchu?
Pytam z czystej ciekawości bo dla mnie pomysł jest dalej bez sensu.

Z parkowaniem idzie mi bardzo dobrze, dziękuję.

Niestety muszę Cię zmartwić Smile Lepiej od planszówki na płeć przeciwną działa samochód w 1:1, najlepiej dobry Very Happy
Działa też masa innych rzeczy, ale samochód zawsze pomaga.

Trochę Cię rozumiem, różne rzeczy są fajne, ale ja np. nigdy się nie wkręciłem w planszówki, nie wątpię jednak, że mają one wielu zwolenników również wśród kobiet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 19:59, 01 Gru 2013 Powrót do góry

To nie jest całkowity symulator... Każda gra planszowa jest pewnego rodzaju uproszczeniem tak też jest w tym przypadku. Analizujesz wizualnie, wyobraźnią. Kolizję można symulować np przesuwając samochody jednocześnie aż do momentu styku a potem zaobserwować jak dalszy ruch na konkretną odległość wpłynąłby na dalszy przebieg wypadków...Dlatego pionek w tej grze odpada bo pionek nie ma "długości", osi kół, jednoznacznego przodu ani tyłu.....
Skoro wolisz kartkę papieru twoja sprawa, mnie rysowanie linii nie bawi(to dopiero typowa matematyka) I wcale mnie to nie męczy, co najwyżej moje plecy czasem mają dość Wink
Jeśli chodzi o testerów to było ich całkiem sporo, głównie nastolatki. Grali w pomieszczeniu 4x4m co w ostateczności nie było wcale dużo ale starczyło na godzinę wyścigu dla 6 osób. Emocji była cała masa ale dało się zauważyć że nie wygrywał najszybszy samochód tylko najodważniejszy kierowca. Gdy zaproponowałem w przyszłości rozgrywkę na sali 10x20m to chłopaki zacierali ręce bo wtedy dopiero samochody mogłyby osiągnąć spore prędkości. Wcześniej oscylowali w granicach 60-100km/h (w przeliczeniu)
Autko zawsze wygląda bardziej dekoracyjnie niż plastikowy pionek....
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Nie 20:00, 01 Gru 2013 Powrót do góry

sirwei napisał:
Jest po prostu obszar toru wytyczony liniami lub bramkami dla oszczędności czasu i miejsca. W analizie chodziło mi o to że musisz "wyczuć" swój ruch, przewidzieć jak on może wpłynąć na innych ale nie wiesz co inni zrobią. Ruch w grze to jedna sekunda w realu. (...)


Beda wypadki jak nic Wink
Jest jedna najszybsza linia pokonania danego toru,
wiec z definicji - kazdy chce nia pojechac Wink
Widac to np. po deszczu na torze Formuly jeden,
gdzie pas po ktorym jada auta - szybko wysycha (auto F1 wyrzuca
spod kol nawet 30 litrow wody na sekunde), a obok tor nadal jest mokry.
Do tego stopnia mokry, ze zawodnicy, ktorzy zmienili opony
z deszczowych na slicki - maja klopot z wyprzedzaniem,
bo zmieniajac tor jazdy z wysuszonego na mokry ...traca przyczepnosc.
Mniejsza o to.

I ja przewiduje, ze ja chce jechac tym torem. Najlepszym.
Kazdy gracz obok mnie tez chce nim jechac, bo ten tor jest optymalny.
Mam dwa wyjscia - przewiduje, ze gracz obok chce jechac tak jak ja,
dochodzi do wypadku (chyba, ze mam przewage dystansu),
ALBO unikam wypadku i chcac nie chcac - zwalniam,
bo wybieram gorszy tor jazdy, ale bezkolizyjny (teoretycznie,
bo on tak samo mogl pomyslec i sie zachowac...).

Niestety to wszystko w praktyce moze byc zgodne
z tym co napisali poprzednicy i moze byc klopot z grywalnoscia.
Albo mamy tu za mala wyobraznie, zeby te gre uznac za sensowna,
a w praktyce byc moze to jest super Wink

Tak czy inaczej - trzeba miec najszybsze auto,
bo z zalozen gry wynika, ze takie wlasnie powinno wygrac
- chyba, ze dojdzie do wypadku, ktorego prawdopodobienstwo przyblizylem powyzej...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 20:09, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Starujesz znając wartość przyśpieszenia swojego samochodu, przesuwając samochód o odległość z zakresu dopuszczalnego np. twój pojazd może się przesunąć o 10cm. Możesz więc wybrać odległość z zakresu 0-10cm pod warunkiem że wykonujesz ruch po prostej. Jeśli natomiast chcesz jednocześnie wykonać skręt to twoja możliwość przyśpieszenia jest stosownie zmniejszona. Im ciaśniejszy zakręt (w skali 1-9) tym większe pomniejszenie.
Niezbyt skomplikowanie to wyjaśniłem?
Co do kobiet to nie mam w zwyczaju każdej odwiedzającej mnie kobiecie pokazywać mój samochód Smile
Jeśli nie gustujesz w planszówkach to rozumiem że ciężko cię przekonać do pomysłu....
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Nie 20:29, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Ale kostka trzeba rzucic, zeby wylosowac kolejnosc startu? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:30, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Wystarczająco jasno to wyjaśniłeś.
Faktycznie nie gustuję w planszówkach - gustuję w modelach.
Wydaje mi się jednak, że jeśli modele są tylko by to ładniej wyglądało to chyba powinieneś przedstawić swój pomysł na forum gier planszowych - lepiej by to pasowało.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 20:42, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Kostka nie istnieje w tej grze, jest elementem całkowicie zbędnym.
W jednej z wcześniejszych odpowiedzi wyjaśniłem że model nie jest tylko elementem dekoracyjnym i inne wyższości nad pionkiem. Na forum planszówkowiczów też mógłbym o tym wspomnieć ale oni raczej nie mają modeli aut w domu. Poza tym większym zmartwieniem dla mnie nie jest czy mechanika jest ok tylko czy ludzie posiadający modele byliby skłonni wyciągnąć swoje autka z pudełek i klimatyzowanych szafek szklanych i dać im drugie życie a nie tylko bawić się w parkowanie, robienie zdjęć i ustawianie obok stacji benzynowych i plastikowych ludzików.
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Nie 21:03, 01 Gru 2013 Powrót do góry

To nie jest chyba az taki problem. Ludzie maja rozne modele,
i takie po pińcet i takie ...tansze takie Wink Poza tym niekoniecznie
drogi handmade jest najlepszy do tej gry, a jak juz grac,
to zeby wygrac Twisted Evil

Swoja droga - wykluczamy, ze pojada takie same auta? To by cos wypaczylo? A moze wlasnie - NIE Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lucanero
Moderator



Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 3231
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:06, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Dlaczego nie spróbujesz przekonać "planszówkowiczów" do zakupu modeli specjalnie do Twojej gry?
Spróbuj, w końcu są figurki, czasem ręcznie malowane, które trzeba kupić. Dokładnie tak jak modele.

Twój zapał jest godny podziwu, ale nie sądzę, żeby pomysł się tutaj przyjął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
sprzewo
User



Dołączył: 21 Gru 2012
Posty: 2494
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielonka

PostWysłany: Nie 21:12, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Nie po to kupuję modele po 100 - 200 PLN żeby sobie nimi wyścigi urządzać. Dla kolekcjonerów zbieranie polega na tym żeby się swoimi nabytkami cieszyć w sposób bardziej statyczny. Ja swoimi się cieszę patrząc na nie, czasem wyjmuję sobie je z gablotki żeby zajrzeć do środka i tyle, potem je odstawiam. Jakbyś przejrzał dział " Nasze kolekcje" to zrozumiałbyś, że tu nie chodzi tylko o i wartość finansową. Wielu z nich po prostu nie da się kupić ze względu na ich niedostępność. My trochę inaczej postrzegamy zbieranie modeli. I tak jak pisał już Łukasz, pograć to sobie można na konsoli czy komputerze.

Sorry, ale nie przekonałeś mnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Piotrek_EPKK
User



Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 6160
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 281 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:24, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Ja też się wypisuje. Dzięki za odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania i w sumie za jakiś taki "oryginalny" temat. Niestety w moim przekonaniu w takiej formie gra jest skazana na porażkę. Ale może spróbuj nią zainteresować faktycznych entuzjastów planszówek i matematyki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 22:36, 01 Gru 2013 Powrót do góry

No to przynajmniej już wiem jakie jest stanowisko zbieraczy modeli.
Cóż pozostaje mi zapraszać znajomych i korzystać z własnej kolekcji.
Być może ja jestem mniej przywiązany do swojej kolekcji i nie jest dla mnie problemem używanie modeli do tego rodzaju aktywności.
Ale być może społeczeństwo oczekuje czegoś prostszego, mniej obciążającego finansowo. Problem tylko w tym że wydanie gry w której brałyby udział modele prawdziwych producentów sprawiłoby że opłacenie praw autorskich kosztowałoby fortunę. A używanie prywatnych modeli nie tworzyłoby tego problemu więc jest to bardziej sensowne i stąd temat na tym forum a nie planszomaniaków...
Raf
Moderator



Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 2057
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 174 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oszczepowice k. Brzęczewa

PostWysłany: Nie 22:45, 01 Gru 2013 Powrót do góry

Ale sie tak do konca nie poddawaj Laughing ,
bo temat wisi raptem pol dnia, wypowiedzialo sie 5 userow
i pewno zdanie sie bedzie u pozostalych mniej lub bardziej pokrywac,
...ale gdyby np. po screenie oceniac grywalnosc gry... PSSST na ZX Spectrum Twisted Evil , to nikt by jej nawet nie olal, a masa ludzi godzinami przy niej przesiadywala swego czasu... itd. itp.

Poza tym - trzeba by to zobaczyc w praktyce,
albo poczytac wiecej o Twoich dotychczasowych eksperymentach.
Co ci ludzie wlasciwie mowili, jak oceniali, w czym byla SILA pomyslu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin